lucrin

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zara75, Jan 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Een vriendin van mij heeft endometriose.
    haar man heeft ook nog eens slecht zaad, dubbel pech dus.
    Nu moet ze voordat ze aan ivf/icsi beginnen 3 maanden in de overgnang,om de endo tot rust te krijgen.
    Wat moet ik me hierbij voorstellen?
    Moet ze dagelijks injecties zetten of 1 keer per maand,zoiets las ik nl in een bijsluiter op internet.
    Hoe zit het met de bijwerkingen,zijn die erg,of is het wel te doen.

En ze had het ook over dat zekort voor de punctie of tp(dit wist ze niet meer) een spuit moet zetten die een zwangerschap kan bevorderen.Hier zat een eigen bijdrage aan van 50,-(?)
    Dure spuit,weet iemand hoe deze spuit heet?
    Vast geen pregnyl, want daar heb ik nooit voor hoeven te betalen.

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meid
    als het goed is moet ze dan elke dag een spuit lucrin zetten

ik heb er niet echte bijwerkingen van..

en die spuit van 50euro
    geen idee wat dat is ;)

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Heb het nog eens nagevraagd en zij krijgt 1 keer per maand een injectie Lucrin.Zal wel een flink hoge dosis ineens zijn denk ik..

4. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    oh das niet veel 1 x per maand
    dan zullen de bijwerkingen hopelijk ook wel meevallen

5. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ik moet elke dag decapeptyl spuiten om in de overgang te geraken.
    Ik snap niet hoe m'n vriendin in de overgang kan komen met 1 injectie per 4 weken?
    Is er hier verder niemand op het forum die ook op deze manier in de overgang wordt gebracht?

6. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Ik word met lucrin in de overgang gebracht. Ik heb altijd een injectie voor 3 maanden en met uitzonderingen van 1 maand. Je wordt binnen 1 maand in de overgang gebracht, omdat de lucrin alles in je baarmoeder, en eierstokken stil legt. Dit houd dus in amper opbouw van baarmoederslijm en het aanmaken van eicellen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer last hebt van de injectie van 1 maand, dan die van 3 maanden.

Wens je vriendin succes van me.

Groetjes
    Elvira

7. Oleole

Oleole Niet meer actief

Ik kreeg ze ook als depot dus 1 spuit voor drie maanden. Dit maximaal 2 keer achter elkaar omdat je anders blijvend in de overgang kan komen. Helaas had ik na het uitwerken van de spuit meteen weer die heftige buikpijn die ik bij de endometriose had. Om dat op te vangen heb ik toen twee maanden provera gehad en daarna weer aan de lucrin. Het is zo dat bij de lucrin depot spuit een grotere naald zit maar deze kun je eenvoudig wisselen voor bijvoorbeeld een van je menopur dan voel je bijna niks van de spuit. Niet schrikken van de grootte van de spuit!

8. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Zara, ik zit ook aan de lucrin. Al 6 maanden krijg ik iedere maand een spuit toegedient. Binnenkort ga ik met ivf starten. Wat betreft de bijwerkingen/overgangsverschijnselen van lucrin heb ik nergens last van. De spuit zetten gebeurt bij mij door de apotheek die sturen n verpleegkundige aan huis of op mn werk. Maar net waar ik die dag ben. Idiaal dus. Het spuiten doet geen pijn,alleen beetje verevelnd gevoel. En ik ben echt n angsthaas hoor. Sinds die lucrin spuiten voel ik me veel beter. Echt n uitkomst voor mij. Van die spuit van 50 euro heb ik nog nooit van gehoord.

9. Deesjuhh

Deesjuhh Actief lid

Nov 24, 2008
    205
    0
    0
    ik ben vanaf 16 jan. begonnen met lucrin elke dag.
    heb er geen bijwerkingen van.
    nu dus met gonal-f erbij.
    dus eens kijken wat ik daar van krijg hopelijk ook geen bijwerkingen..

10. Vinkje

Vinkje Bekend lid

Jan 31, 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    Hallo,

bij mij is onlangs via een echo en inwendigonderzoek endometriose vastgesteld. Ik heb 16 feb een kijkoperatie. Een week ongeveer na de operatie, dan moet ik voor een half jaar aan de lucrin. Ook elke maand 1 spuit. Dit tot ongeveer aug en dan weer een operatie om het littekenweefsel weg te halen van de endometriosehaarden. En daarna iui of ivf. Hangt af of mijn eileiders goed open zijn, en of mijn man zijn sperma oke is. Dat horen we van de week. Echt spannend allemaal. Zijn er meiden die ook in deze situatie zitten. Ik zou graag weten hoe jullie dit allemaal ervaren. In mijn omgeving heb ik alleen maar vriendinnen, die snel zwanger waren of zijn.

gr

11. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    zelf moest ik niet aan de lucrin maar aan de orgametril (pilletjes), hierdoor had ik ook geen opbouw meer van baarmoederslijm, ik werd dus ook niet meer ongi, alleen af en toe bruin verlies, klachten waren hierdoor trouwens ook bijna weg.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ik ben erachter hoe de naam van die 50,- spuit is;
    Ovitrel.
    Wat doet dit middel precies,heb geprobeerd om erop te googlen,maar werd er niks wijzer van... :(

13. Deesjuhh

Deesjuhh Actief lid

Nov 24, 2008
    205
    0
    0
    het heet ovitrelle,

denk ik dat je dat bedoelt.
    het heeft iets met je eitjes te maken. ik moest het onlangs spuiten voordat ik de punctie kreeg.

14. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Spoot je dat dan alleen of moest je ook nog de pregnyl zetten?

Share This Page