Na drie uur wakker maken?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Me26, Oct 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Ik geef borstvoeding via fles in combinatie met flesvoeding. Kort uitgelegd lukt het borstvoeden niet en vind ik acht keer per dag kolven te veel vandaar deze combinatie.
    Het gebeurt overdag nog wel eens dat Elissa pas na 3,5-4 uur komt. Ik vroeg mij af of ik haar toch na drie uur wakker moet maken, zoals uk eerder hoorde. Ervaring tot nu toe is nl dat zij dan haast niets drinkt en vervolgens bv uur later alsnog komt omdat zij dan wel honger heeft.
    Dus haar dam toch maar laten slapen? En wachten tot ze zelf vraagt om voeding?
    Kunstvoeding krijgt ze eind vanaf de dag rond 23:00-00:00 uur en middags rond 1730-18:30 uur.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Als ze tevreden is, genoeg drinkt,plas en poepluiers heeft en goed groeit,denk ik niet dat het nodig is

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Ik zou haar zelf laten komen hoor, anders is de kans groot dat ze het flesje toch niet helemaal opdrinkt! En idd ze moet wel gewoon voldoende plasluiers hebben en tussendoor goed alert zijn.

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Ok bedankt, dus gewoon zo blijven doen.
    Poep en plasluiers gaan goed :) en na voeding is ze nog wel even wakker en kijkt ze veel om zich heen. Dan gaan we gewoon zo verder.

5. Inneminne

Inneminne Bekend lid

Jul 24, 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    In het ziekenhuis tijdens de kraamweek moest ik haar ook om de 3 uur wakker maken (enkel borstvoeding via borst), maar ik vond dat ook zo geforceerd, zeker omdat ze pas na 3,5 - 4 uur erom vroeg.
    Van zodra ik thuis was, gewoon haar ritme gevolgd ;) en dat verliep goed.
    Dus doe maar ;)

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Met live voedingen geef ik dat advies wel voor de eerste 6 weken.
    Dat zorgt voor een betere en stabiele productie.
    Heeft hier in elk geval goed gewerkt.

Share This Page