Ha allemaal, Zouden jullie even mee willen denken over het volgende? Ons kereltje van 6 maand komt eigenlijk elke nacht tussen 4 en 6 (voor een voeding). Hebben jullie adviezen zodat hij mogelijk wat later gaat komen? Welkom! Schema: - half 5 flesvoeding drinkt ongeveer 150-180 Slapen - half 7 flesvoeding ongeveer 100 cc + stukjes brood Slapen - 11:00 uur fruit 100 Gr - 12:00 uur flesvoeding 230 + kwart broodje Slapen - 16:00 uur warm eten 60 Gr (houdt na deze 60 gram zn lippen stijf op elkaar) - 16:30 uur flesvoeding 230 Slapen - 20:00 uur wakker maken voor laatste voeding 180 cc Pap weigert hij. Flessen drinkt hij laatste tijd niet lees. Maar dat wisselt nogal. Het wakker maken voor voeding van 20.00 uur valt mij op. Maar hij haakt om 17:00 uur helemaal af. We hebben de voeding ook een periode om 22:00 uur gegeven, maar dat had ook niet het gewenste effect. Alvast bedankt!
En als je 20u niet wakker maakt voor laatste voeding? Zou je die verplaatsen naar bijv 23u dan slaapt ie mss wel de hele nacht door?
Hier ook 2 kinderen waarbij een late fles niet werkt en die dan eind van de nacht komen/ kwamen. Zoon kreeg heel lang gewoon een fles melk en dan 4 uur later weer, maar onze dochter moet toch iets meer mee in een ritme en als zij om 5.00 een (volle) fles krijgt, drinkt ze om 8.00 niks, dus dat werkte toen rond 4maanden allemaal niet meer. Toen begonnen met flessen verkleinen, daarna verdunnen en inmiddels is ze tevreden met gewoon een klein beetje water in de nacht. Ze heeft dus ook niet echt honger, maar heeft wel wat nodig om in slaap te vallen. Is er een reden dat hij de 1e fles alweer om 6.30 krijgt? Wordt hij dan zelf weer wakker? Dan zou ik gewoon rond 5.00 echt maar 60 of 90cc geven. Ons schema ziet er wel iets anders uit, maar wellicht zijn jullie pas sinds kort begonnen met de bijvoeding? Hier zijn we sinds 2 weken over op 3 flessen, voor die tijd kreeg ze rond 16.00 nog een flesje van 90+3, schema is zo: 7.00-7.30 wakker, heeft niet direct honger, dus we gaan eerst rustig aankleden, maak ontbijt voor onze zoon en dan krijgt zij de fles. 8.00 papfles 180/6, drinkt ze meestal zo'n 150-170cc van 9.30 fruithap 1-2 stuks fruit, had vandaag appel, peer, banaan gemixt en daar eet ze dan 2 dagen van, een 6+ potje gaat zo goed als leeg, wat slokjes water 10.00-12.00 slapen, soms eerder, soms later, hangt er vanaf hoe laat ze wakker was, ze slaapt 1-2,5 uur, heel wisselend dus. 12.00 1 boterham zonder korst met boter en soms smeerbaar beleg, korstje eet ze los op + weer wat slokjes water 13.00/14.00 fles 180/6, direct na d'r brood drinkt ze niet, met 4 flessen kreeg ze deze fles nog voor het brood, maar toen at ze daarna niet zoveel brood en dan is de tijd tot de laatste fles vrij lang. 14.30 - 16.00/16.30 slapen, zelfde als in de ochtend Als ze voor 16.30 wakker is krijgt ze nog een tussendoortje, bijv. cracotte cracker, maisfingers, rijstwafel of groente/fruit om te knabbelen + water 17.30 warme maaltijd + 1 eetlepel griekse yoghurt als toetje 19.30/20.00 laatste fles van 180/6 En dan komt ze 's nachts meestal nog 1-2x en dan krijgt ze dus gewoon water. Heb het idee dat ze eerder wakker wordt voor aandacht/nabijheid, ze drinkt 5 minuutjes en daarna ligt ze alweer in onze armen te slapen en kunnen we d'r meestal zo weer in bed leggen.
Ons schema bij onze dame (die overigens ook niet doorslaapt maar dat terzijde ) Misschien heb je er iets aan? 07.00 uur Flesvoeding (200cc) > slapen 10.00 uur Fruithap (paar lepeltjes) 11.00 uur Flesvoeding (165cc) > slapen 15.00 uur Flesvoeding (165cc) > slapen 18.00 uur Groentehap (gaat steeds beter) 19.00 uur Flesvoeding (200 cc) > slapen Wachten tot ze zich meldt, dan krijgt ze een klein flesje van 120c
Bedankt voor het meedenken! Klein flesje en verdunnen gaan we proberen. Het lastige is dat hij gewoon klaarwakker is en iedereen wakker kraait/kletst en al vrij snel gaat huilen. Dit doet hij voor en na de fles (niet in slaap vallen in mijn armen). En waarschijnlijk niet eens zozeer wakker wordt van ‘honger’. Veder hoop ik toch dat hij overdag meer groente/brood gaat eten.
En na zn slaapje na t avondeten nog even beneden en dan met een fles naar bed? Nu ligt hij al om 5 uur in bed toch? Als je hem om 7 uur bijv eruit haalt, spelen, warm badje, volle fles en slapen? Dan gaat hij moe en vol naar bed.
Zijn groente lijkt mij zo vroeg.. Nu is mijn kindje al wat ouder. Maar schema is het zelfs als met 6.5 maand. 8.30-9.00 fles (ja ik ben gezegend met een uitslaper) 10.00-10.30 fruit en water 12.30 brood + water (sinds 2 weken weigert hij daar melk. Op alle mogelijke manieren) 13.00-15.00/16.00 slapen 16.00 water +maisvingers of wat over is van zijn fruit 17.30 groente +water + toetje 19.30 papfles en naar bed. Nu slaapt mijn kindje sinds 4.5 maand van 19.30 tot de volgende ochtend. En sinds 6 maanden tot half 9. Ik zou zijn ochtend fles wat later zetten als het mogelijk is en daarmee zijn hele schema een uurtje later. Misschien is hij dan wat voller voor de nacht. Als ik om 4 uur avond eet. Dan heb ik s nachts ook honger...