Geboortekaartje zelf ontwerpen

Discussie in 'De lounge' gestart door Marjannn, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Pfff, we hebben alle boeken van de drukker bekeken, in totaal een stuk of 12, maar hét kaartje zit er niet tussen. Ook op Internet ben ik hem nog niet tegengekomen. Ik baal daar behoorlijk van. Ik heb wel iets in m'n hoofd: de naam van ons dochtertje op een mooi grasveld (met gras en bloemetjes) en vlindertjes die er omheen vliegen (in een blauwe lucht). Ik heb zelf totaal geen ervaring met het ontwerpen van kaarten en heb ook geen speciale programma's hiervoor. Zal het voor mij te doen zijn om zoiets zelf te maken? Ik hoop op tips van jullie.

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja hoor, mijn vriend doet het ook. Photoshop kopen/downloaden en er staan genoeg voorbeelden op internet hoe je het beste met photoshop kan werken.

Wij doen het om precies dezelfde manier als jij zelf!

3. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

wij hebben ons kaartje ook zelf (een beetje zelf, wel doormiddel van een voorbeeld) gemaakt!
    wij deden het met photoshop c3 psp kan het ook mee!

veel succes en groetjes

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    is prima te doen hoor.
    Ik heb ze ook zelf gemaakt met paint shop 8

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoe wil je de naam erin hebben? Je kunt met google misschien al een mooie afbeelding zoeken en daar dan idd met ps de naam in maken oid. Als je een beetje handig bent, zou je zelfs de naam in bloemtjes kunnen maken :)

Als je dat dan hebt heb je meerdere sites waar je een kaartje met je eigen foto/plaatje kunt maken. Dan kun je dus ook de binnenkant bepalen. Wij hebben poobies.com gebruikt. Ik was erg tevreden over de kleuren en de helderheid enzo.

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb ook zelf mijn kaartje ontworpen. Ik heb gewoon al mijn ideeen op papier gezet, inclusief de tekst van het kaartje. Toen ben ik samen met mijn vriend naar een drukkerij geweest en ben daar om de tafel gaan zitten. Zij hebben een aantal suggesties gedaan en als je daar bent kun je ook heel veel kaartjes bekijken en weer ideeen opdoen. Zo heb ik daar bijvoorbeeld besloten om het kaartje glanzend te maken.
    Zij hebben toen het resultaat gemaild en telkens konden we weer aanpassingen doen, zoveel als we wilden. Ik vond het heel fijn werken!

Als je goed in je hoofd hebt zitten wat je wilt, kun je dus wel met een drukker gaan praten. Of juist als je het niet weet, kan hij/zij je ideeen geven.

7. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Hey mensen, enorm bedankt voor jullie reacties.
    Het kaartje is al af, hihi, ik ben meteen aan het knutselen gegaan. Alleen niet op de computer, maar gewoon zelf getekend. En hij is prachtig! Ik heb geen idee of ze hier bij de drukker wel iets mee kunnen, maar ik ga er straks direct even langs. :)

Deel Deze Pagina