luidruchtige buurkinderen.....

Discussie in 'De lounge' gestart door loesje1982, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    meiden, help me even, hoe ik dit kan aanpakken zonder de boze buurvrouw te spelen!;)

t zit zo, onze meid van bijna 1 doet nog 1 slaapje s middags van ongeveer 2,5 uur.

ze slaapt heel licht altijd, en wordt dus wakker van deurbel (hebben we wat opgevonden) en telefoon (ook zacht gezet) alleen, onze buurmeisjes spelen veel buiten, en zijn gek op hun kleine buurmeisje. zo komen ze dus regelmatig even kijken, dit gaat dan alleen wel op klossende skeelers, en ze schreeuwen en kloppen op de voordeur, naast t bellen. ik loop dan dus met mn vinger tegen me lippen naar de deur en doe open, zo weten ze dat ze even rustig moeten zijn.

maar dit is vaak al genoeg om onze meid wakker te laten worden...:(
    resultaat: een chagrijnig baby die niet nog een keer gaat slapen, een chagrijnige mama als reactie op baby.

ik heb hun al heel vaak gezegd dat ze niet moeten slaan op de deur en zachtjes moeten doen, maar ze luisteren niet. ook beetje gekscherend met buren over gehad: ja, als ze vervelend zijn, stuur je ze maar weg.

wat doe ik hieraan?

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik weet niet of je kindje op een vaste tijd slaapt? Anders zou je tegen je buurmeisjes kunnen zeggen dat je dochter van 13.00 tot 15.30 slaapt en dat ze dan niet kunnen komen?

3. Dana

Dana Niet meer actief

Ja aangeven bij de buren en de kinderen en verder kun je de wereld niet stilzetten overdag als je kindje slaapt.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd mee eens met de tip van sanne...gewoon duidelijk zeggen...tussen dan en dan wil ik niet dat jullie langs komen. Andere tijden wel, maar dan niet....

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    die tijden zou ik kunnen aangeven ja, kindjes zijn alleen 3,5, en 8, dus....of dat gaat lukken.

ik wil de wereld ook niet stilzetten, en ze wordt ook niet wakker van de postbode, of visite dat hier komt, alleen dat geklos en geschreeuw....

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Of met ze afspreken dat als je dochter wakker is en jij hebt even tijd dat je ze wel roept.
    Als er niet wordt geroepen door jou dan slapt ze nog of komt het niet uit.

Ik heb dan nog geen kind maar wel 2 hondjes waar de buurtkinderen graag mee spelen maar werd knetter van steeds die deurbel of het kwam gewoon niet uit en dit werkt perfect!

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ow, das ook een optie inderdaad! hopelijk luisteren ze daarnaar, zijn niet erg fatsoenlijk, ze gluren namelijk ook door de ramen van de woonkamer....

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    tja heel vervelend maar ik zou als mijn kind ouder is en lekker buitenspeeld niet vrolijk worden van een buurvrouw die zegt nou tussen 1 en 3 mag je kind niet schreeuwen anders wordt mijn kind wakker, ja helaas pech maar zou sven gewoon lekker laten spelen,

wat je wel kan doen is zeggen als ze wakker is roep ik jullie wel, maar het geschreeuw enz hou je toch niet tegen, alhoewel het voor jou natuurlijk heel vervelend is,

9. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    een soort bordje maken misschien? met een rode ronde rand, met grote letters SSSST. en met die kinderen afspreken, als dat bordje aan de deur hangt. of voor het raam staat (noem maar wat) dan slaapt mijn kindje, en mogen julie niet hier aan de deur komen.

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    geschreeuw is niet vervelend, alleen als t voor mn huisdeur is wel, we wonen vrijstaand en de voordeur is 10meter ong. vanaf de straat, daar hebben de kinderen niks te zoeken, als ze gewoon zouden aanbellen was er nog niks aan de hand, maar dat gebons en geklop....

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    oke, nou dan zou ik werken met een bordje voor aan de straat/oprit van huppelup slaapt, en huppeleup is wakker zodat ze weten wanneer ze wel en niet mogen komen,

is dat geen ideee?

12. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Volgens mij bedoeld ze schreeuwen aan de deur en niet schreeuwen en klossen op straat. En aan de deur kan ik me heel goed voorstellen dat dat zeer irritant is.
    Even een gesprekje met de ouders van de kindjes eraan wagen, dat je het fijn zou vinden als ze op bepaalde tijdstippen niet langs komen omdat het babytje dan slaapt. Stukje fatsoen wat moeder haar kindjes hoort bij te brengen.
    En een keertje boos worden is helemaal niet erg hoor. De vriendinnetjes van mijn oudste blijven ook langs komen totdat ik er gek van wordt als mijn oudste er niet is. Ik ben 1 keertje boos geworden en nu bellen ze gelukkig niet meer aan nadat ik heb gezegd dat ze er niet is.

13. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Dat is een hele goede zeg!

14. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja, dat bordje is een hele goede optie! dat kan ik weleens in elkaar frutselen!

een gesprek met de ouders is niet een optie, ze kijken niet naar de jongste 3 om, die kinderen zijn her soms 2uur en niemand komt ze zoeken...

15. Dana

Dana Niet meer actief

Oh dan kan ik me ook wel voorstellen dat je er niet op zit te wachten tijdens haar slaapje nee, wist niet dat je vrijstaand woonde en ze daar niks te zoeken hebben ;)

16. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Je hoeft niet eens een bordje te maken met een boodschap erop. gewoon een hartje, of iets anders neutraals. Zolang je buurmeisjes maar weten dat dat betekent dat ze dan niet aan mogen bellen.

17. tulip

tulip Niet meer actief

hmm lees dat een gesprek met de ouders geen optie is: jammer want eigenlijk zou ik dit niet bij de kinderen neerleggen. Ik vind dat de ouders hun kinderen erop aan moeten spreken dat ze eerst thuis moeten komen vragen of ze bij het buurmeisje mogen gaan kijken, en dus bij hen thuis. Ouders kunnen nl wel klokkijken en dus dan zeggen of ze mogen of niet.

En over de wereld stil zetren, dat hoeft niet maar gillende kinderen vind ik onnodig en als mijn kind wakker zou worden zou ik kinderen in de buurt er wel op aanspreken. Spelen mag en buiten kun je harder praten dan binnen, maar niemand hoeft overlast te hebben. Ik ben allergisch voor gillende kinderen.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou het simpel houden met een rode en een groene kaart ofzo ;) .

Deel Deze Pagina