Ik heb het topic weer even laten openen, want ik heb een briljant idee (vind ik zelf haha)! Ikheb voor beide kinderen nieuwe regenlaarsjes, en wil dan na het schoen zetten alle gezette schoenen plus de laarsjes inpakken in pakpapier en weer terugzetten. Zodat er dus een hele rij ingepakte schoenen staat 's morgens
Altijd de eerste dag dat sint aan is gekomen komt snachts versierpiet. Die hangt vlaggetjes op, zet een kartonnen openhaard neer en een spandoek om Sint te verwelkomen. Ook komt elk jaar rommel piet langs. Dan is het ook echt een rommeltje (eetstoelen op de bank, meubels van de kant, gordijnen in de knoop) dit doet man want ik kan al zou ik het willen niet zoveel troep maken. Ik heb ook Sinterklaas en Piet een keer in het vriendenboekje van mijn zoontje laten schrijven. Als foto een plaatje van internet geprint. Helemaal enthausiast was hij daarover! Was nog leuker dan het schoenkadotje.
Deze vind ik echt geweldig! Met mijn man overleggen maar dit lijkt me leuk om te doen. Mag hij schrijven. Dat handschrift kennen ze niet goed en hoe leuk voor later! Bedankt voor deze Superleuke tip!
Of gewoon de buurman vragen of een collega.. Voorkom je ook herkenning voor de toekomst (als ze misschien wel handschriften herkennen)
Dit jaar willen de kinderen vooral veel spellen, en ik kom net UNO tegen in de kast. Zij hebben het nog nooit gespeeld, ik jaren geleden, dus dat kan prima gerecycled worden. Alleen heb ik het doosje niet meer, dus dit jaar ga ik iedere keer als ze hun schoen zetten er een losse uno-kaart in stoppen Wat er over blijft gaat in de zak.
Wij hebben het wel een x gedaan hele huis op de kop .. zelfs de bankstel Haha die koppies vergeet ik noooooit meer en ze vonden het geweldig om de rotzooi van zwarte Piet op te ruimen .. eerst de kadootjes uitpakken en toen sinterklaas muziek op en zijn we met z’n alle wezen opruimen .. daarna een brief geschreven of de rommel Piet alsjeblieft niet meer zo’n rommel wilde maken en die in de schoen gedaan ..
Ik was een x alle kados aan het inpakken en had de zakken beneden laten liggen .. ik werd snachts wakker en bedacht mij dat alles nog beneden stond.. ook een x vergeten de schoenen te vullen en lag nog boven sochtends was ik eerder wakker en dat gebeurde nooit en zie ik ineens legen schoenen .. ik snel alles pakken en leg net het laatste kadetje neer en daar kwamen ze beneden hoor, echt net op tijd
De cadeautjes of snoepgoed buiten leggen, piet was sleutel kwijt of pappa had de knip op de deur gedaan. Mijn auto vol met pepernoten en snoepgoed stoppen verdwaalde pietenmuts en een oorbel.. de pieten moesten snel de auto lenen anders waren ze te laat.
Iemand nog leuke ideeën? Vorig jaar had ik al dat Amerigo zijn hoefijzer was verloren bij ons voor de deur. In de vriendenboekjes geschreven. Piet had hier gelogeerd, ontbijt gemaakt en rommel..
Kennissen hebben ooit wat leuks gedaan. s Avonds van alles overhoop gehaald. Tafel stond op zijn zijkant, stoelen stonden op hun kop, overal speelgoed, keukenkastjes stonden open etc. En een briefje van Piet. Piet schreef iets van: Heeft niemand gezegd dat je je schoen bij de deur moest zetten? Nu moest ik het hele huis door zoeken naar jullie schoenen. Ik moest zelfs speurpiet bellen. Maar we hebben ze gevonden! Of zoiets. Je had die koppies van de kinderen moeten zien
Ik ben normaal heel creatief, maar ik kan nog niks bedenken. Misschien ook wel een nadeel als je elk jaar wat bijzonders doet op sommige dagen Maar we gaan het de oudste vertellen, dus ik denk dat ik hem erbij betrek. Hij is soms belachelijk creatief, dus dat kan ik wel gebruiken
Paardenpoep bij de voordeur, half ingekleurde kleurplaat op tafel, schoen verstoppen - spoor van pepernoten achterlaten.. Hier komt de Versier Piet langs, wanneer ze voor de eerste keer hun schoentje zetten. Dit idee heb ik hier volgens mij ook gelezen
Wanneer beginnen jullie met schoentje zetten? En hoe vaak per week? Ik vind dit altijd lastig te bepalen
Ok dat is best vaak. Twee keer per week vind ik wel genoeg. Zoonlief is week voor sinterklaas jarig. Dure periode