hmm hier heb ik dus geen last van ik draaf eerder door in mijn opgeruimdheid als de kinderen aan het spelen zijn en ze pakken wat anders dan ruim ik het vorige alweer op ik werk niet dus dat scheelt misschien ook al een boel, maar ik doe alles s'ochtends meteen na het ontbijt, dan hebben de kinderen 2,5 en 1 nog de beste zin en vermaken ze elkaar,alle extra's en boven bijhouden doe ik ook in de ochtend zodat ik de avond en middag vrij heb voor de kinderen... en speelgoed ruim ik de hele dag maar daar is geen beginnen aan
Opruimen doe ik hier de hele dag. Maar ik vind dat iets anders als het huishouden doen. Het scheelt natuurlijk ook wel dat mn dikke buik in de weg zit, maar evengoed, als ik niet zwanger ben is poetsen nog steeds geen hobby van mij. Wat wel zo is, las dat net ook bij iemand, als t zonnetje lekker schijnt heb ik opeens meer energie, nu dan he, straks van de zomer en t is 20 a 30 graden is er niks meer over van die energie en wat al eerder gezegd is...gewoon doen...tja. dat weet ik, en alle andere die er tegenaan hikken ook. Net zoals n junk weet dat t beter is om te stoppen, maarja, nu nog ff doen.....
dit is zooooooooooooo herkenbaar ja wat is lui? beneden is het altijd wel opgeruimd, en daar gaat ook echt elke dag wel de stofzuiger en dweil overheen, net zo als het ff aflappen (met een oude glassexbus gevuld met ajax met water) van de tafels e.d. maar pfff boven? pasgeleden mezelf ertoe gedwongen de slaapkamers van de kinderen weer te doen, dan ben ik ontzettend trots op mezelf maar jeetje zeg, 3 dgn later is het alweer een puinhoop. de was, zo ben ik er doorheen en heb ik het eindelijk gevouwen en wel in de kasten gekregen staan er alweer 3 wasmanden strijken? deed ik eerst altijd als het nodig was, maar ja dat was steeds vaker al om half 8 in de ochtend (kleren kinderen) dat ik daar weer van af gestapt ben, met als gevolg dat er nu inmiddels een berg van anderhalve meter hoog op me staat te wachten, en de tip van manlief om dat lekker beneden te doen terwijl ik mijn serie aangooi (desperate housewifes via upc) heeft ook nog steeds geen uitwerking gehad, en het ligt er nu nog steeds. de zolder? pasgeleden eindelijk de gad gebeld voor het grootvuil, maar ja aan opruimen ben ik nog steeds niet toegekomen (er moet gewoon nog meer weg worden gegooid ) de keukenkastjes JAAAAA die heb ik uiteindelijk vorige week maar een keer gedaan met een rol vuilniszakken bij de hand, en die had ik wel nodig ook. 7 vuilniszakken de deur uit en weer mooi opgeruimde kastjes met niks over datum. ik kwam zelfs potten pindakaas daterend uit het jaar 2002 tegen maar ja nu een week later zie ik de achterkant van de kastjes al niet meer, omdat ik slecht tegen lege kasten kan lui? nee niet echt, maar pfff dat ongewaardeerde werk wat schoonmaken heet? niemand die het ziet, en zo heb je het gedaan, kun je weer van voor af aan beginnen. heb ik eindelijk onze eigen slaapkamer opgeruimd waar ik soms echt wel een dag mee bezig ben, is het 2 wkn later alweer een puinhoop. ik ben in ieder geval blij te lezen dat ik niet de enige ben die er vaak wat moeite mee heb. zo en nu ga ik echt naar boven om de was te doen (wat ik gisteren al zou doen)
Hier ook zo. Ik heb niet zoveel energie en de energie die ik heb besteed ik liever aan leuke dingen.... Maarja, dat schiet natuurlijk ook niet altijd op. En soms ineens (vaak s avonds laat) raak ik 'in paniek' en moet het ineens allemaal opgeruimd zijn. Dan wordt m'n mannetje ook even gek van me hoor . Die helpt hier trouwens wel goed mee hoor. Het scheelt al enorm dat hij altijd strijkt. Maar wat mij nog weleens helpt is lijstjes maken. En dan als ik wat gedaan heb, wat wegstrepen... En dat strepen is zo lekker en die lijst steeds kleiner zien worden . Maar zoals ik zeg 'dat wil nog WELEENS helpen' En net wat iemand anders al zegt; als er iemand onverwachts belt dat ze komen, dan kan het hier ineens even hard gaan . Achteraf is dat altijd wel erg prettig - en dan beseffen we altijd weer, dat het helemaal niet zoveel tijd kost, hetgeen we moe(s)ten doen.
Hier ook zo herkenbaar. Ik heb daarom een huishoudrooster gemaakt. Hierop staan de standaard dingen stoffen, stofzuigen, toilet, badkamer, wassen enz. Achter de dingen die mijn man doet staan rode hartjes . Nu moet ik mezelf hieraan gaan houden en in theorie zou je toch denken dat dit moet gaan werken, maar aangezien we dit rooster pas 2 dagen hebben kan ik je dat nog niet vertellen.
Ik heb gisteren flink gestofzuigd en gedweild beneden. Is voor mij altijd een hele opgave, want we hebben gepoleiste natuursteen liggen... Zwart... Dus als ik gedaan heb geniet ik volop! Voor zolang het duurt... Straks ga ik nog stofvegen in de living en de keuken. Woensdag ga ik de boven doen denk ik. En dan is het weer gedaan voor deze week! En dan voel ik mij zo voldaan dat ik dat allemaal gedaan heb he... In het weekend wil ik graag wat ramen wassen, want met een hond die graag met z'n snuit ertegen zit... Na een tijdje is het dan ECHT wel nodig dat ik die doe Ik bruis precies echt van energie!
NOu haha het dweilen en de caviahokken zijn dus niet gebeurt gisteren. En vanmiddag moet ik om 5 uur bij mijn moeder zijn om Yelena daar te brengen, want vanavond ben ik dehele avond weg. Ik ga zo dus als een speer beginnen met van alles. Yelena in badje gedaan, poeh, die klus, daar ben ik ook nog steeds echt een uur mee bezig. Maarja ze ruikt weer heerlijk. Ramenlikkende kids...heb je dan niet een mooi excuus? Kids maken nu eenmaal troep Ohja en visite, haha, wij ook altijd snel opruimen! Ik moet zeggen dat ik een rommelig huis heb met hier en daar een stofnest, maar ik ben wel schoon. Een goor aanrecht, een smerige douche, een vieze plee, plaktroep op de grond in de keuken, dat vind ik echt goor. Ik denk dan altijd aan het huis van mijn schoonouders. Want mijn schoonmoeder denkt dat met stoffen, wassen en stofzuigen alles klaar is. Maar het feit dat ik bijna kokhalsend boven de wasbak sta, zegt genoeg. Allemaal tandpastaresten, haren, kalk en weet ik veel wat nog meer.
HERKENBAAR! ik heb precis hetzelfde. vandaag niet veel gedaan (mijn zoontje is ook ziek) dus dan doe je zowiezo minder in huis! Ik heb wel een tip. Nouja voor mij werkt het wel! Ik zet de kookwekker op 20min. (bijvoorbeeld) dan ga ik als een wervelwind door het huis totdat het klokje afgaat! Je zal zien dat je een hoop kan doen in die 20min. meestal ben ik dan zo lekker op dreef dat ik nog een extra klusje doe buiten de tijd om. (jaja) daarna maak ik een kop thee voor mezelf en ga ik lekker zitten Wel verdiend toch? wie weet ook wat voor jou!
ik snap je helemaal, Bij mij is het hoe drukker ik het heb hoe meer ik in het huishouden en als ik de hele week thuis ben doe ik bijna niks.... :S
Ja alsof je in een bepaalde flow moet zitten om je huishouden bij te houden. Ik merk aan mezelf ook dat een week thuis zijn niet bevorderlijk is. Ik ben al heel erg blij dat ik wat meer ritme in mijn leven heb nu met een kleintje. Dan moet je wel vroeg uit de veren en heb je nog wat aan je dag. En als de kleine dan weer naar bed gaat, heb je toch nog wat energie om iets te doen. Ook weer niet zoveel maar toch
hier hetzelfde,heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben! soms zo lui dat ik rustig 2 uur op de bank uit het raam staar. en soms doe ik in 3 uur het hele huis. ups en downs zeg maar!
Hier ook heel afwisselend; kan niet tegen troep dus opgeruimd is het eigenlijk altijd wel (uhm niet als de kleine wakker is want die houdt van troep maken) maar savonds dan en sochtends... Poetsen eigenlijk gewoon de standaard dingen afstoffen wc badkamer....stofzuigen en de was doen... Ramen lappen enzo hmzzzz is al een poos geleden... Maar ben nu ook lekker een beetje lui omdat ik gewoon een beetje moe ben laatste weekjes mag ook wel toch... en bovendien; er zijn belangrijkere dingen in het leven dan poetsen poesten en poetsen....lekker gezellig op visite en met vriendinnen afspreken! Veeeeeeeel leuker en belangrijker!
ik herken het helemaal! ik denk als ik op sta ik moet dit doen, dat doen, strijken, opruimen.. maar als ik dan ben aangekleed en de laptop staat aan dan ben ik alleen maar dingen aan het bekijken op de laptop die ik echt al HONDERD keer gezien heb en ik ben met brandon aan het spelen, brandon fles geven.. en dan weet ik wel dat ik echt een begin moet gaan maken aan de zooi opruimen, en ik zie ook wel dat er nodig opgeruimd moet worden, maar op een of andere manier kan ik mezelf er niet toe zetten!