luie eter...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jantina, Jul 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Hebben jullie een ook kindje dat nog niet zelfstandig eet?
    Ze hfft haar brood een maand zelfstandig gegeten en nu vertikt ze het,
    ik pas er voor het haar weer in haar hand tegeven want ze kan het
    dondersgoed zelf doen...Ik geef geen geen tussendoortjes
    maar ze pakt haar brood niet,als ik haar help met haar brood eet ze 2 plakjes, moet ze het alleen doen pakt ze hooguit 3 stukjes en thats it..
    Ik gooi haar brood zo in de klikko...en ze kan wachten op haar volgende maaltijd voor ze weer wat mag..
    ze is nu ziek maar dit speelt al een maand of zo of zo...
    smorgens eet ze een bord pap die ik haar geef,
    avond eten idem

Hoe krijg ik haar zelfstandig aan het eten..

hoe hebben jullie dit gedaan?

Groetjes jantina

2. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik zou er niet zo'n punt van maken. Gewoon haar die boterham geven. Zulke dingen komen vanzelf wel goed.

3. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Ze heeft maanden haar boterham zelf gegeten...
    Ik heb het idee dat ze denk he daar is mijn mama weer met mijn broodje dat is makkelijk...

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Maar maar maar.......... ze is nog maar net een jaar!
    Dan mag je d'r nog best voeren hoor. Heerlijk toch!
    Meid, geniet er toch van, voor je het weet krijgt ze de 'alles-zelf-doen' fase, dan denk je met weemoed aan deze tijd terug.

5. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik zie je banner niet, maar ik begrijp uit bovenstaande reactie dat je kindje nog maar een jaar is?

Mijn wenkbrauwen schieten daar eigenlijk van omhoog hoor. Wat verwacht je nou van zo'n hummeltje? Milan heb ik tot voor kort ook nog regelmatig geholpen en die is 3. Zelfstandig worden gaat met vallen en opstaan. Zo doen ze alles zelf, zo hebben ze last van hun kiezen (of een sprongetje) en willen ze graag dat mamma weer even helpt. Is dat nou zo erg? Zolang ze maar zelfstandig eten tegen de tijd dat ze naar school gaan, want dan mòeten ze het alleen doen. Maar een kindje van een jaar........jeetje, ze moeten nog zo'n lang leven zelfstandig zijn, help je kindje toch nog even...

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Kylian eet pas sinds kort echt zelfstandig zijn avondeten.
    Het brood deed hij al langer zelf en op een gegeven moment weigerde hij ook.
    Na wat puzzelen kwam ik erachter dat meneertje gewoon zijn brood net zo als papa en mama wilde hebben dus gewoon uit het vuistje, en niet in stukjes.

Groetjes Anita

7. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Ze is bijna 1.5 jaar...

8. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Ow pluk dat kan ik ook nog proberen....;)

9. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Okay, da's al een stukje ouder idd. Maar dan nog is ze erg jong hoor. Het echte zelfstandig eten komt echt wel..Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om het haar eerst zelf te laten proberen, gaat dat niet, dan zou ik haar gewoon helpen en niet haar eten weggooien, dat snapt ze echt nog niet.

En net wat Pluk idd zegt, gewoon uit het vuistje. Dat doe ik bij Misha ook met haar brood..Dat gaat vaak goed, maar er zijn ook dagen dat ze het gewoon op de grond mikt en ik het overneem door stukjes te geven met een vorkje..Misha is overigens ruim 16 maanden.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Volgens mij hoeft zelf eten echt nog niet altijd hoor Jantina, Annika eet ook nog niet zelfstandig, zeker het avondeten niet, maar ik geef haar nu vaak minibolletjes, daar kan ze gewoon zelf afhappen en dat vind ze heerlijk.

11. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Nou hier ook nog niet hoor....zelfs brood niet :(

12. patricia12

patricia12 Bekend lid

Sep 28, 2006
    604
    0
    0
    limburg
    af en toe eet rachelle zelf haar brood,soms niet en wl ze dat mama het doet. geen probleem . die fases hebben ze. maar ik zou haar brood niet gaan weg gooien. oke als ze helemaal geen honger meer zou hebbendan wel. maar niet omdat ze het vertikt om zelf te eten.

13. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik geef valentijn ook gewoon alles zelf hoor, ik vind het absoluut geen punt dat hij niet zelfstandig eet, vind het best wel een fijn gevoel dat hij best wel afhankelijk van me is, hij kan en doet al zoveel zelf en alleen, dan vind ik t juist heerlijk zulke momenten

14. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    als ik lars zijn brood in kleine stukjes snij wil hij gevoerd, als ik een boterham in 4 stukken snij eet hij zelf. avondeten geef ik hem eerst zijn halve bordje, en dan krijgt hij de vork/lepel en mag ie verder kliederen en dat vind hij prachtig. soms eet hij dan liever met zijn handjes, maar dat mag van mij ook, als hij er maar lol in heeft, dan gaat het vanzelf goed

Share This Page