Rommelpiet doet het overal altijd goed Puzzelpiet vond doschter vorig jaar ook heel leuk; die had puzzels van de kinderen zitten maken en in de schoen zat een puzzel die ze eerst moesten oplossen. De oplossing van de puzzel vertelde weer waar de kado's verstopt waren. Hooi / stro en afgekloven wortels in de tuin; briefje in de schoen om te bedanken voor de heerlijke wortels. Op een avond dat er geen schoen gezet is; briefje op het raam plakken dat Piet geen schoenen kon vinden en de kadootjes maar in de keuken(bestek)lade heft gestopt. Die ligt van vol met pepernoten en de schoenkadootjes. Bodjes op tafel etten met hagelslagkruimels en 2 bekers hallflege chocolademelk. Briefje erbij: bedankt voor het heerlijke ontbijt. Mijn man had dochter belooft een fotolijstje op te hangen, dochter had er al een paar keer om gevraagd, maar man vergat het steeds. Toen had Piet een extra kadootje voor papa ingepakt en in haar schoen gedaan: schroevendraaier + schroef, met de boodschap dat papa nu toch echt dat fotolijstje eens moest gaan ophangen
Vannacht heeft bouwpiet de duplodoos erbij gepakt en een mooi bouwwerk over de schoentjes van de jongens gezet
Ik heb een paar jaar geleden met pakjesavond geregeld dat mijn man de kinderen in bad zou hebben voordat ik thuis kwam. Toen zij in bad zaten ben ik heel zacht naar binnen gegaan en heb de cadeautjes in de woonkamer neergezet, de radio op vol volume en een hand vol pepernoten naar boven gegooid en de voordeur weer hard dichtgetrokken. Daarna rustig de auto weggezet en thuisgekomen van het werk. Hebben ze het ook nog lang over gehad Ik vind dit echt wel de leukste dingen hoor om ze zo goed mogelijk te verassen!
Vanmorgen zagen ze dat Piet in hun boeken had zitten lezen, de kaart van St Nicolaas (opgestuurd door opa en oma ) lag op tafel en toen ze de boeken gingen opruimen, zagen ze tot hun verbazing een grote sleutel op de grond liggen......Die uiteraard van Zwarte Piet was (zijn foto stond erop ) Ook met dank aan opa en oma....... toen ik naar buiten liep om wat weg te gooien zag ik een brief aan de voordeur hangen: dat Piet de sleutel was verloren in de kamer en zonder sleutel kan hij de huizen niet in en krijgen de kinderen van (onze plaats) niks in hun schoen en of ze die alsje-alsje-alsjeblieft vanmiddag in het geheim aan een piet wilden geven tijdens de intocht....en vooral ssssssst, want St Nicolaas mag het niet weten, want deze piet verloor nogal eens de sleutel. Dus bij de intocht een piet geroepen die het spelletje héél goed meespeelde. Zij heeft de sleutel meegenomen om hem terug te geven aan klunzige piet. uiteraard liggen er nu een grote koker met smarties voor de kinderen in de schoentjes, met als kleinigheidje wat stempeltjes én wederom een brief van klunzige piet. Met dank je wel en veel lieve groetjes en wat een lieve kindjes het wel niet zijn en dat ze goed geheimpjes kunnen bewaren..... Mijn jongste had vanmiddag echt een glimlach van oor tot oor, zó prachtig vond hij het allemaal!! Daar doen we het voor dames, voor zo'n geweldige glimlach
Hier heeft Amerigo in huis gepoept.... Wij hebben zelf paarden en ik heb een bergje verse paardenvijgen bij de kachel gelegd, naast hun schoentjes. Mijn dochter vond het vies maar hilarisch. Mijn zoon denkt nu dat er vanalles nog bij ons komt poepen op de vloer. Ook heb ik ons grote paard 1 van 1 van de appels een enorme hap laten nemen en teruggelegd, daar stonden dus de tandafdrukken van Amerigo in. Om het ad te maken had piet een wit duplopaardje aan de appel gezet. Nu iets verzinnen voor de volgende keer....
hahaha! Ik durf niks extra's toe te voegen, het schoenzetten op zich is hier al spannend genoeg. (Dl moest vannacht plassen, ging kijken of er al iets in haar schoen zat, rende daarna zwijgend terug naar bed en kwam (na 1,5 uur liggen draaien in bed) vragen of ze 'nog even alleen naar de kamer mocht' ). Ahum.
Hier dit keer een heel klein cadeautje in de schoen gedaan, maar deze helemaal naar voren door geschoven. Meiden hebben beide hoge laarzen, dus ze konden er niet bij. Helemaal beteuterd dat er niks in zat, tot ze een uur later hun schoenen aan moesten trekken en die toch wel erg krap zat!
Geweldig! Kan niet wachten tot wij dit kunnen gaan bedenken. Helaas is hij nog wat te klein. 1 van mijn leukste herinneringen is ook dat vroeger de zwarte pieten bij ons thuis de meubels op zn kop zette en alle mandarijnen hadden opgegeten en overal schillen lagen. Ik zie mn broertje en mezelf nog zitten op de bank die op zn kop stond. Te glunderen en noooooo kijk nou wat een stoute pieten
Op Sinterklaas journaal was iets over ouders die spruitjes in de schoen hadden gekregen. Dus nu moest papa ook de schoen zetten. Zit een paprika in En een bedankbriefje van Sint voor de mooie knutsels
Hier belde sinterklaas gister naar mama dat ze niet lief was geweest, ze had de kamer niet opgeruimd Zo kreeg ze geen kadootjes hoor. Afgesproken dat ik beter mn best ga doen Kinderen vonden het geweldig, hun waren lief geweest en zouden kadootjes krijgen en mama was stout (alleen nu buikgriep dus nog niet opgeruimd, zal sinterklaas dat snappen?)
Oh die vind ik leuk om te doen als volgende week weer heel de week de schoenen klaar staan! Piet kon schrijven wat hij wilde, maar de schoenen bleven staan, OP de verwarming MET wortel. Eet smakelijk paard
Onze kinderen hadden brood voor het paard in de schoen gedaan. Die zijn vervolgens 'opgegeten' door de Pieten. Ik had twee bordjes op tafel gezet, messen erbij. Beetje boter & kruimels erop, vieze bekers, gefrommelde servetten. Onze kinderen waren hartstikke kwaad! Een Zwarte Piet zou zoiets nooit doen! Dat moeten die gekleurde Pieten zijn geweest!! Ik heb ook een keer een foto van de woonkamer gemaakt en daar een foto van een strooi-Piet in gephotoshopt. En gestrooid, natuurlijk. De jongste weer kwaad omdat de Pieten pepernoten op de grond hadden gegooid. Ik denk dat Pietje Puk bij ons ook nog wel een letter komt strooien. En mijn man en ik moesten ook maar eens proberen onze schoen te zetten, dus wij krijgen sokken.
Nou, piet heeft chocolademunten opgehangen aan het sleutelrekje en een briefje dat de kadootjes niet in de schoenen passen. En de kadootjes in de badkamer gelegt Daar komen ze normaal pas na t eten om tanden te poetsen en haren te doen
Hier belt sinterklaas ieder jaar op. Een vriend van ons die onze zoon niet zo vaak ziet ,belt ieder jaar op als sinterklaas. Ik al hem dan door waar hij het met mijn zoon over kan hebben, school, sporten iets wat hij heeft meegemaakt. Zodat het een leuk gesprekje word. Is altijd erg leuk ik zet de telefoon op speaker zodat we zelf kunnen mee luisteren.