Luie drinker?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Hopje, Aug 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopje

Hopje Actief lid

Jan 7, 2009
    172
    0
    0
    Hoi!

Mijn zoontje is nu 9 dagen oud. De borstvoeding loopt prima, hij groeit er ook goed op. Alleen merk ik dat hij mijn borst niet helemaal leeg drinkt. Hij is een beetje lui, want zodra hij moet werken om de achtermelk eruit te halen dan gaat hij beetje sabbelen en doet niet meer zijn best. Als ik hem dan aan de andere bost leg, dan drinkt hij wel weer als een tierelier. Maar ik voel dat mijn borst dus niet helemaal leeg raakt.
    Is het een idee dat ik die achtermelk afkolf en hem dan met de fles nageef?
    Of is er een andere manier zodat hij leert zelf die melk eruit te halen. (Ik had zelf bedacht dat als hij wat groter/zwaarder is hij meer kracht en honger heeft en het dan misschien vanzelf wel goed gaat?)

Ik hoor het graag,
    Groetjes!

2. Hopje

Hopje Actief lid

Jan 7, 2009
    172
    0
    0
    En nog een vraagje daarbij; hij vindt de linkeetepel lastiger aan te happen en dat is soms een gevecht.ik wacht totdat hij mond goed open heeft maar zodra hij merkt dat het de lastige kant is en harder moet werken ervoor is het protest. Als hij eenmaal eraan zit gaat drinken wel prima. heb je een tip?

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

sorry dat je vraag zo lang is blijven liggen, we zijn een beetje achterop geraakt zie ik.
    Is je vraag nog relevant? Zo ja, dan graag even reactie, dan beantwoorden we hem alsnog.

Mirjam

4. Hopje

Hopje Actief lid

Jan 7, 2009
    172
    0
    0
    Ik heb een nieuwe vraag gesteld in het forum... Ik ben namelijk inmiddels overgestapt op volledig kolven.

Share This Page