Het ochtendslaapje van ons meisje verschuift steeds verder naar achteren. Vanochtend werd ze pas om 8.20 u wakker. Ze kreeg toen rond 10.45 u fruit en toen bedacht ik rond 11.15 u dat het misschien slim was om vandaag eens 1 slaapje te proberen. ( normaal rond 7.30 wakker en dan om 8.00 de fles) Boterham om 11.45 u gaan geven maar dat wilde niet. Te moe ( ogen wrijven etc) en waarschijnlijk niet genoeg honger nadat ze uur eerder fruit gekregen heeft. Om 12.00 u naar bed gegaan en om 14.15 u uit bed, toen de fles gegeven die ze normaal gesproken na de boterham krijgt met de lunch. Om 18.00 u avondeten maar eigenlijk weer te moe om goed te eten. Nu aan de avondfles en dan zo naar bed. Hoe doen andere mensen dit met 1 slaapje? Nu is ze met lunchtijd te moe om te eten en met avondeten ook. Veel miepen enzo. Of dan gewoon te vroeg om naar 1 slaapje te gaan? Maar dat betekent dat ze tussen 10.30 u en 11.00 u naar bed gaat en ze gemiddeld twee uur slaapt dan. Lunch is dan wel laat. En dan om 16,00 u nog naar bed voor een uurtje.
De eerste dag met 1 slaapje viel Bo met een stuk brood in haar hand in slaap aan tafel. De 2e dag iets eerder begonnen met de lunch, maar ze was wel echt moe, dus at niet veel. De derde dag de lunch in het park in de kinderwagen gegeten, zodat ze afgeleid was. De 4e dag hebben ze haar tot de lunch druk bezig gehouden op het kinderdagverblijf. Na een paar dagen ging ze het beter volhouden tot de lunch en na een week kon ik de lunch verschuiven van 11:30 naar 12:00. Duurde een dikke week voor ze aan het nieuwe ritme gewend was maar het werd steeds makkelijker. Nu slaapt ze ergens tussen 12:30 en 14:30 Ze was toen net 1
Haha hier ook ja! Was zo rot om over te gaan! Maar 2 slaapjes werd gewoon teveel. Met een weekje waren we volledig over!
De eerste dagen waren inderdaad wat rommelig met wat gejengel. Inmiddels houdt hij het tot 12.30 vol,dan brengen we hem naar bed en dan valt hij bijna gelijk in slaap. We hebben dan gewoon al gelunched. Soms wordt hij na een uur wakker en soms na 2 uur...dat maakt geen verschil. Hij is dan niet meer moe dan anders.
Eigenlijk weinig aan gestuurd maar die van ons is echt een kliko. Die gaat ook echt niet slapen als ze eigenlijk nog een boterham zou moeten binnen t uur, mag m vroeger geven dat is geen probleem en dan slaapt ze wel. Of een boterham voor dr tuk en de andere boterham daarna dat pikt ze ook wel. Maar meestal kan ik t wel uitrekenen.
Vroeg eten. Wij lunchten hier dan al om 11.15 u en avondeten om 17.15 u. Als ze er wat meer aan gewend zijn kan je het opschuiven.
Nee.. ik gaf om 11.00 gewoon een boterham en legde hem daarna op bed. Iets eerder avondeten en dan wat langer in bad zodat we om 19.00 uit kwamen Uiteindelijk die 11.00 steeds een beetje gerekt en die 19.00 aangehouden.
Grappig wij zaten pas met ongeveer hetzelfde. We hebben besloten het nog op 2 slaapjes te houden. Maken haar nu gewoon om 8u wakker en bij het ochtendslaapje om 11.30 en bij het middagslaapje om 16.00. Dan gaat ze 's avonds tussen 19 en 20 weer slapen. Als ze de ochtend of de middag dan op korter dan 45min slapen uit gaat komen dan gaan we naar 1 slaapje denk ik.
Het 1e slaapje werd steeds later en de lunch dus ook, soms pas 13.30. En dan vlak voor het avondeten nog heel even naar bed. Pas toen hij voor eind vd middag echt niet meer sliep gingen we over naar 1 slaapje, rond 12.30. Dat ging zonder problemen, maar hij was ook al 18 maanden toen. En nu hij bijna 2 is slaapt hij om 13.30.
Ons meisje krijgt haar ontbijt pas tussen 8.00 u en 8.30 u. Ik krijg daar om 11.00 u nooit lunch in ben ik bang....
Ja, echt zo’n tussenfase. Het is nu echt iedere dag anders. Maar gisteren was steeds zo gemiep dat ik toch ook maar weer even terug ga naar twee slaapjes. Hoe laat gaat ze bij jou in de ochtend naar bed? Ik ben niet echt voorstander van wakker maken als ze slaapt...probeer haar zoveel mogelijk te volgen. Maar dan lunchen we dus soms pas om 13.30 u....
Als ze om 8u wakker is dan gaat ze tussen 10 en 10.30 slapen. Ik ben ook niet voor wakker maken, maar anders slaapt ze tot 12 en dan van 15.30 tot 16.30 of 17 en dan gaat ze in de avond pas om 21u slapen en daar ga ik echt niet in mee. Nu zit ze snel op een ander ritme dus we hebben haar 2x om 11.30 wakker gemaakt en nu wordt ze zelf standaard om die tijd wakker. Dan gaat ze rond 15u slapen en dan hebben we dr een paar keer 16u wakker gemaakt en dat doet ze nu ook zelf.
Ik gaf/geef gewoon eerder zijn eten. Ik kan redelijk goed inschatten wanneer hij moe wordt en dan krijgt hij een boterham en gaat naar bed. Dat varieert nog steeds en is ergens tussen 11 en 12 uur. Als hij nauwelijks zijn boterham eet, krijgt hij dat nog een keer als hij wakker wordt uit zijn middagdutje. Avondeten kreeg hij eerst uiterljk om 17 uur. Nu lukt het tussen 17.30 en 17.45 uur. En als hij hier slecht eet, dan is dat ook geen ramp. Maar wij hebben de mazzel dat hij eigenlijk nooit wakker wortd ‘s nachts. Hij eet blijkbaar wat hij nodig heeft. Hij krijgt wel nog een fles voor het slapen gaan, anders wordt hij wel heel pissig Hier werkt het dus eigenlijk het beste om hem te volgen.
Mijn zoontje zit ook nog op twee slaapjes, meestal van 10.00 - 12.00 uur. Brood krijgt hij rond 12.30 uur dan rond 13.15 uur de fles, soms iets later. Ik lunch zelf ook altijd pas na 13.00 uur. Avondeten doen we rond 18.15 uur.
Red ze het tot half 12? Hier sliep ze toen ook tot half 8/8 uur. Dan kreeg ze melk met een cracker of een boterham en sloegen we het tussendoortje een week over. Om 11:30 een boterham met melk en dan naar bed. Na een week werd dat 12:00 lunch en om 10:00 wat fruit (halve banaan ofzo). Na nog een week at ze om10:00 weer gewoon fruit en at ze om 12:00 goed haar boterham. De eerste week lag ze ‘s avonds om 18:30 al te slapen. 17:30 diner en dan om 18:00 in bad. Na het verlaten van de lunch kon ik het diner ook weer wat opschuiven. Nu eet ze rond 18:00, om half 7 yoghurt. Dan in bad en ligt ze rond kwart over 7/half 8 te slapen.
Dankje! Ze is vandaag naar de opvang, daar slaapt ze sowieso minder. Ben benieuwd hoe het gegaan is. Morgen en woensdag naar opa en oma dus daar even kijken hoe en wat. Donderdag kan ik zelf aan de slag met haar. Ik vind het zo lastig inschatten of ze er wel of niet aan toe is. Nu krijgt ze savonds om 19.30u de fles en gaat ze om 20.00 u naar bed. Dat gaat dan naar voren denk ik.
Smiddags kreeg ze meestal pap, dat kostte haar niet zoveel energie om te eten. ‘S avonds vroeg eten, zo rond 17.00 en dan tussen 18.30-19.00 naar bed.
Ja lekker een tijdje wat vroeger naar bed. Dat schuift vanzelf weer op. Gewoon uitproberen wanneer je een paar dagen tijd hebt. Als er na een paar dagen geen verbetering in zit probeer je het volgende maand weer. Ik ben er pas mee begonnen toen bo 2x 45 min ging slapen en daardoor eigenlijk nog moe wakker werd. Niet moe genoeg om langer te slapen maar 45 minuten was niet lang genoeg om ‘s middags uitgerust te zijn. En stiekem vond ik het ook fijn om nog maar met 1 slaapje rekening te houden.