Het eerste wat ik over dit onderwerp las was: De alcohol die je drinkt komt via de placenta bij de baby. De baby is niet in staat om de alcohol af te breken omdat de lever nog niet is volgroeid. Het drinken van een glas alcohol onderbreekt altijd tijdelijk de ademhaling van je baby. De alcohol is dan ook zeer schadelijk voor de kwetsbare hersenen. De hersenen zijn zo kwetsbaar omdat ze nog niet zijn volgroeid zijn. (Bron www.hallo wereld.nl) Klinkt ernstig... terwijl ik ook weer tegen kom dat een keer een glaasje echt geen kwaad kan... maar als 1 glas alcohol tijdelijk de ademhaling van de baby onderbreekt?! dan klinkt dat toch wel ernstig... dus ik weet het niet meer! (en zo met de feestdagen in het vooruitzicht is het toch fijn te weten hoe ernstig een borrel/ glas champagne met oud en nieuw is...)
Dat het schadelijk KAN zijn dat wist ik maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat het de ademhaling stopt...
Had ik ook nog niet gehoord, maar idd..wordt je oud&Nieuw gezelliger van 1 glaasje? Ikzelf drink gewoon helemaal niet
Ik drink ook gewoon helemaal niet! ipv 1 glaasje drink ik liever helemaal niets. Ik mis het ook totaal niet trouwens! Hoewel.....op sommige avonden mis ik het wel een beetje maar heb er geen moeite mee ofzo. Ik wist wel dat de alcohol direct bij je kindje terecht komt en als ik me dat bedenk......ik vind dat toch wel erg zielig.
Ik zou het er ook maar niet op gokken, zeker niet nu je steeds vaker leest dat 1 glaasje al kwaad kan.Waarom zou je het erop gokken?
Vooral de eerste paar weken wanneer alles aangelegd word is het volgens mij erg slecht! Daarna is het volgens mij echt niet erg om eens 1 glaasje te drinken..
Maar de baby haalt toch geen adem? het zal dan zo moeten zijn dat het de zuurstof toevoer van jou naar het kindje via de navelstreng moet stilleggen.
nee idd maakt 1 glaasje t nou echt leuker ? ik dronk vrij vaak en veel..maar sinds ik weet dat ik zwanger ben niks meer ...geen druppel... waarom zou je iets doen waarvan gezegd wordt dat t schadelijk KAN zijn voor je kind.. dan lees ik wel in andere topics ..van ja maar bij mijn eerste heb ik ook gewoon doorgedronken... en er was niks aan de hand ...Nou dan heb je dus geluk gehad ...dat geeft natuurlijk niet de garantie dat t bij je tweede t zelfde verloopt... je vergeeft t je zelf toch nooit als er achteraf wel wat met je baby aan de hand is .. wat je zelf had kunnen voorkomen iedereen wil toch een gezond kindje en ik vind dat je daar alles voor moet doen zover je kan.. en wat is nou negen maanden zonder een drankje..(iets langer als je ook gezonde borstvoeding wil geven )
Volgens mijn HA kun je na de 12e week gerust een glaasje wijn of bier drinken, maar omdat je nog niet zover bent zou ik het er niet op gokken.
Oh jee daar kom ik dan ........... Ik drink soms nog een lekker glaasje rode wijn. Alles bijelkaar genomen heb ik nu mss 6 wijntjes op en ik ben 6 maanden zwanger. Met oud op nieuw drink ik zeker een glaasje Champagne.
van die ademhaling wist ik ook niet... ik heb begrepen, dat je kindje het zelfde promilage in zijn bloed heeft als de moeder wanneer die drinkt. zo'n klein levertje kan nog maar weinig zuiveren, en daarom wordt het afgeraden om alcohol te drinken, al is het maar 1 glaasje. ik drink helemaal niet, en vind idd "maakt dat ene glaasje nou zoveel meer uit in het plezier heben"? maar ja, zoals bij zoveel dingen, moet iedereen voor zichzelf keuzes maken. liefs elfje
ik drink nooit ( ook niet toen ik niet zwanger was dus voor mij is het geen probleem ) Maar precies wat Natasja zegt : een baby haalt toch geen adem in de baarmoeder? Hoe kan dan de ademhaling stoppen?
ik drink bij speciale geleden een glas mee, en er zijn heeeel veel mensen die dat doen. kan echt geen kwaad, ik voel me er goed bij... ik ben zeker voorzichtig, maar gelukkig niet 9 maanden ziek.
Met de kerst drink ik ook een glaasje mee hoor, maar verder niet. Met oud en nieuw ben ik alleen met mijn man en aangezien die niet van alcohol houd is het ook geen probleem om het niet te drinken, er gaat toch geen fles open. Met kerst zijn we bij familie en dan drink ik het eerste glaasje sinds ik weet dat ik zwanger ben, en oh wat ga ik daar van genieten.
beetje vaag, omdat je kindje helemaal niet ademhaalt wanneer het in je buik zit! Enne.. ik ben ook een zondaar hoor. Ook hier gaat er af en toe een glaasje alcohol in. Ik heb zelfs een biefstukje gegeten..