Hallo, Mijn dochter van 9 weken oud heeft spruw. Ze heeft het zo erg te pakken dat ze de helft van de dag niet kan drinken. In haar mondje kun je niks zien, ze heeft ook geen luier uitslag. Ik gebruik al anderhalve week gentiaan violet maar tot op heden zonder resultaat. De lactatiekundige staat mij bij en ik ben ook al naar de huisarts geweest, deze kon gelukkig andere dingen uitsluiten. De spruw is echter zo erg dat ze dus de helft van de dag niet kan drinken. Dan schreeuwt ze het namelijk uit van de pijn maar echt krijsen, gillen..vreselijk! Uiteindelijk valt ze dan vaak van moeheid in slaap om na enige tijd het ritueel te herhalen. Ik kan inmiddels niet meer..zit er helemaal doorheen. Het is niet aan te zien om te zien hoeveel pijn ze heeft. Ik zit vaak uuuren achtereen met haar aan de borst, los..vast..los..vast..krijsen..gillen.. enzo enzo...pfff Ik wil wel graag de gentiaan violet een kans geven. Dit mag ik tot woensdag gebruiken. Bij mijn zoon die dit ook heeft gehad werkte de gentiaan violet na ander halve week. Dit in tegenstelling tot alle andere middeltjes... niks hielp. Wie heeft een tip? Ik weet het echt niet meer Groeten
Hoi: ik denk dan niet dat het spruw is. Heb je aan overgevoeligheid gedacht? Hoe is je kindje verder? slaapt ze wel? en hoe lang dan? Overleg bij cb en/of huisarts over overgevoeligheid en jouw voeding. Schrap in eerste instantie alles met melk,(dus ook melkproducten zoals yoghurt, koek met melkbestanddelen enz.) kippen-ei, vis, schaal en schelpdieren. Evt. kun je op een later moment nog kijken naar noten en zaden, maar melk, schaal en schelpdieren en kippe-ei zijn de middelen waar kindjes heftig op kunnen reageren. Schrap dit gedurende 2 weken. Vul wel aan met vitamine supplement en een calcium tablet. (kauwtabletten van bijvoorbeeld davitamon). Kijk wat dit doet. Hopelijk zie je heel snel verandering... Anders verder kijken. overleg met je lactatiekundige om te voeden terwijl je kindje is ingebakerd, soms prettig. Veel succes, laat horen of je hier mee verder bent gegaan.
Hallo, Bedankt voor je reactie en sorry voor mij late reactie. Overgevoeligheid wordt niet aan gedacht omdat ze tussen de voedingen door heel rustig is en ook goed slaapt. s'Nachts slaapt ze ook erg goed. Nu is ze inmiddels al een stukje rustiger gelukkig maar de avonden blijven toch nog best moeizaam. Maar ze krijst het niet meer uit van de pijn. Althans ik denk dat de krijst doordat ze pijn heeft. Ze is in de avond nu alleen nog maar erg onrustig en huilerig maar dat is helemaal niet zo raar geloof ik. Mocht je nog ergens anders aan denken dan hoor ik dat graag. Groetjes
Tja... sommige kindjes hebben gewoon echt tijd nodig om zich veilig te voelen in deze grote wereld. Goed dat je kijkt wat er aan de hand kan zijn. Zorg gewoon dat je er bent voor haar, en laat haar dat merken: veel samen zijn, veel lichamelijk contact. Altijd goed! Sterkte! En geniet van dit schatje!