Kreunen/persen na borstvoeding!

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Tess83, Jul 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tess83

Tess83 Actief lid

May 22, 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo,

Mijn dochter is twee maanden oud, bijna 5 weken te vroeg geboren.

De eerste 3-4 weken was ze zo rustig, dat we haar wakker moesten maken voor de voeding en ze huilde nooit! Elke 3 uur kreeg ze een voeding en groeide als kool, op een gegeven moment zelfs te hard en zijn we om de 4 uur gaan voeden. Inmiddels heeft ze dit schema zelf door en wordt om de 4 uur netjes wakker.

Maar na die 4 weken kreunt/perst ze nog een poosje na. Soms 5 minuten een andere keer wel 2 uur..

Ik heb het idee dat dit komt, omdat ze erg veel lucht binnen krijgt. Ze laat niet veel boertjes, maar wel enorm veel scheetjes, waardoof wij het idee hebben dat het door de lucht komt. Zijn dit dan krampjes? Ze huilt namelijk zelden, het blijft echt alleen bij kreunen en persen.

Ik heb genoeg melk en een sterke toeschietreflex. Mijn dochter moet enorm haar best doen om alle melk weg te drinken. Ik heb hier al van alles tegen geprobeerd. Eerst even kolven, eraf halen tijdens het toeschieten, tussendoor laten boeren, infacol.. Niets lijkt te helpen..

Ook andere voedingshoudingen niet, als ik liggend voed krijgt ze zoveel melk binnen, dat het er meteen via haar neusje weer uitdrupt!

Hebben jullie enig idee waar het kreunen/persen door kan komen en wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt!!!

Share This Page