Goedemorgen, Bent u bekend met het syndroom van Raynauds (ook wel vasospasmen genoemd)? Tijdens de borstvoeding van mijn eerste kindje had ik hier last van. Ik had namelijk vaak tussen de voedingen door dat er een erg pijnlijke kramp in mijn tepels schoot en dat deze helemaal wit wegtrok. Ik heb toen zelf meer informatie hierover op internet gevonden: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Aandoeningen - Raynauds, vasospasmen en borstvoeding Ik ben er destijds niet mee naar de huisarts of lactatiedeskundige gegaan. Ik ben nu erg bang dat ik het bij het voeden van de tweede weer zal hebben. Heeft u tips voor mij zodat ik dit kan voorkomen of de symptonen de verlichten? Bedankt!
Hi. Vervelend dat je hier last van heb gehad bij je eerste kindje. De kans is groot dat je er weer last van gaat krijgen. Het artikel van "Borstvoeding.com" is een heel goed artikel en daar staan eigenlijk alle bruikbare tips in. Als je er erg veel last van heb, zou ik er mee naar je huisarts gaan of je evt. medicijnen ervoor kan krijgen als de gebruikelijke tips niet willen helpen en je wel graag borstvoeding wilt gaan geven. Probeer dit voor de bevalling te bespreken. Groetjes Saskia