'Luie' baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rijo, 26 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Gisteren vertelde iemand -op een sarastische manier weliswaar, maar het is wel blijven hangen ;)- mij dat ik volgens haar een zogenaamde 'luie' baby heb. Mijn dochter is 3,5 maand en doet inderdaad nog niet zoveel haha. Ze rolt niet (valt alleen soms per ongeluk op haar rug als ze op haar buik ligt), brabbelt niet zo veel meer (deed dat een paar weken geleden meer), glimlacht wel veel maar lacht niet hard op, gebruikt beide handjes met het vast-/overpakken maar steekt het speelgoed niet echt in de mond, ze trappelt niet overdreven veel. Ze is wel heel alert, wil alles graag zien, kan lang haar hoofd omhoog houden in buikligging en kan haar hoofdje aardig stabiel houden bij ons op schoot. Ze is lang en zwaar (6,5 kg, 63 cm), ze groeit in een rap tempo, ik denk dat ze momenteel hier haar energie in steekt. Als ik het babyboek van mijn zoon lees dan is ze in ieder geval veel en veel minder beweeglijk, rustiger en minder kletserig dan hij was op deze leeftijd. Klinkt dit normaal voor 3,5 maand?

2. Gember

Gember Niet meer actief

Ik zou me er geen zorgen over maken. Ieder kindje ontwikkelt zich anders en met een ander tempo. En wat een flauwe (ook al was het sarcastisch bedoeld) opmerking van diegene over je kindje. :( Onze dochter rolde zich voor het eerst om met 4 mnd en dat was het begin. Daarna werd ze steeds nieuwsgieriger naar van alles, dus ging het sneller met die ontwikkeling. Misschien heeft je dochter gewoon nog niet ontdekt wat ze allemaal kan en wat er dan allemaal mogelijk is. Straks gaat er een wereld voor haar open! Maar nogmaals, ik zou het lekker laten gaan zo. Je kunt haar ontwikkeling uiteraard wel stimuleren door iets naast haar neer te leggen waardoor ze er naar probeert om te rollen, door veel tegen haar te praten en aan te moedigen als ze iets brabbelt ("oh ja, is dat zo?", "ja, inderdaad!"). Misschien dat je bewuster dit soort dingen moet doen dan bij je zoontje, dat zou kunnen, omdat ze wat meer stimulans nodig heeft. Ik hoor ook vaak van mensen dat een 2e kindje wat meer de kat uit de boom kijkt en daardoor ook wat later is met alles.

3. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Mee eens met Gember dat het wel een hele flauwe opmerking is. Elk kindje gaat op zijn eigen tempo. Kan goed dat zij gewoon iets rustiger is! Als ik jouw bericht lees, heb ik niet het gevoel dat ze achterloopt ofzo. Alles komt vanzelf wel als zij er klaar voor is.

4. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Nou en, dan is ze misschien wat lui. Hier ook niet een hele snelle hoor. Tot 3,5 zelfs niet eens een goede buikligging. En ineens in een week kon hij dat goed en rolde zelfs van rug naar buik. Komt vanzelf!

5. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Nou als jij een 'lui' kindje heb.
    Dan was die van mij aards lui op die leeftijd😏 Hij rolt nu pas sinds een paar weken om😁 Hij wordt bijna 1.
    Maar ik denk wel dat je gelijk hebt mbt waar die kleintjes hun energie in steken, mijn zoontje is 80 cm en 10,5 kg en heeft 9 tandjes. Dus rollen en kruipen heeft die geen 'tijd' voor. Hij stapt wel aan onze handen om ergens te komen🙄☺️
    Laat mensen maar lekker kletsen, je kan het toch niet afdwingen.
    Uiteindelijk als ze 18 zijn kunnen ze alles.😉

6. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Vind het ook niet echt lui klinken maar goed. Die van mij is bijna 4.5 maand, lacht heel af en toe hardop maar geen schaterlach, pakt veel met 2 handen. Ook wel met 1 maar zeker geen overpakken dat komt volgens mij pas later. Stopt alles in de mond, maar zij begon dan wel weer laat met dingen proberen te pakken en zo goed is ze er niet in. Ze is wel heel beweeglijk maar of dat nou zoveel zegt... En sinds kort is ze veel aan het gillen, op 3.5 maand had ze ook een stille periode.

Jouw baby klinkt wat mij betreft heel normaal. Denk dat je anders teveel te snel verwacht. Betrap ik mezelf ook veel op

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Uhh wat moet een baby van 3,5 mnd kunnen dan ?
    Hoofd omhoog houden en interesse tonen in zijn handen en brabbelen toch. Meer niet of wel ?

Hier ook een luie baby, kan wel rollen, hoofd hoog houden,kan brabbelen en kan zeer druk bewegen, dingen pakken en in zijn mond doen (overpakken volgens mij niet?). Maar hij slaapt het liefst. En als hij niet slaapt dan ligt hij tevreden op zijn buik of rug te spelen. En doet niet zoveel dan hoor.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat een rare opmerking. Je kindje is pas 3,5 maand! en ik zou stoppen met lezen van wat ze allemaal zouden 'moeten' kunnen. Daar word je alleen maar onzeker van terwijl het niks zegt.
    Een neefje was ook 'lui' en rustig en deed niks. Tot hij 1 was geworden, toen ging alles ineens heel vlot en kon hij al snel lopen enzo.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik lees gewoon een heerlijk baby'tje! Dat noem ik niet lui ofzo? Misschien rustig, maar ook niet per se rustiger dan gemiddeld ofzo. Misschien had de persoon die het zei juist een heel druk kindje?

Mijn jongste was ook veel rustiger dan haar zus. Zus zat vol frustratie omdat ze per se wilde omrollen etc, maar de jongste had dat totaaaal niet. Had ook verwacht dat zij zich langzamer zou ontwikkelen, maar qua ontwikkeling gingen ze juist erg gelijk op! Alleen de jongste doet het zonder frustratie en gestamp, de oudste met ;)

10. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik zeg geniet ervan! Bij mijn oudste had ik het tegenovergestelde! Altijd maar gefrustreerd omdat hij iets probeerde wat hem niet lukte. En als hij het dan kon en we dachten even op adem te kunnen komen van al het gegil en gekrijs van frustratie had die dondersteen alweer iets nieuws bedacht!
    Nu is hij bijna 4 jaar en gaat het nog steeds zo! Gefrustreerd als iets hem niet lukt of als hij iets nog niet mag (school, alleen zwemmen, autorijden!)

Dochter daarentegen aardslui!!! Heel rustig, altijd glimlachen of je juist observeren maar iets doen ho maar!
    Nu met 15 maanden zet ze heel voorzichtig haar eerste stapjes los met een hele grote grijns en kan ze sinds dit weekend rollen! (Ja die kinderen heb je ook die leren rollen pas veel later!) maar zitten, tijgeren etc was ze ook relatief laat mee.
    Zij is dus meer van ach lukt het vandaag niet, proberen we het morgen nog een keer!

Ik heb dus 2 uiterste en vind het heerlijk!

11. Gember

Gember Niet meer actief

Dit! Hahahaha! :p:D

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ooh mijn beide kinderen waren/zijn wat lui haha

De jongst tijgert, kan op z'n knieën zitten als hij een bak oid vast houd, kan sinds 3 dagen zelf gaan zitten( kon wel
    Blijven zitten als je hem neerzette) enne tsja.. Dat is het wel
    Maar het maakt me niks uit, het komt vanzelf wel :)

Je baby is pas 3,5 maand... Geniet van het baby zijn :)
    Al die eisen die (door anderen) toch aan baby's gesteld worden:)

13. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja hier dan ook er luie baby. Mijn oudste twee waten best snel met dingen en heel gefrustreerd als iets niet lukte.
    Mijn baby vindt alles wel best. Ze is nu bijna 8 maanden (gecorrigeerd 6,5). Omrollen van buik nasr rug kan ze wel, maar doet ze nooit. Als ze moe wordt gaat ze met haar hoofd op de grond liggen en na en tijdje pas mopperen. Tijgeren ho maar, ze wacht gewoon toe haar zussen haar speelgoed konen brengen.
    Het is wel een hele lieve relaxte baby. Veel lachen en observeren. Ik vind het wel prima zo

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Klinkt een beetje zoals onze oudste dochter, die heeft volgens mij nog nooit echt gerold :O Die was blij toen ze kon zitten en wilde niets liever dan dat en begon al vroeg met willen staan.
    Onze jongste is veel actiever met bewegen.
    Dus ik zou me er niet te druk om maken ;) Ieder kindje ontwikkeld zich op zijn/haar eigen tempo.

15. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bedankt voor jullie geruststellende woorden :) Ik geniet zeker van het feit dat ze zo rustig is, dat was in het begin wel anders! En mijn zoon heeft energie voor tien, ter compensatie haha!

16. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    hahaha, rollen met 3,5 maand is geloof ik zelfs vroeger dan gemiddeld.

Het kan ineens snel gaan hoor! Hier rolde ie pas met 6 maand en nu met 8 maand tijgert ie en speelt ie zittend...

Deel Deze Pagina