Zoontje van ruim 2,5 laten logeren bij schoonouders bij hun op de slaapkamer??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Debbie81, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil graag jullie mening weten.

Sinds mn zoontje niet meer in een ledikantje slaapt, hebben mn schoonouders het campingbedje weggezet (stond in studeer kamer) en als hij eff overdag bij hun moet slapen, slaapt hij bij hun in bed.

Nu hadden we laatst een discussie... want als hij een keertje bij hun moet slapen snachts...waar slaapt hij dan?? Een opklapbed neerzetten willen ze niet want ze willen het dan permanent laten staan en die ruimte is er niet, ruimte zat voor 1 nachtje maar verder niet.
    Nu hebben ze zelf een nogal grote slaapkamer met een slaapbank.
    Nu was hun idee als de kleine man dan snachts blijft slapen dat ie dan best bij hun op de slaapbank kon in hun slaapkamer.

Nu is dat op zich geen probleem mits,
    Mn schoonmoeder niet 3x per nacht naar het toilet moet en dan langs de slaapbank moet
    - mn schoonvader elke nacht een heel bos omzaagd
    - ze zijn beide altijd vroeg wakker 5 uur smorgens ongeveer
    -zoontje slaapt normaal tot een uurtje of 8
    - En tot slot slaapt mn zoontje heel erg licht, kan savonds bijna niet gaan kijken of hij word wel wakker van mijn voetstappen, het piepen van de deur enz.

En de kans dat als hij wakker word bij hun in bed kruipt is groot en zie dat thuis maar eens terug te draaien.
    Mn schoonmoeder is niet zo consquent dat ze hem dan terug legt in zn eigen bed.
    Verander je 1 ding en mn zoontje bevalt dat wel, zie het dan maar eens terug te draaien..drama...

Zo gingen we laatst een weekend weg en om een of andere reden wilde hij niet dat de slaapkamerdeur dicht werd gedaan, krijsen schreeuwen enz. dus deur toch maar open terwijl die thuis altijd dicht gaat.
    Na 2 nachtjes waren we weer thuis en jawel de deur moet weer open... aangezien we 2 katten hebben wil ik dat niet hebben.. dus weer krijsen..
    Dat heeft een week geduurd voordat hij weer geacepteerd had dat de deur dicht gaat...:(

Dus tja wat moeten we in dit geval...
    laten slapen bij schoonouders op hun kamer of toch voet bij stuk houden dat het beter is voor zoonlief om een opklapbed in de studeer kamer te zetten...:cool:

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Je moet doen wat jij denkt dat het beste is.

Mijn ervaring is dat de regels thuis door de kinderen als leading gezien worden, en als er bij opa en oma een keer een uitzondering op regels gemaakt wordt, levert dat thuis eigenlijk nooit problemen op daarna.

En ach... waarschijnlijk genieten opa en oma er enorm van en zijn ze heus voorzichtig dat ze hem niet wakker maken. Ik vind het heerlijk en ontzettend kostbaar dat die opa-en-oma met kleinkinderen momentjes er mogen zijn. En ach, dat ze dan een keer minder slapen of wat extra snoepen... ;)

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Gewoon een keer proberen dan weet je het...

4. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is het hm nou juist...schoonmoeder is niet beroerd om te liegen.. dus als het totaal niet ging zal ze dat niet eerlijk zeggen...

Ook al zitten wij met een dwars kind..ze zal altijd zeggen dat het goed ging..

5. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier slaapt dochter van 4.5 jaar bij opa en oma in bed
    maak er geen strijd van

6. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Dan doe je het niet... Zou ik niet moeilijk over doen

7. misa

misa Niet meer actief

Anders neem je zelf een campingbedje mee en zet je die voor een nachtje op de andere kamer.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Slaapt je kind 1 x per week bij opa en oma? Nee, minder? Dan moet je er geen punt van maken.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Het lijkt mij ook geen groot probleem als t niet te vaak is. Lijkt me eerder hún probleem als ze een paar keer per nacht een wakker kind hebben :p
    Verder, uitproberen.. en als hij (en jullie daarna) er echt last van hebben, dan kun je altijd nog aangeven dat je het niet goed vindt gaan zo.

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Onze dochter slaapt bij oma in bed als ze daar logeert.

Opa verkast dan naar mijn schoonzusjes bed of naar de bank.

Dit gaat altijd goed, thuis geen problemen dat ze ook bij ons in bed wil. Ja, alleen als ze ziek is of als het onweert ofzo.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Net wat je zelf wil. :)

Als mijn dochter bij opa en oma logeert, dan slaapt oma bij haar in bed en opa dus alleen in hun eigen bed. Ik vind het geen probleem, moeten ze lekker zelf weten. :D Net als dat als ze wakker wordt van opa of oma, zij het op mogen lossen op dat moment. Wat ze overigens ook doen. :) Thuis is het prima terug te draaien, ze snapt heel goed dat er bij opa en oma andere 'regels' gelden dan thuis. De jongste is daar moeilijker in, maar ik merk dat heel duidelijk en consequent zijn bij haar ook prima werkt. Ik probeer dat ook altijd vooraf al te zijn, dus bv. van te voren al aan te geven dat het kan dat iets nu een keer anders gaat, maar dat dat niet betekent dat het voortaan zo zal gaan.

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier twee weken op vakantie in het bed bij mn zoon geslapen (tweepersoonsbed) en dochter ernaast in een campingbed. Ging prima en thuis was het gewoon weer zoon in eigen bed en dochter op eigen kamer. Geen problemen mee gehad naderhand (al had ik wel een en ander verwacht)

Ik zou er niet te moeilijk over doen en het gewoon eens proberen. Zij zijn degene die eruit moeten als je zoon wakker wordt en als het thuis problemen geeft weet je dat ook weer en kun je daarna wel bekijken wat je ermee gaat doen. Als je het niet probeert weet je het ook niet!

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen. Hier zou ik t niet accepteren dat zoon bij opa en oma in bed slaapt. Vind ik niet nodig.
    Nou is zoon nog maar 1x uit logeren geweest bij sm en sv en dat is niet goed bevallen (zoon ziek, ons niks laten weten, pas toen we m op kwamen halen, 9 maanden ,40 graden koorts en zooooo warm ingepakt.. grr ipv dat ze even belt voor overleg) echter hier ook een sm die gerust zegt dus dat alles goed gaat en dingen verzwijgt voor me.

14. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Mijn zoontje slaapt ook erg licht. Maar wegens ruimte gebrek slaapt hij regelmatig bij mijn ouders op de kamer. Hij slaapt dan als een roos
    en ik benoem wel eens: ja, dat mag bij oma. Thuis doen we het anders. Werkt hier perfect
    maar je moet doen waar jij en je vent goed bij voelen

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Denk dat het ook erg uitmaakt wat je band met je (schoon)ouders is. In z'n algemeenheid. Ik vind het ook niet nodig dat oma (mijn moeder) bij mij dochter slaapt. Net zo min als dat ik het nodig vind dat ze pas om 22.00u naar bed gaat. Of dat ze ijs als toetje krijgt en een chocoladebroodje als ontbijt. Maar is dat allemaal niet juist de charme van logeren bij opa en oma? Dat je verwend wordt en dat er dingen mogen, die thuis niet mogen? Ik weet tenminste nog van vroeger dat dat bij ons ook zo ging als we bij opa en oma gingen logeren. Ik ga me er dus niet druk over maken. :) Maar de band met mijn ouders is goed en ik weet dat ze geen extreem gekke dingen doen en dat ze me bellen als het nodig is en ze zouden ook naar me luisteren als ik zou zeggen als ze bv. er na erg van slag zou zijn oid. En dat vind ik erg belangrijk.

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Verwend worden en eventueel bij oma en opa in bed mogen slapen is één zaak.

Maar dat jij elke keer als hij bij oma en opa heeft geslapen een week lang met een krijsend kind zit, lijkt mij een andere en vooral niet praktische zaak.

Ik zou oma en opa dus toch echt wel duidelijk proberen te maken dat er bepaalde regels zijn die ze toch echt wel liefst moeten volgen, want anders mogen zij hem en zijn gekrijs aanhoren de hele week erna ... bij jullie thuis.
    En wordt er dus in de toekomst - de eerste 3 jaar - niet meer gelogeerd.

En dan kunnen ze hem nog altijd rot verwennen en desnoods vol met snoep steken.

17. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn zoontje van ruim 3 slaapt bij opa en oma in een ledikantje. Dat ding staat er nog en er is geen plek voor een groter bed (hij deelt daar de kamer met zijn neefje). Thuis zou hij daar never nooit in willen maar bij oma weet hij niet beter en is het geen probleem. Lekker boeiend voor af en toe een nachtje.

18. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik zou het een keer proberen. Duidelijk aan oma de regels uitleggen en wat je wel en niet wil. Ik zie het gedrag van je zoontje een beetje als een voordeel. Als oma zich niet aan de regels houdt en je zoontje dus drammerig terug komt, weet je dag meteen. Als ze iets smokkelt en het heeft voor jullie geen gevolgen zal het ook niet zo erg zijn geweest. Als je zoontje drammerig terugkomt zou ik hem voorlopig niet laten logeren en een andere oplossing zoeken voor de slaapgelegenheid.

Wij zijn best veel met zl bij mijn moeder en hij mag daar absoluut veel meer, daar is het oma voor. Soms tem ik het wat, als we zoveel samen doen met de kleine betekend dat ook dat ze een opvoedende rol hebben. Als ze dat niet willen dan betekend het ook dat we daar minder zullen zijn en ze minder vrijheden hebben met zl (of juist meer vanuit hun oogpunt gezien).

19. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit idd.
    Als het zo zou zijn dat mijn dochter wekelijks zou logeren bij mijn (schoon)ouders, dan vind ik het wel normaal om regels te stellen en bv af te spreken dat ze niet iedere keer daar dingen mag die thuis niet mogen.
    Maar als het echt om een keer een nachtje logeren gaat, gewoon af en toe, niet iedere week... Tja, dan mogen ze van mij lekker aanrommelen en verwennen; dat hoort er gewoon een beetje bij. Ik weet nog goed dat ik bij mijn opa en oma logeerde samen met mijn zus, we mochten in 1 groot bed slapen (thuis mocht dat niet ivm nachtelijk kletsen ;) ), we aten pannenkoeken met ijs, mochten tot laat tv kijken, 's ochtends bij het ontbijt ook allerlei lekkers op brood... Alles mocht, even 'vrij', dat was gewoon echt heel spannend en leuk als kind.

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mijn dochter slaapt bij oma in bed. Ik zou als het af en toe is het gewoon proberen, als het echt niet gaat, dus als je kind van slag is, gewoon niet meer doen.

Deel Deze Pagina