Hoi hoi, Ik ben al ver zwanger van onze dochter. We dachten al lange tijd dat we uit de naam waren, namelijk Lucy en dan uitgesproken als Loesie. Echter nu kwam ik erachter dat Lucy in het Engels niet automatisch wordt uitgesproken als Loesie, maar als Lucie of met een soort ‘ew’-klank die volgens mij toch anders is dan onze Nederlandse ‘oe’. We twijfelen nu dus heel erg over de naam en zijn bang voor veel verwarring over de uitspraak of een verkeerde uitspraak. Nederlands/Franse naam Lucie zou ook nog een optie zijn. Hoe denken jullie hierover?
Ik lees en spreek gelijk luucy met nadruk op de u, had loesie als uitspraak niet direct bedacht eerlijk gezegd.
Loesie? Nee hoor, doe mij maar "gewoon"! Luu-sie dus fonetisch. En met originele spelling graag. Lucy dus PS: ik ken ook een Lusie maar ook dat vind ik geen mooie schrijfwijze. PS: liedje "Lucy in the sky with diamonds" heeft wel loe-sie als uitspraak bedenk ik me nu. Al klinkt dat wel anders als "Loesie" op z'n plat hollands zeggen (wat ik verwachtte nav. jouw bericht). Maar omdat wij in Nederland leven denk ik dat je toch véél eerder luu-sie zal horen van mensen, omdat je het met een u schrijft. Beetje zelfde als met Luna. Velen zeggen luu-naa maar er zijn er ook die loe-naa zeggen. Edit: Ik ken een frans/nederlandse Luce dat je uitspreekt als luus. Dus als jullie echt de 'oe-klank' zoeken dan zou ik ook de Franse variant niet geven als ik jullie was.
Zowel Lucy als Lucie spreek ik uit als Luu-sie.. Ik vind Lucy een mooiere schrijfwijze, maar dat komt denk ik vooral omdat ik het meer gewend ben. Ik ken een frans/nederlandse Lucie. Is dat de Franse schrijfwijze? Ik vraag me nu af of ik haar naam altijd verkeerd uitspreek
Lucy als Luu-sie Loesie klinkt als een woord dat we hier gebruiken voor mensen of zaken die anderen oplichten/achter de ellebogen hebben.
Ik spreek het beide uit als iets wat tussen ‘luu-sie’ en ‘loe-sie’ in zit, geloof ik...maar meer richting het eerste.
Ik zou Lucy uitspreken als Loesie en Lucie als Luusie. Ik heb namelijk altijd gedacht dat Lucy de Engelse variant is en Lucie de Nederlands / Franse. leuke naam trouwens, staat zeer hoog op ons lijstje. Maar dan wel Lucie met uitspraak Luusie.
Ik zou ook niet bedenken om de naam Lucy uit te spreken als 'Loesie'. Zodra ik het weet natuurlijk wel, maar niet vanuit mezelf. Ik denk dat dit sowieso een uitspraak is die niet gangbaar is in Nederland, hoe je de naam ook schrijft. Dat hoeft niet erg te zijn als je accepteert dat je het vaak zal moeten verbeteren.
Ik verwachtte adhv de topictitel "gewoon" luu-sie. En dan vind ik Lucie de mooiere spelling voor ons nederlanders. Ik vind het ook heel lief klinken!