dochtertje luieruitslag op schaamlipjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamakarlien, Apr 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Altijd lekker ongemakkelijk, dit soort vragen, maar goed, daar gaat ie.

Mijn dochtertje krijgt net haar eerste tandjes, en ze heeft nu dus ook aardig rode billen. Op zich valt haar billen nog mee, maar haar schaamlipjes zijn dus helemaal 'open' zeg maar, zo schraal is het. Ze heeft er veel last van en huilt heel hard als ik er bepathen op smeer.

Herkent iemand dit en wat kan ik er het beste aan doen om het wat te verzachten?

Mamakarlien

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,029
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Een beetje maiizena erover strooien.
    De volgende dag is het dan al een stuk minder.

3. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Of een eitwit opkloppen en hier een (bescherm)laagje van aanbrengen zo kan de huid weer mooi herstellen.

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Tip van n bevriende dermatoloog: calendula zalf erop smeren. Helpt hier als een trein!!
    En niks ongemakkelijks aan toch zo'n vraag? Vind t normaal eigenlijk...

5. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    ist niet misschien een schimmelinfectie; heeft mijn meisje ook...veel poepluiers gehad toen rode billen en bij de vagina...
    ben nu druk aan t smeren met antischimmelspul

6. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    He wat sneu zeg! Zielig he, die kleintjes?

Mijn meisje heeft dat ook bij haar schaamlipjes gehad....zo vervelend! Ben bij de dermatholoog geweest en wat bleek: ik was veel te enthousiast met afvegen met doekjes, hierdoor was haar huidje een beetje stuk en was er een schimmeltje bij gekomen. Moest een poosje natdeppen en daarna heel voorzchtig weer droogdeppen met een hydrofielluier. Doekjes waren ten strengste verboden en ze kreeg een zalfje. Goed de luiers op tijd verwisselen en ik moet zeggen.....het is nu wel weg!

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Hier net precies hetzelfde gehad.
    Eerst zelf vanalles geprobeerd, maar niks hielp.
    Van de ha heb ik een alfje gekregen zinkolie met miconazol en dat werkt super.
    Na een dagje smeren was het al een heel stuk minder.

8. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Doet mij ook denken aan een schimmeltje.
    Mijn zoontje had het ook en onze apotheek heeft een zelf gemaakte luiercreme (met miconazol) en die werkt als een tierelier!
    Een keer smeren en een uur later is het meestal al verdwenen (wel even doorsmeren anders is het zo weer terug)

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb het nu ook weer sinds 2 dagen alleen is het stuk op haar billen en alleen rood op haar lipjes.

Wou dat die tanden eens kwamen zeg.
    Heb elke 3 weken deze billen en ik vind het zo zielig.
    Heb net talkpoeder gekocht om het een beetje droog te houden.

10. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Maizena om droog te houden. Zalf met calendula werkt idd ook wel fijn (vsm heeft daar billenzalf van) Probeer zo min mogelijk cosmetisch spul te gebruiken (doekjes etc met parfum etc) Even laten luchten is ook goed, dus ff zonder luier.
    En anders toch ff bij de apotheek of HA vragen wat te doen.
    Mijn manneke had dit op vakantie 2 jr terug. Tussen zn billen en bij zn balletjes echt kapot. Wij kregen toen van de apotheek daar (duitsland) een zalfje en binnen een dag was t weer heel en paar dagen later was het weg. Volgens mij was dit ook een zalfje op basis van zinkzalf (net als sudocreme) maar met micozanol erbij in (tegen schimmel)

11. Choco

Choco Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    1,186
    0
    0
    Friesland
    Wat ik altijd deed en weer doe was na het billendoekje even met een tissue droogmaken. Vaak zijn de doekjes te nat.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik laat inderdaad haar billen eerst drogen voordat ik er een nieuwe luier om doe.

Share This Page