Hallo allemaal, Na clomid gebruik had ik afgelopen vrijdag een follikelmeting waarbij 2 eitjes te zien waren die ong. 18 mm waren. Vrijdag en zaterdag steken gevoeld, en vanaf gisteren helemaal niet meer. Ik dacht dus dat zaterdag mijn eisprong was.. Mijn temperatuur is alleen nog niet omhoog gegaan, wat ik raar vind want meestal gaat dat toch vrij snel na de eisprong? Zou het zo kunnen zijn dat de eitjes toch niet gesprongen zijn? Of zouden de eitjes met dat formaat toch zeker wel moeten springen? Ik vind het zo gek dat ik helemaal geen steken meer voel nu. Kunnen de eitjes ook weer gekrompen zijn? Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Hoi Leontine, Vervelend he die onzekerheid over of je wel of geen eisprong hebt gehad. In principe is het helaas wel mogelijk dat eitjes van 18 mm (nog) niet springen en zelfs weer krimpen, maar het kan ook zijn dat het deze maand gewoon even duurt voor je temp omhoog gaat. Je temp kan zelfs pas 3 dagen na je ei gaan stijgen, zelfs als deze normaal altijd wel de volgende dag al gestegen is. Mijn temp is vaak de dag na mn ei al hoog, maar soms gebeurt dit pas 2 of 3 dpo. Helaas zegt die eipijn niet alles. Het kan best dat je eitjes voelde, maar dat ze gewoon (nog) niet zijn gesprongen en die pijn weer wegtrekt. Misschien komt de pijn over een paar dagen terug en springen ze alsnog, als ze nog niet zijn gesprongen, maar als ze weer krimpen kan het natuurlijk nog wel een tijdje duren voor er iets springt .Heel vervelend maar het enige dat je nu kunt doen is wachten (en eventuel voor de zekerheid klussen als dat bij jullie een optie is). Misschien kun je je gyn lief aankijken, zodat je een echo mag. Veel succes en sterkte met dat vervelende wachten (i know how it feels...)
Hoi Nana33, dank voor je antwoord!! Ja, het is inderdaad heel vervelend die onzekerheid. Vooral omdat eerdere doseringen van clomid niet aansloegen en nu blijkbaar dus ineens 3 eitjes gegroeid waren. Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is dat eitjes wel goed groeien, maar uiteindelijk dan toch niet springen. Ik ben blij te horen dat de temp stijging nog kan komen, ik dacht dat dat altijd direct na de eisprong was. Slik jij ook clomid? Ik krijg geen echo meer, waarschijnlijk omdat de gyn ervan uitging dat die eitjes toch wel zouden springen.. Maar ik ben er niet zo zeker van! Afwachten maar weer.. Dank voor je meeleven!
Als je eisprong zaterdag is, zal je temp morgen waarschijnlijk al wat hoger zijn het duurt 1-4 dagen voor je temp stijgt na je eisprong!
dank voor jullie meedenken! De vorige cyclus bleek uit mijn progesteron dat ik zeker een eisprong had, 190, dus waarschijnlijk ook meerdere eitjes, net als nu. In principe zou ik dit keer geen bloed hoeven prikken, maar daar ga ik nu wel op aandringen omdat je t kennelijk nooit zeker weet of ze springen. vervelend die onzekerheid, elke maand weer afwachten of er iets gebeurt.. Jullie ook veel succes gewenst!! in