Onze dochter heeft een nieuw iets ontdekt: ze staat op uit haar kinderstoel en probeert haar beentjes eroverheen te leggen. Wat haar ook lukt als we haar niet tegenhouden. Is er ook een los tuigje voor de TripTrap te krijgen? Want die zat er bij ons niet bij, of is dat nooit?
Bij stokke tripp trapp zit niet standaard een tuigje, maar deze kun je wel los kopen. Bij het tuigje zitten bevestigingen die je aan het zitplankje kan vastmaken, erg handig vond ik.
Hier doet ze dat ook staat op stoel en klimt daarna uit op tafel. Blijven herhalen en terug zetten. Tuigje ga ik niet eens proberen zal zo erge gekrijs zijn want hier wil ze nergens vast of vastgehouden worden
Hier komt er ook geen tuigje. Ze probeert er soms uit te komen, maar dan blijven we herhalen dat ze moet blijven zitten. Als ze vastgemaakt zit, en ze wilt er dan uit, dan gaat ze gillen, dat is ook niet gezellig aan tafel he
Ik heb een andere kinderstoel gekocht hahahaha Vond de triptrapstoel echt niet handig Maar zijn idd sowieso bij prenatal tuigjes te koop ervoor!
Wij hebben ook een triptrapp en ik heb een tuigje van prenatal eigen merk. Vond 30 euro een beetje veel geld. Ik maak haar vast voor haar veiligheid. Maar ook met tuigje zeg ik haar dat ze moet blijven zitten. Ik wil mij rustig kunnen omdraaien. En dat kan met tuigje.
Waarom doe je het plankje waar de voetjes op staan niet wat lager, dan kan ze niet meer gaan staan...
Mijn jongens gaan dan op die ronde stang staan Overigens oudste wel en jongste (nog) niet. Oudste ging graag staan, maar deed dat echt op een gevaarlijke wijze. Jongste gaat staan, maar blijft in de stoel zelf.
Ik denk dat ze bedoelt ze dat op de zitplankje gaat staan(zoals mijne doet) en niet op voetenplank? Als het enkel voetenplank doe dat idd gewoon lagen dan is opgelost. Dat ronde stand kan je ook op andere plek zetten iets lager/hoger. Ps: als mijn dochter eten zit gaat ze gelijk naar de triptrap en klimt vanzelf erin ook erg gevaarlijk net zoals op zitgedeelte staan dus gewoon leren is oplossing. Streng zijn en herhalen
Ik heb een tuigje gekocht nadat ze in een oogwenk uit de stoel was geklommen. Ik moet regelmatig wel eens de keuken in of ruim de tafel al op als dl nog wat 'natafelt' dus ze zit gewoon in een tuigje. Het staan in de stoel is trouwens doodnormaal gedrag. Ik zou het plankje niet te laag doen, ze moeten wel eem goede ondersteunig hebben bij de voeten!
Onze dochter wurmde de tuigjes ook van zich af en deed haar voetjes op de plank van haar billen en stond zo op uit haar tuigje (prenatal stoel) Oplossing hier was een zakkensluiter van Ikea opnde tuigjes en sindsdien blijft ze zitten
Haha Best makkelijk om op te staan hoor @ algemeen/afleren Bij de jongste is het niet gevaarlijk en laten we het. Bij de oudste was het echt gevaarlijk en dus hebben we een tuigje gebruikt. Opvoeden en iets afleren prima, maar wel binnen de grenzen. Daarnaast zit mijn oudste inmiddels echt niet meer in een tuigje aan tafel, en hij weet heel goed dat hij op zijn billen moet zitten
Hier het tuigje gewoon losjes want meneer houdt van bewegingsvrijheid. En de plank weer naar beneden zodat hij hooguit op zijn tenen kan staan. Heb er wel een blad op zitten. Vind ik voor nu nog praktischer. Scheelde ook een hoop want zonder hangt hij ongeveer op zijn kop in de stoel. Om je rot te lachen maar levensgevaarlijk.
Ik herhaal tot ik een ons weeg, maar ik kan me niet eens ff omdraaien om de boter terug in de koelkast te zetten dus ik wil voor haar eigen veiligheid toch een tuigje. Hier gaat dochterlief overigens ook met haar voeten op het zitplankje staan en werkt zich er dus zo uit.
Ik geef je gelijk hoor! En jij kiest voor veiligheid, dat is beter dan toch maar doorgaan onder het mom van 'opvoeden'. Daarnaast is het ene kindje de andere niet. Die van stokke is misschien duurder, maar wel een goed en degelijke 4-puntstuigje. Die kindjes niet makkelijk open krijgen (en de bevestiging aan de stoel zelf is denk ik makkelijker dan een algemeen tuigje)
hier een andere tafelstoel, maar dochter heeft nu ook ontdekt hoe ze erin kan gaan staan. en dat doet ze nu dus steeds. ik ga binnenkort ook op zoek naar een soort tuigje want dit is niet meer vertrouwd, ik eet vaak alleen met de kids en moet andere zoon ook nog wel eens ergens mee helpen. en wil zelf ook kunnen eten haha, ik heb vandaag een sjaal om haar middel gedaan en achter een knoop erin. dat werkte wel goed. ze bleef rustig zitten en vond het nog leuk ook haha. was een tip van mijn moeder dat deden ze vroeger ook