Iemand enig idee hoe ik dit kan afleren? Ons zoontje is zo luidruchtig! Hij huilt hard (krijsen!), hij jengelt met een behoorlijk volume, maar ook als hij lief speelt maakt ie van die : "EUH, EUH"! geluidjes die echt zo hard klinken alsof het lijkt dat ie huilt, maar het is gewoon spelen. Ook als hij zn zin niet krijgt, een tegenslag te verduren heeft of valt dan brult hij niet zachtzinnig! Nu we met het mooie weer buiten spelen schaam ik me soms dood voor wat de buren wel niet moeten denken ("Goh, dat kind jankt de hele dag?!"). Ik weet t; daar moet ik sch**t aan hebben, maar toch...
komt me heel bekend voor! op die leeftijd had jayla dat ook heel erg maar wordt nu steeds minder dus toch nog even schijt aan hebben en geduld hebben...
leren ze vanzelf. hier eentje die echt gruwelijk hard gilde als hij het leuk had. hij doet het sinds een maandje niet meer
Ow...er is dus nog hoop?! Tis echt erg hoor... jemig...zelfs ik erger me eraan, maar ik zie dat ie het ook wel doet als hij gewoon lol heeft! Een ander hoort alleen dat gegil de hele dag!!
Misschien heel hard meebrullen van 'jaaaa LEUK he schat!!!' Dan weten de buren ook gelijk dat ie niet brult omdat ie lastig is of huilt! Tja, verder is er weinig aan te doen vrees ik, je kunt slechts in een hutje op de hei gaan wonen!
Ik ken het. Hier ben ik aan het overwegen om oordoppen in tedoen. idd toch gewoon schijt aan hebben. Ik vind dat ook moeilijk maar ja wat moet je anders!
Je kan ook niks nee. Ik roep geregeld dingen als: sssssssssttt, moet dat nou zo hard?! Zodat het nog wel lijkt alsof ik het niet klakkeloos accepteer en ja, ik roep ook dingen als : LEUK he?!! En negeren zodat hij begrijpt dat dat niet DE manier is om aandacht te krijgen. Dat doet hij namelijk ook iets te vaak naar mijn idee.Dat gilt ie ineens heel schel alsof het lijkt alsof hij zn vingertjes tussen de deur heeft gekregen oid en dan kijk ik uiteraard op en krijg ik een dikke glimlach!!
Mijn stiefzoon maakte altijd 'n bak met herrie en wat ik zo begrepen heb doet hij dat nu (hij is bijna zeven) nog steeds. Harde stemmen zitten in de familie van mijn man en hij heeft dat gen duidelijk geërfd. Je doet er weinig aan, behalve herhaaldelijk tot 'zachtjes doen' manen zo gauw ze 't begrijpen...