Aahhh even mijn gal spuwen hoor. Ben echt boos/teleurgesteld/geirriteerd Een dokter waaraan je specifiek vraagt om nog eens extra te willen kijken naar ons zoontje z'n oren (hij had een beetje dezelfde symptomen als de vorige keer dat deze ontstoken waren) en ook de vraag of hij wilde kijken naar het slijm wat hij ophoestte (en waardoor hij iedere keer moest overgeven) vertelde mij doodleuk dat het allemaal in orde was. Niks aan de hand (beetje nonchalant erbij kijken van: daar heb je weer zo'n overbezorgde moeder). Ik vroeg of hij nog eens extra in het linker oor wilde kijken (deze is bij mijn zoontje wat gevoeliger voor alles blijkt). Hij keek toch nog een keer: maar nee mevrouw, alles is in orde. Dit was dinsdag. Je begrijpt dat het alleen maar erger werd. Dus donderdag naar een kinderarts in het ziekenhuis gegaan. Blijkt hij dubbele oorontsteking te hebben, waarbij de linker wel echt HEEL erg was (met de vraag of ik het niet eerder had opgemerkt). Aarghh ik kan die eerste dokter wel wat doen, mijn kindje die zoveel pijn heeft: nu al een week NIETS eet (gelukkig wel drinkt). Ook het slijm was schijnbaar erg dik (groen/taai) en hiervoor ook speciale antibiotica druppels gekregen omdat het daar ook op een lichte ontsteking leek. De antibiotica begint nu zijn werk te doen gelukkig. Maar ik kan hier toch zo kwaad op worden. Lekker nonchalant doen waardoor een kind (mijn kind nota bene) helse pijnen heeft en al een week alles uitspuugt, diarree heeft, hoge koorts en ontzettende keel- en oorpijn. Zouden jullie een melding maken bij die eerste dokter? Of het zo laten (wij gaan iig niet meer terug naar hem met ons zoontje) En ik weet dokters zijn ook maar mensen en mensen maken fouten. Desondanks vind ik het een vrij grote fout (2 dingen die totaal niet erg zijn volgens hem en wat dus wel degelijk iets was..) Always trust on your mommy instinct..
Ik zou het wel melden (als je het even hebt laten bezinken). Hopelijk trekt die dokter er een wijze les uit. Heb jij niks aan maar hopelijk een andere mama na jou wel!
Ik zou zeker een melding maken of hem goed je gedacht zeggen! Als ik hier de verhalen zo lees vind ik dat heel veel dokters laks zijn met kleine kindjes en als je ergens niet laks bij hoort te zijn zijn het zeker die kleine kindjes!!! (en oudere mensen) Het hem zeker zeggen en goed duidelijk maken, dan ben jij het kwijt en let hij misschien eens een keer beter op als er een moeder met kleintje langs komt.
Hmm ja dat is idd ook zo. Maar ga het inderdaad maar even laten bezinken eerst en dan maandag toch maar dat telefoontje doen. Hopelijk knapt Lino van het weekend weer een beetje op. Ik ben er voornamelijk erg van geschrokken. De kinderarts in het ziekenhuis gaf ook aan dat hij tegen het uitdrogen aan zat. Dat zulke dingen (natuurlijk op pas langere termijn) blijvende oorschade kunnen geven etc. etc. Koorts (helemaal toen het 39.9 was) is natuurlijk bij die kleintjes sowieso al een stuk gevaarlijker dan bij ons.
Heel herkenbaar! Hier een tijdje geleden naar de huisartsenpost in het weekend wegens de zoveelste vermoedelijke oorontsteking. Dienstdoende huisarts ziet een vrolijke meid (zit altijd te geinen bij artsen, deed ze dat thuis maar als ze ziek is ) vraagt aan ons of zij ons eerste kindje is, dus wij ja, dat klopt. Waarop hij zei dat een eerste kindje altijd wennen is en dat ze allemaal weleens niet lekker zijn. Niet gekeken of gedaan. Nu was dat de zoveelste oorontsteking, dus doorgereden naar de seh ( dronk toen per dag zo'n 250 ml, dus we vonden dat we wel wat moesten doen) en ja hoor, wederom een flinke dubbele oorontsteking. Zucht... :x jammer is dat, dat je meteen word afgeschilderd als overbezorgde moeder.
Aan de ene kant begrijp ik je reactie helemaal, maar aan de andere kant, de dokter heeft gekeken en het was blijkbaar nog niet te zien toen. Het is zeer waarschijnlijk niet zo dat hij het wel gezien heeft maar er niks mee deed. Dus ik denk toch dat het een geval van pech is, met helaas als gevolg veel pijn voor jouw kindje. Maar ik kan me niet voorstellen dat de dokter dat expres heeft gedaan.
Het is niet leuk maar het kan dus wel degelijk dat op bijv dinsdag het oor er "normaal" uitziet en dat het een dag erna flink ontstoken is. Ik werk zelf in een dokterspraktijk en het komt best weleens voor.Heeft niets met laksheid van onze artsen te maken maar het ziektebeloop bij het kind.Kind kan 's morgens fris uit bed komen maar kan een uur later in ene keer koorts hebben van 40 graden. PS:ga je dan zonder verwijz naar de kinderarts? Hier in de regio kan dat echt niet.Kom je zonder verwijz dan moet je direct 300 euro betalen dus ik vraag me af hoe mensen dat doen.Ik lees het namelijk best vaak dat mensen naar de kinderarts gaan.
Ik sluit me aan bij Anouk, ben ook doktersassistente en wat er de ene dag nog niet te zien is, kan er een dag later wel zijn. Mijn eigen dochter heeft zo ongeveer chronisch oorontsteking, bij controle vd buisjes bij de kno arts was er s morgens nog niets te zien, de zelfde middag zaten we weer bij de zelfde kno arts met een dubbele oorontsteking, zo snel kan het dus gaan. Beterschap voor je zoontje.
Dank voor de reacties! Ja dat is ook zo, koorts komt en gaat natuurlijk met vlagen, en Lino had het deze week ook met ups en downs van bijna 40 graden tot geen koorts tot weer bijna 40 graden. Maar het was meer dat de kinderarts vroeg hoe het kon dat wij dat niet eerder hadden opgemerkt. Hadden we dus wel, maar toen was volgens de dokter dus alles goed. En deze kinderarts gaf aan dat ze niet kon geloven dat het dinsdag nog helemaal normaal was en die donderdag ochtend vroeg al zo erg ontstoken was. Die linker was schijnbaar erg extreem. Over het gelijk naar de kinderarts gaan, wij zijn verhuisd net over de grens naar Belgie. Daar kun je schijnbaar gewoon bellen en mag je gelijk komen. De antibiotica begint zijn werk goed te doen. En tussen het zielig zitten (lees: op mij liggen en boekjes lezen ) doet hij af en toe alweer een dansje en een liedje