Ludieke schoenzetacties

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MnnW, 24 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Er was hier vorig jaar of het jaar ervoor een topic over, maar kan hem niet meer terugvinden.. Ik zou het leuk vinden om af en toe van het schoentje zetten nog iets 'meer' te maken. Vroeger in de klas lag bijvoorbeeld al het speelgoed overhoop die ochtend, of hadden de pieten alle meubels op zijn kop gezet.

    Nou lijkt me dit voor thuis niet helemaal de bedoeling (want tsja, wie mag het weer allemaal op zijn plek zetten?), maar hebben jullie nog leuke ideeën om de verrassing bij het schoentje zetten nog iets groter te maken?

    Ik dacht zelf aan dingen als:

    - eerste letter van de naam in pepernoten op de grond leggen in plaats van handje pepernoten in de schoen
    - schoen verstoppen met cadeautje en al, met pijlen van washi tape die de weg wijzen
    - brief van sinterklaas in de schoen
     
  2. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Een brief van Sint is altijd leuk! Mijn vader heeft wel eens een hoefijzer bij de voordeur gelegd zodat het leek of schimmel er één was verloren. Ik was geloof ik zeven en ik heb serieus naar de hoefsmid gebeld of sinterklaas langs was geweest want schimmel kon natuurlijk het dak niet op zonder hoefijzer. Die man speelde het nog mee ook nog!
     
    Emsy, Jackie87, Eke84 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Ik kreeg ooit midden in de zomer een knuffelbeer opgestuurd, met brief van sinterklaas, in statige letters, Spaans geschreven, met echte pakketpost uit Spanje!

    Jáááren later vertelde mijn vader me dat met hij een Spaanse zakenrelatie uitgebreid had gepraat over hoe dat gaat met Sinterklaas. Hij had ons adres gevraagd en verder niets. Bleek dat hij zelf bedacht had dat het wel leuk zou zijn om me een cadeau op te sturen, geheel in stijl.. superlief!
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Hier thuis komt echt ieder jaar de rommelpiet, geloof me, dat kun jij ook:

    ruim alles keurig op, maak goed schoon, daarna ga je strategisch aan het werk; je legt een stoel op de grond, speelgoed op tafel, een kussen van de bank op de grond, gewoon makkelijke dingen die zogenaamd omgegooid zijn ;) Geloof me, het lijkt al snel heel rommelig, maar is in 5 min weer opgeruimd.

    Daarna leg je (dus je gooit niets) overal wat snoepgoed/pepernoten etc neer, schoentjes vul je, je maakt een mooie brief van Sinterklaas, die leg je in de schoen en klaar ben je.

    Mijn kinderen vinden het ieder jaar weer het hoogtepunt en echt waar: op deze manier is de rommel écht zo opgeruimd.
     
    Sugarblossom vindt dit leuk.
  5. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw

    Ik haak al af bij de eerste 2 items van je lijstje hoor..;)

    Maar je hebt gelijk, het hoeft niet heel ingewikkeld (en de jongste vindt opruimen eigenlijk best leuk, als hij het maar hard in de bak mag gooien.)
     
  6. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Gewoon een keertje doen: De reactie van je kind is het echt dubbel en dwars waard
     
  7. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Hier idd ook rommel piet, of ik vul ook onze schoenen in de gang en een botje met strik voor de bench vd hond. Hier ook wel eens een kaartje van sint gepost voor hem.
    Verder maak ik van de mandarijn in zn schoen een pietje of sinterklaasje
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Speelgoed neerzetten of er mee gespeeld is door de pieten.
    Cadeautje vast een stukje uitpakken (nieuwsgierige piet).
     
    Sugarblossom vindt dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    En we hebben een keer een ontbijt van Sinterklaas gedaan. Tafel mooi dekken, extra lekkere dingen inpakken of de volledige tafel.
     
    Sugarblossom vindt dit leuk.
  10. Nacho

    Nacho Fanatiek lid

    3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Iets opvallend neerzetten alsof het door sint en piet gebruikt is.

    - tentje in de achtertuin
    - waslijn met mijter
    - bordjes met kruimels en open zak pepernoten
    - hooi met afgehapte wortel
    - het boek van sinterklaas met de namen van jouw kids

    Je kan echt van alles verzinnen...
     
    Sugarblossom vindt dit leuk.
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.177
    113
    Ik doe de cadeautjes of de chocoladeletters altijd in de verkeerde schoenen (dus een A bij degene wiens naam met een P begint enzo). Vinden ze ook erg grappig.
     
  12. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Deze onthoud ik even :D
    Twee jaar geleden haalde ik de kinderen uit de opvang.

    Auto wat verderop geparkeerd zodat we een stukje moesten lopen. Onderweg naar huis eerst een keer met mn hoofd geschud en wat gerommel. 'Hé, das raar'
    Na een paar meter stil gaan staan en naar het dak staan kijken. 'Nou Jaaaaa! Zagen jullie dat?'
    Weer een paar meter gelopen. 'Kijk! Daar! Op het dak!' De kinderen keken de hele weg hun ogen uit. Helemaal gespannen om waar mama het nou over had.

    Op de voordeur had ik een briefje geplakt namens de pieten. Dat we eerder terug kwamen dan gedacht en dat het binnen een beetje een rommeltje was.

    Binnen had ik wat stoelen en kussens op de grond gelegd, pepernoten gestrooid en hun schoentje kriskras door de kamer gezet. De cadeautjes lagen verspreid over de vloer.

    Ik heb genoten van die gezichtjes. Helemaal verbaasd en blij. Maar vooral spannend dat we de pieten bijna betrapt hadden 😂
     
    Sue87, Eke84 en Marchella vinden dit leuk.
  13. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben zeker de enigste die bij losse tanden en gezette schoenen ineens midden in de nacht bedenkt "oeps! Ik moet nog snel naar beneden!"
     
    Mamavan2SE, Caithy, Athina en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. mam1985

    mam1985 Actief lid

    6 apr 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Stoel aan tafel naar achter schuiven , half glas drinken en handje pepernoten. En dan namens Piet of sint in het vriendenboekje schrijven. Maakte hier erg veel indruk !
     
    Sugarblossom vindt dit leuk.
  15. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.960
    131
    63
    Wij hebben een keer alle schoenen erbij gezet. Met een brief erbij dat er ook een cadeautje voor opa/oma bij zat, maar dat Piet de schoenen van oma/opa niet kon vinden.
    Echt geweldig die reactie van de keukenvloer met schoenen. Mam, kom nu eens kijken.
    Kruidnoten in de vorm van letters blijft ook altijd leuk.
     
  16. Taartjes

    Taartjes Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.139
    413
    83
    Zwarte Piet heeft in het vriendenboekje van onze dochter geschreven. Is ze nog steeds enorm trots op :D
     
    Sue87 vindt dit leuk.
  17. fafa

    fafa Niet meer actief

    Hahahaha, nee hoor, hier nog een :D
    (soms dan toch)
     
    Domburg vindt dit leuk.
  18. fafa

    fafa Niet meer actief

    Dat idee van dat ontbijt vind ik trouwens ook leuk!
     
  19. Sens13

    Sens13 Actief lid

    10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw

    Ja dit vond ik zelf als kind ook geweldig! Haha

    En idd wat eigenlijk al genoemd is:
    - pepernoten in de voorletters van hun naam wegleggen
    - een wortel of appel die half opgegeten is door het paard van sinterklaas
    - de kamer "overhoop" halen is ook geweldig (dat kan idd al snel zijn met een stoel die omver ligt en wat speelgoed + kussens op de grond)
    - brief van sinterklaas

    +

    - bij ons werden de schoentjes altijd bij de achterdeur gezet, een keer werden we wakker en had "zwarte piet" ze bij de voordeur weggezet, want daarlangs was hij weggegaan ;)
    - handschoen van zwarte piet of een veer van zijn hoed wegleggen, die is hij dan verloren
     
  20. Sens13

    Sens13 Actief lid

    10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Dit is ook geweldig!
     

Deel Deze Pagina