Ons ventje is 9 weken oud en sinds een paar dagen verkouden. Hij hoeste in het begin heel ietsjes, maar dit wordt steeds erger. Ook niest hij veel, zijn neusje zit gelukkig niet erg dicht. Hij kan goed ademen en de fles drinken. Alleen de hoestbuien hij wordt er steeds wakker van en hij krijgt het soms moeilijk weggehoest. Ik gebruik de druppels van VSM tegen het hoesten, maar dat werkt niet echt. Zijn er meer tips/middeltjes/manieren om mijn ventje te helpen?
He wat akelig, hij is nog zo klein. Fae is een stukje ouder en bij haar begon het vorige week donderdag net zo. Tot maandag ging het goed, at ze ook goed. Daarna kreeg ze er koorts bij en wilde amper nog eten. En nu is het nog drama voor wat betreft eten. Net goed genoeg om niet opgenomen te worden zeg maar (i.v.m uitdroging) Maar jou mannetje is nog wat kleiner, en zo heel klein mogen ze nog geen koorts hebben. Dus dat zou ik zeker in de gaten houden. En zowiezo als je het hoesten niet vertrouwd, eventjes langs de huisarts! Middeltjes tegen het hoesten werkten hier eigenlijk niet zo. We smeren met Luuf. Maar de hoestdrankjes wil ze niet... sterkte en succes, het is zo moeilijk om je kleintje zo te zien!
oei, dat van jou dochtertje klinkt ook niet best! Heel veel sterkte hoor, hopelijk hoeft ze niet opgenomen te worden! Die kleintjes drogen erg snel uit, dat is altijd wel eng. En ja, vreselijk om je kleintje zo te zien. Als je zelf verkouden bent (ben ik op dit moment ook heel erg, dus ook niet zo gek dat Seth het nu ook heeft ) dan is het een keer flink doorhoesten, je neusophalen of even lekker roggelen en dan gaat het wel weer. Helaas kunnen die kleintje dat niet..... is dat Luuf dan ook voor vastzittende hoest?
luuf is om wat gemakkelijker te ademen. Een soort dampo of vicks zeg maar, maar dan voor baby's. En net als jij heb ik het zelf ook flink te pakken, ook al weer anderhalve week .... Ik weet trouwens niet of je kindje een speentje heeft of niet, maar wij leggen Fae haar speentjes nu in de koelkast. Ze heeft last van haar keeltje door het hoesten en blijkbaar is het speentje dan wel prettig...
Je kan de helft van een ui in zijn kamer leggen (houdt de luchtwegen open) en wat bij onze dame goed helpt is t hoofdeinde van t bed wat omhoog zetten (dat wat hout / boeken oid onder de poten bij t hoofeind; hoeft niet onwijs hoog als t maar een beetje schuin staat). Wat ik ook met haar deed was voor t slapen gaan stomen; douche op z'n heetst aanzetten, deur van de badkamer dicht en met je kindje naast de douche (in de badkamer dus ) gaan zitten; door de dampen gaan de luchtwegen ook open.