Hallo allemaal, Toen mijn zoontje pasgeboren was dronk hij heel goed maar wel snel, ik ben begonnen met bv maar dat ging niet goed dus overgestapt op fv. Mijn zoontje dronk zijn flesje binnen 10 min leeg dus eigenlijk was dat te snel, daarom ben ik toen van flesje veranderd, van de avent naar de difrax maar dat ging ook gwn snel. Uiteindelijk toch bij de avent gebleven en verschillende spenen geprobeerd want ineens dronk hij te langzaam, met dezelfde spenen deed hij ineens een uur zelfs met de nr 3 speen. Dit gaat nu 4 weken zo. Ik ben ervoor bij het cb geweest, de huisarts maar zij weten het ook niet. Hij drinkt gwn heel erg langzaam, soms zuigt hij ook niet maar blijft hij gwn staren en de laatste dagen neemt hij een paar slokken en drna gaat hij heel hard huilen. Ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en misschien tips? Mijn zoontje is nu 7 weken.
Hi Sunshine, Heeft je zoontje geen spruw van de periode met bv? Ik heb ook maar 2,5 week bv gegeven en toen op de fles overgegaan maar in de tussentijd had mijn dochter al spruw gekregen en dat is eigenlijk nu met 9 weken nog een beetje aanwezig, heel hardnekkig dus. En daarvan drinken ze ook slechter. Zal wel niet overigens, want je schreef dat je al bij het CB bent geweest en die zien dat wel neem ik aan. Wij hebben trouwens de BornFree fles (net als Dr.Brown) en daaruit drinkt onze dochter het beste, dat gaat niet zo keihard maar is gewoon een goede middenmaat zeg maar. Mijn dochter kon soms wel heel onrustig drinken, doet je zoon dat ook? Draaien met het hoofdje bijvoorbeeld...? Ik had dat ook en weet eigenlijk nog steeds niet waarom ze dat deed. Ze moest dan vaak poepen of had last van lucht. Maar na een paar slokken al huilen is wel apart hoor. Lijkt toch alsof hij dan dus last of pijn heeft aan iets.....Succes en sterkte!!!
Ja ik ben bij de huisarst geweest maar die gaf dus een heel raar advies, hij zei dat ik mijn zoontje niet langer dan een kwartier tot 20 min aan de fles moet laten ookal drinkt hij maar 40 cc en door wilt drinken dan moet ik hem niet laten want hij moet maar 'leren' om door te drinken. Nou dat vond ik zo stom dus dat advies ga ik niet volgen, de verpleegkundige van t cb vond dat advies ook raar en ze de huisarts deed er heel moeilijk over omdat ik doorverwezen wou worden naar de kinderarts, waarom ze daar zo moeilijk over doen snap ik echt niet. De huisarts zei ook dat hij zkr weet dat me zoontje geen pijn heeft want niks duidt daarop, nou onzin dus want anders zou hij niet zo hard huilen na een paar slokken en het mooiste is dat de huisarts niet eens heeft meegekeken hoe mijn zoontje drinkt dus dan kan hij het toch ook niet weten. De zorg hier in Nederland begint ook al zwaar achteruit te gaan.
Zou je eigen gevoel volgen want een moeder voelt donders goed haar kindje aan! Als jij dus denkt of voelt dat hij pijn heeft dan gauw naar n kinderarts!
Wij hadden ook een luie drinker. Hij kon niet aan de borst dus moest ik in het begin steeds kolven en dan met de special need feeder fles van medela voeding geven. Hier deed hij ook wel lang over ong 30 min. Maar hij draaide ook met zijn hoofdje en was gewoon erg onrustig tijdens het drinken. Nu zijn we erachter gekomen dat hij reflux en kma heeft. Hij krijgt nu pepti verdikt met jbpm en dat gaat in 10 min niet eens op! Dus misschien was hij geen luie drinker maar had hij gewoon last.
Koemelkallergie. Toen we over zijn gestapt naar de pepti was alles over het is nu een vrolijk baby die bijna nooit huilt. En zijn fles in ong tien min leegdrinkt!