Vanaf de schoen allemaal andere schoenen neer zetten in een rij tot aan waar je cadeau ligt was er een hit
Wij doen meestal iets met het Sinterklaas journaal. Daar kijken ze iedere avond zeer gespannen naar. Twee jaar terug had je bijvoorbeeld opa-piet die veel te veel in de schoen deed. Dus toen had ik bij de laatste keer schoen zetten alle pepernoten en strooigoed over de schoentjes gestrooid, waar ook nog een cadeautje in zat. En er was een jaar met een verdrietig Pietje die zijn knuffel kwijt was. Toen werden er dus knuffels uitgeleend en later terug gebracht met lieve brief erbij. En zo is er altijd wel wat.
Of je doet het eens andersom. Je huis is normaal gesproken een Jan Steen tafereel en als je kinderen in bed liggen ruim je de woonkamer spik en span op. Vervolgens Vul je de schoentjes van de kinderen met lekkers en leg je ernaast een brief gericht aan mama en papa waarin staat dat ze toch écht wat netter moeten worden aan het einde van het jaar omdat de Sint anders zijn nek breekt over de rommel De kinderen zullen het een hele goede grap vinden
Ik heb zelf ooit (met behulp van een vriendin) een heel belangrijk telefoongesprek gevoerd met zwarte Piet (waar mijn dochter bij was die héél stil moest zijn) omdat er weer een heleboel was fout gegaan met de inpakpieten en we deden alsof zwarte Piet mij hoogstpersoonlijk inschakelde om het op te lossen omdat ze niet wilden dat het op het Sinterklaasjournaal zou komen om een heleboel heibel te voorkomen. Het was uiteraard absoluut topgeheim dat mama de geheime hulp van de Sint was als de Pieten er een zooitje van maakten. In werkelijkheid had ze een rol cadeaupapier ontdekt en wilde ze daar vragen over gaan stellen. Ik heb zulke wilde indianen verhalen verteld omdat mijn dochter al heel jong wijs was en ik nog niet wilde dat ze het wist, dat ik, toen ze er wel achter kwam ook héél wat uit te leggen had Hahaha! Ze was ook echt boos, en ook op zichzelf dat ze erin was gestonken Uiteraard is het helemaal goed gekomen en vertrouwd ze me gewoon weer. De wijsneus weet er nu al een slaatje uit te slaan als ze de kans krijgt ghihi Laatst vroeg ze aan me: "Mama? Als .... groter is en de schoen mag zetten, mag ik dan ook weer de schoen zetten?" En dat is dan bijna 13 en zit op de middelbare school LOL
Hahaha, creatief! Ik heb zelf eens verteld dat grote mensen elkaar soms ook cadeautjes geven met Sinterklaas, omdat we stiekem best jaloers zijn dat alleen de kinderen wat krijgen
- Voor wij vertrekken, ga ik altijd -net als tig andere vrouwen waarschijnlijk- nog even naar de wc, m'n tas pakken, etc. Voor we naar de intocht gaan, leg ik even snel wat pepernoten in de gang, zodat het net lijkt of ze al bij ons zijn geweest terwijl wij naar de intocht waren. - Ik werk vaak boven, ook in het weekend. Dan bons ik boven een paar keer tegen de verwarming aan (klinkt zo mooi door het hele huis dan ) en dan zegt mijn man beneden; 'Wat was dat? Hoorde je dat ook? WAT ZIE IK DAAR! KIJK BUITEN!' en dan gaan ze uiteraard héél snel voor het raam naar buiten kijken. Ik trap dan nog één keer hard tegen de verwarming aan en gooi twee cadeautjes boven uit het raam. Die zien zij beneden voor het raam dan uiteraard uit de lucht vallen De volgende ochtend zit er natuurlijk een excuusbrief in hun schoen, ze waren aan het oefenen met een nieuwe Piet en die liet zómaar cadeautjes van het dak vallen, op klaarlichte dag. - Wij hebben een aantal spijkers in de muur zitten waar de slingers aan hangen met verjaardagen. Daar hangen we de schoentjes aan op. - Vorig jaar hadden we echt iets heel tofs. We gingen een nachtje in een hotelletje slapen en de volgende dag zouden we naar Park van Sint in Ouwehands Dierenpark gaan. Toevallig viel het Sinterklaasfeest op het werk van mijn man die dag daarvoor. Op zaterdagochtend zat er dus een uitnodiging in de schoen van onze zoon voor het Sinterklaasfeest op mijn man's werk. Toen het feest was afgelopen en we terug bij onze auto kwamen, lag daar zomaar weer een brief (We vonden het superleuk om te feesten met jou! Doe nu je gordel om, heeeeel gauw! Je moet eerst nog eventjes langs huis, maar slapen doe je vannacht niet thuis! In de gang staat iets voor jullie klaar, inpakken en wegwezen maar!') Thuis stond er een ingepakte koffer in de gang, uiteraard met wat pepernoten er omheen en weer een brief erbij. (Het inpakken hebben wij alvast gedaan, zodat jullie snel op pad kunnen gaan. Gooi de koffer achterin en vertrek maar snel, dit is het adres van jullie verrassings-hotel!') Het adres van het hotel stond er ook bij, dus daar zijn we heen gereden. Bij de receptie speelden ze echt superleuk mee toen onze zoon vertelde dat Zwarte Piet had geschreven dat wij hier vannacht moesten slapen Op de hotelkamer heb ik even bekeken hoe de badkamer eruitzag en toen onze zoon ook ging kijken, ontdekte hij daar wéér een brief (Lekker zwemmen of buitenspelen, in dit hotel hoef je je niet te vervelen! Beloof ons wel dat je niet al te laat naar bed zult gaan, want morgen hebben we nóg een verrassing voor jou op de planning staan! Liefs, alle Pieten. PS; Laat je papa en mama nog even weten dat jullie vanavond bij McDonald's gaan eten?) De volgende ochtend zaten dus de kaartjes voor Ouwehands in de schoenen Ben benieuwd of ik dit jaar weer zoiets verzonnen krijg, haha. Ik ga er maar vast eens over nadenken! Heb er nu al zin in ♥
Precies mijn gedachte! DL zal het nu nog niet snappen en ik ben zeker niet zo creatief als de meeste mama's hier, dus ik onthou ze gewoon en zal het plan over een paar jaar uitvoeren
En jaren geleden toen mijn oudste nog geloofde, zette hij zijn schoentje in de gang. dat wilde ik eigenlijk ook wel eens doen, zei ik Nu hadden wij een heeeeele lange gang en ik heb een schoenentic, dus ik heb ál mijn schoenen, zo'n 60 paar dus, in de gang gezet. Zoon helemaal boos en verbouwereerd zei: mama, dat mag écht niet hoor, je zal zien, JIJ krijgt niks van Sinterklaas! Je mag maar 1 schoen neerzetten..... Uiteraard had hij de dag erna heel veel in zijn schoen en ik een boze brief en zijn verjaardag valt altijd in de Sinterklaastijd. hij kreeg dus, behalve van ons een verjaardagscadeau, ook altijd op zijn verjaardag een cadeau en een kaart/brief van Sinterklaas in zijn schoen.
Hier ook! Zodra het over sinterklaas gaat is het gelijk "oh weet je nog dat de rommelpieten bij ons waren geweest!"
Wij hebben een keer allemaal de schoen gezet. Alleen papa en mama zongen de verkeerde teksten dus de stoute versie zeg maar. Andere ochtend allebei een fles afwasmiddel in ons schoen om onze mondte spoelen. Zoon wel een kado en een brief dat hij goed gezongen had en zijn ouders maar moest leren hoe de liedjes wel gingen. Jammer dat dit tijdperk voor ons nu afgelopen is.
De schoen weghalen en de volgende dag terug zetten met een bedankbriefje en een extra groot cadeau. Piet zijn schoen had het begeven van al dat lopen.
Hoi meiden! Ik wil alleen maar even heel erg complimenten maken aan jullie allemaal!! Wat een super leuke ideeën!! Jullie zijn voor ons alvast een bron van inspiratie en stiekem hoop ik op nog meer leuke verhalen!! Hier is het voorlopig één keer het schoentje zetten en af en toe komt er een Sint-programma op tv voorbij maar verder is ze er, denk ik, toch nog echt te jong voor... kan niet wachten om jullie ideetjes ook een keertje toe te passen bij onze meisjes!!!