Lui of nog niet toe aan de wc?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaTal85, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 2,5!

Laatst kwamen we van de verjaardag van opa en het was al laat op de avond, dus bij thuiskomst meteen naar bed.

Zoontje begon te miepen over wc en plassen en ik dacht dat het ijdrekken was, maar toch maar geprobeerd, en ja hoor, daar kwam een plas.
    Volgende avond voor het douchen weer en dat dus een paar dagen.

Ineens was het klaar en ik wil eigenlijk niet pushen.

Afgelopen paar dagen wil hij weer elke keer plassen op de wc, niet op het potje trouwens, alleen op de wc.

Vanmorgen vroeg ik of hij zonder luier wilde spelen en dan gewoon op de wc plassen, maar hij wilde perse een luier aan.

Is dit gewoon luiheid? Hij weet dus dondersgoed hoe het moet, wamt zodra hij met zijn blote billen speelt geeft hij het aan! Hij is ook altijd mee als wij gaan plassen of als er een zindelijk kindje naar de wc gaat.

Moet ik het nu gaan proberen of gaat hij binnenkort echt wel aangeven dat hij moet ondanks die luier?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou de luier gewoon eens uitlaten en kijken hoe of wat.

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Mijn zoontje deed dit ook. Wanneer hij wilde deed hij wat, maar als hij ge.en zin had, ook echt niet.
    Ik heb toen geprobeerd om de luier af te laten, maar werd niets.
    Een paar maandjes laten rusten en nu wilde hij weer, nu gaat het wel goed. Dus zou ook gewoon een poging doen en dan zie je wel.. Als hij niet wil gewoon doorgaan me t wat hij aangeeft en misschien met het mooie weer nog eens proberen
    Hij was bij poging 1, net 2 jaar en nu 2,5 jaar. Maar opzich maakt leeftijd niet uit.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hij is het aan het ontdekken je kunt het rustig verder op bouwen. In eens vergeten een luier aan te doen. Of gewoon naar de wc laten gaan als hij het zegt beetje zelf beschikking nog straks april mei juni juli uit stekende maanden om het verder op te bouwen. Potje in de huiskamer zetten.
    Zoon was 3.5 met zindelijk zijn dochter was net 2.5 maar zoon was met bijna vier in de nacht zindelijk en dochter is nog niet in de nacht zindelijk gaat wel steeds beter vaker droog in de nacht.

Deel Deze Pagina