volgens de midwives op de neonatalafdeling in ons ziekenhuis, is het normaal dat babys die te vroeg geboren zijn veel luidruchtiger zijn in hun slaap dan degene die wel op tijd zijn geboren. t klinkt namelijk echt alsof we een kinderboerderij in onze slaapkamer hebben snachts... hebben jullie hier ook last van? weet iemand waarom dit is? en gaan dit nog over of blijft dit zo?
Ik weet niet waarom dit is, maar het is inderdaad een bekend verschijnsel. Bij ons was het de reden dat Patrick na een week op onze kamer lekker naar z'n eigen kamer ging verhuizen. Wij werden er gek van. Maar het gaat over hoor. Ik weet niet wanneer, maar hier is het al maanden heel rustig.
Lune kreunde in het begin heel veel en 'mekkeren' deed ze ook. We noemden haar altijd geitje Ik heb grvraagd hoe het komt dat prematuurtjes vaak meer lawaai maken, de ka zei dat het komt omdat het zenuwstelsel nog niet goed ontwikkeld is. Nou snap ik nog niet wat hij daarmee precies bedoelde maar ik durfde niet verder te vragen Maar goed, iets met het zenuwstelsel dus
Hier ook veel gekreun en 'gemekker'. Alleen dat gemekker is tegenwoordig over. Het gaat over zei de KA
Ons zoontje kreunde en mopperde ook wat af in zijn slaap. Na twee nachten bij ons op de kamer is hij dan ook verhuist naar zijn eigen kamertje. Hij is nu twee jaar en het is inderdaad over gegaan. Wanneer dat was; geen idee, maar hij slaapt nu zonder geluid (behalve zo nu en dan een snurkje )
Prematuren-geknor...... noemde ze het bij ons.. Mijn zoontje heeft daardoor maar een week of 2 bij ons op de kamer gelegen, toen was ik zo moe geworden van het lichte slapen dat hij snel naar zijn eigen kamer is vertrokken..
Hier ook veel geknor en gemekker. Grappig om te lezen dat dit bij prematuurtjes hoort. Mijn zoontje is geboren met 32w2d.
Hahaha wat grappig om te lezen ons zoontje knorde en kreunde ook. Nu heeft hij het niet meer dus het gaat idd over!
Hier een geen pre maar een dysmatuur (geboren 23-08-2008) 39.2 dagen maar ook gehuil, gemekker en gekreun in de nacht! groetjes Bizzy
Ja, hier ook hoor, na 3 nachten terug naar eigen kamertje! Geboren met 30 weken is, nu 16 weken oud en het word minder, zeker 's nachts blijft het heerlijk rustig!
Nou hier ook hoor mijn dochtertje is geboren met 26 weken en 1 dag en toen ze thuis kwam had ze ook periodes van gekreun, gemekker en af en toe een huiltje. Soms sloeg ze ook wel eens een nacht over, kon ik eindelijk ook slapen. Ik heb ze pas na 7 maanden naar haar eigen kamertje gedaan, ondanks dat ik er gek van werd, dit omdat ze samen met haar zusje op 1 kamer slaapt en ik bang was dat ze haar ging wakker houden. Tot ik er zo gek van werdt dat ik het toch heb doorgezet en ik wou dat ik het maanden eerder had gedaan. Ze slaapt wonder boven wonder gewoon door, terwijl ze normaal van alles wakker werd. Wel gaat ze nu naar de voorschool 4 dagen in de week dus waarschijnlijk slaapt ze nu ook wat vaster omdat ze dan gewoon goed moe is. Groetjes, Claudia
Bij ons zeiden ze ook dat het bij prematuren hoort. Maar het ging meteen over toen we ons dochtertje tussen ons in lieten slapen. We hadden een soort dijkje voor haar gemaakt waar ze op lag zodat ze niet onder ons deken kon komen of wij op haar konden rollen. Ik denk dat het eerder een gemis aan geborgenheid is. Normaal zou je kindje nog heel lang in de baarmoeder zitten. Nu is hij er te vroeg uit maar de behoefte aan geborgenheid is grote dan bij op tijd geboren kinderen.