12 inch fiets te groot voor 3,5 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door maria80, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Mijn zoontje is niet zo groot en kan nu eindelijk bij de trappers op zn fiets. Hij fietst prima en op zn loopfiets gaat hij helemaal hard. Maar......om los te gaan fietsen lijkt het mij toch wel erg handig als je met je voeten bij de grond kan! Of zie ik dat verkeerd?
    Heb al op marktplaats gekeken voor een 10 inch fietsje, maar die zijn in de buurt niet te vinden. Heb ook geen zin om er heel veel geld aan te gaan besteden.
    Hoe leer je je kind zonder zijwielen fietsen, als hij niet bij de grond kan???

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Dat lukt niet, dochter had dat probleem ook.
    Met 3,4 wilde zij dat ook zo graag maar het lukte echt niet.
    Met de voeten bij de grond kunnen om te leren fietsen is wel erg handig.
    Dochter ging wel al op een 16 inch zonder dat ze met haar voeten bij de grond kon, maar toen kon ze al fietsen en helemaal veilig is het ook niet.

Wel is er verschil tussen de ene 12 inch/12,5 bij loekie zelfs en de andere. Framematen verschillen nml ook.

zoon vertikt om met zijwielen te rijden, maar zonder lukt net wel/net niet. Kan ook net wel/nt niet bij de grond. Hij is 92 cm.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, das lastig.. Voor het fietsen op zich (als je m goed vasthoudt) zou het nog wel kunnen. Maar qua wegfietsen en stoppen lijkt t me onveilig en sowieso moeilijk direct aan te leren(?)
    Mijn dochter is 5 en kan nog steeds alleen zittend wegrijden (niet 'hinkend' opstappen, zeg maar).

Verder was zij best lang (105cm bij 3j4m), maar heb t zadel van dr Loekie (12inch) met oefenen op de laagste stand gezet.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik heb een gazelle jungle 12, 5 inch op de laagste stand. Mijn zoon is 98cm en heeft korte beentjes in verhouding maar kan toch met zijn voeten voldoende bij de grond.

5. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Hij is nu ong 95 cm en heeft korte beentjes. Trappen gaat prima, maar bij de vloer kan hij echt niet. Toch maar blijven zoeken naar een kleiner fietsje dan.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    hmm mn dochter kreeg 12 inch fiets met 2jr, fietste los met 3 jr.

Misschien ligt het per merk aan de frame hoogte?
    ze had een loekie, misschien is die wat lager?

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Mijn zoontje, stapte af aan de voorzijde en hinkte wat om op te stappen. Lastig uitleggen.. ;)
    Maar we hebben hem dus aangeleerd er voor af te gaan (staan met de stang tussen zn benen) en niet via een zijkant, waardoor hij omvalt/viel. Snap je wat ik bedoel?

Deel Deze Pagina