Mijn kleine Luay heeft een schimmelinfectie op zijn billen, het doet verschrikkelijk veel pijn. Hij heeft er ook eens diarree bij, dus 4x per uur poepen en dus iedere keer weer een hel bij het verschonen. Ik heb een zalfje gekregen maar dat werkt na mijn gevoel niet. Ik moet van de ha eerst nog 2 dagen mee door gaan :x wie heeft er tips want het is hartverscheurend om mijn kleine manneke zo te zien
miconazol creme erop smeren. dit nog twee weken doorsmeren na genezing. kun je kopen bij de apotheek.
Weet niet wat voor zalf je hebt gehad maar bij de meestal zalfjes kan het wel 2 weken duren voor het over is. Staat dan ook in de bijsluiter. Ondanks de schimmel mag je wel gewoon sudocreme enzo gebruiken. Zou dat dus ook gewoon doen. En talkpoeder. Dat zorgt ervoor dat de billen wat droger blijven en minder zeer doen. Succes!
Miconazol smeren en daarna laagje bepanthen of sudocrem erover. Verder geen billendoekjes gebruiken, maar schoonmaken met water en washandjes. Maar de billen daarna ook goed droog! Aan de lucht drogen is ook erg goed, maar met diarree niet handig...
2x per dag de zalf smeren. De luier heel vaak verschonen bij elke verschoning de billen wassen. Geen luierdoekjes gebruiken maar een washandje en water. Voorzichtig deppen en heel goed droog maken met een hydrofiel doek. Ik smeer met sudocreme of olijfolie, dat laatste werkt eigenlijk heel goed Zo veel mogelijk in de blote billen laten lopen. Elke dag in bad zonder zeep. Niet te vroeg stoppen met de zalf!! Dan komt het weer terug namelijk. Het werkt wel maar duurt een paar dagen. Mijn dochter is er nu net vanaf, heeft veel luiers en tijd gekost haha! Alle doeken die je gebruikt om te drogen maar 1x gebruiken en heel heet wassen.
bedankt voor de tips, ik ga zo Miconazol kopen. Ik veeg idd niet meer met billendoekjes maar gewoon met water of schoonwashandje. Zo, zo zielig. Olie gebruik ik ook maar geen olijfolie want die is gezout doet dat geen pijn??? super bedankt voor de tips, alle tips zijn welkom
Zoveel mogelijk in de blote kont, paar handdoeken eronder. Verder zou ik geen sudocrem gebruiken op een open huid, dat kan behoorlijk irriteren.
Oh en ipv washandjes, kun je ook wat babyolie of water op watjes doen, nog weer zachter dan washandjes.
14 dagen 2x daags smeren met miconazol crème en poederen met maïzena dat werkt helend echt een succes hier altijd!