LF kort en onregelmatig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Livoli, 26 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    Sinds september vorig jaar ben ik gestopt met de pil. Eerst om even mijn cyclussen af te kijken. Vanaf de eerste maand is mijn LF telkens 10 a 11 dagen. Vanaf maart zijn wij gestart met zwanger worden, toen was mijn LF 12 dagen en de maand daarna 14 dagen.
    Ik mocht dus niet klagen!
    Maar afgelopen maand was mijn LF weer maar 10 dagen :(

Nou heb ik ergens gelezen dat tarwekiem en visolie de LF kan verlengen? Ik zit nu op CD9 en wil er mee starten vanaf eisprong.
    Moet ik dan de dag van de eisprong starten of de dag na eisprong (1dpo dus) Of had ik beter op CD1 kunnen beginnen? :)

Hoop dat iemand hier raad mee weet!

2. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    10 dagen is genoeg en wordt al normaal gezien.
    Het is eerder bijzonder dat je lf wisselt, dat hoor je niet vaak.

3. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.407
    1.201
    113
    Mijn lf schommelt ook tussen de 11 en 8 dagen.. Dus het kan wel.. ben deze ronde gestart met tarwekiem dus kan je daarover weinig vertellen. Wel heb ik vaak gelezen dat als je het voor je ei gaat gebruiken je cyclus in de war kan schoppen. Dus hier pas na ei mee begonnen.. Succes! !

4. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Heel eerlijk gezegd zou ik tarwekiemolie niet aanraden. Mijn LF is ongeveer 12 dagen. Heb toen twee maanden geleden tarwekiemolie gebruikt de dag na positieve ovulatie test en had toen maar een LF van zo'n 9 dagen...afgelopen ronde zonder tarwekiem was hij mooi weer 12 dagen. Las van iemand anders ook dat het de LF juist had verkort. Sommige dames hebben er wel baad bij, maar ik begin er echt niet meer aan.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je luteale fase minimaal 10 dagen is, dan zit je binnen de normen. De fase kan per vrouw en ook per cyclus verschillen, dus ook dat is normaal. Ik zou niet met supplementen beginnen, je hoort vaak dat het alles juist in de war schopt.

Deel Deze Pagina