is een voetenzak nodig?

Discussion in 'De babyuitzet' started by hanna76, Oct 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Is het echt nodig om bij een Maxi Cosi een voetenzak én bij de wandelwagen ook een voetenzak te kopen? Of kun je ook zonder die voetenzakken? Ons kindje wordt in januari geboren.

Groetjes,
    Hanna76

2. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

Mar 25, 2008
    210
    0
    0
    Het is wat je zelf wilt. Ik heb een tijdje in dubio gezeten of ik een voetenzak zou nemen of een skipakje zou kopen. Heb toch maar voor de voetenzak gekozen. Zo kan ik de kleine er sneller in en uit halen en zit ik niet zo te klungelen met de maat voor een skipakje ed. Gewoon kijken wat voor jou het praktische is.

Wij hebben trouwens een voetenzak voor de maxi cosi en ook een voor de wandelwagen. Gelijk maar aangeschaft, want vond het wel leuk als de voetenzak dezelfde kleur als mijn wagen had en volgend jaar hebben ze natuurlijk niet meer dezelfde kleuren.

3. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    jasjes is een hele gepriegel bij zo'n kleintje, dus dan is een warme voetenzak of wrapper ideaal. anders heb je steeds ene strijd om die jas aan te wurmen.

wij hebben bij de ene maxicosi wel een voetenzak, bij de andere niet (man en ik hebben er in auto ieder 1). ons kindje komt begin april, dus we zien wel wat we nodig hebben dan.
    ik heb alles tweedehands (alhowel je dat bij het meeste er niet aan af ziet!) gekocht, dus vandaar dan de voetenzak er al bij zat. vond ik net zo makkelijk. :)

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb geen voetenzak gekocht.
    Ik ga een wrapper van de prenatal gebruiken, hierin zitten gaten, waardoor je de gespen van de maxi cosi kan gebruiken. Deze kost maar 10 euro.

Er zijn ook veel mensen die een fleece dekentje gebruiken of een lodger shelter.

5. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij hebben geen voetenzak voor de maxi cosi. Wij deden haar een dekentje over. En ze had een vestje aan. We hebben wel eenvoetenzak voor de kinderwagen.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb geen voetenzak.
    Levi heeft nu over zijn normale kleertjes een jasje aan, over zijn sokjes slofjes en dan gaat hij in de maxi-cosi. daaroverheen leggen we een dekentje.

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Voor in de maxicosie ( vervoer van a naar b) dus niet hele stukken buiten wandelen zou wel kunnen zonder voetenzak.. AL is voor zo'n kleintje het wel lekker warm.. of i.d. een wrapper o.i.d.

Voetezak in de wandelwagen JA.. Esmee heeft nu soms al de voetzak over. Vooral s'morgens met het uitlaten van de honden is het nog best wel fris. EN als het strax vriest buiten zit ze lekker warm. Ze bewegen niet en hebben het dus veel sneller koud !

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Voor de maxi cosi vind ik het niet echt nodig (ook al hebben wij in de cosi's wel voetenzakken) maar je kan ook gewoon even een dekentje erover heen leggen. En het is natuurlijk maar voor kleine stukjes, in de auto, uit de auto etc dus dan kan het evt ook gewoon zo, de eerste weken zou ik wel een dekentje erover heen leggen ;). In de auto deden wij altijd de zakken open ritsen, omdat het in de auto natuurlijk niet koud is en dan zouden ze het te warm gaan krijgen.

De kinderwagen zou ik dus wel een voetenzak nemen. Straks als je kindje uit de reiswieg gegroeid is gaat hij/zij in de wandelwagen, de eerste tijd zal het nog 'zomer' zijn, maar later komt de winter eraan. Dan is je kindje een maand of 10 en zou dan zo stil in de wandelwagen zitten, ik vind dat veel te koud, dus hier lekker de voetenzakken erin. Tja of een dekentje, maar dat word volgens mij weggeschopt enzo ;)!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik had eerst alleen een voetenzak voor in de wandelwagen en voor de maxicosi gebruikte ik dekentjes. Die trapte ze dus al snel van zich af en toen heb ik alsnog een voetenzak gekocht. Ideaal hoor. Had geen voetenzak van maxicosi, maar van Wallaboo trouwens. Die gebruikte ik soms ook in de wandelwagenbak. Voetenzak voor het kinderwagenzitje ook veel gebruikt, maar mijn dochtertje is zomers geboren, dus dat scheelt ook, die kon 's winters in het wagentje zitten.

10. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    wij hadden wel een voetenzak in de maxi cosi maar die heb ik er vrij snel uitgehaald want florian vond het veeeeeeeeel te warm. een gewoon jasje met een dekentje vond hij fijner.

ik heb nu wel een voetenzak in de kinderwagen en dat bevalt prima. heb liever een dunner jasje met een lekkere dikke voetenzak en florian vindt het ook heerlijk. we gaan vaak lange stukken wandelen en dan is het echt wel lekker met die frisse wind.

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook alleen een voetenzak voor de wagen. Die hebben we overigens nu pas net gekocht, omdat we hem volgende maand pas nodig hebben, op z'n vroegst...

12. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Wij hebben wel een voetenzak in de maxi cosi.. Lijkt me voor de kleine ook fijner dan een dekentje vooral als ze ouder zijn en dan 't dekentje kunnen weg trappen...

13. Rups

Rups Actief lid

Jun 29, 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb een lodger en een voetenzak.. die voetenzak gebruik ik voor in de kinderwagenbak, ik vind het zelf wel handig en lekker warm voor de kleine, het is niet persee nodig hoor.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik had een fleece deken voor de maxi cosie. Erg makkelijk en warm genoeg.

Voor de buggy heb ik wel een voetenzak. Dan wiebelen ze meer met de beentjes en dan blijft het lekker warm.

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    haha die heb ik ook vroeg me al af waar die gaten voor waren oh oh zijn zeker me hormonen :p:p :) :)

16. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Mijn zoontje was ook een schopper, dus dekens in de maxi-cosi waren niet echt handig, die bleven nooit liggen. De voetenzak ging wel prima.

Voor de kinderwagen zul je de voetenzak pas gaan gebruiken als je de buggyzit erop hebt, dat is vaak pas vanaf 6 maanden. Je zou er dus nog even mee kunnen wachten en dan eentje in de aanbieding kopen voor volgend jaar?

17. mamamarit

mamamarit Actief lid

Oct 22, 2008
    133
    0
    0
    Ook hier voor beide een voetenzak gebruikt, lekker warm en voor in de maxicosi blijft het beter zitten dan dekentjes en vond het handiger dan een skipak oid.

18. mommy to be

mommy to be Bekend lid

Dec 4, 2006
    549
    0
    0
    effe off topic
    ik heb ook die wrapper van prenetal maar er zitten geen gaten in voor in de maxi cosi hoor! ik dacht namelijk ook dat ie speciaal voor in de maxi cosi was en had em gekocht en toen lukte het niet dus ben ik naar de winkel terug gegaan en zij zeiden dus dat de wrapper er niet inpast.
    als 't jou wel is gelukt wil ik wel graag weten hoe je het doet want ik had em dus ook speciaal voor in de maxi cosi gekocht.

on topic
    ik heb wel een voetenzak zowel in de maxi cosi als de kinderwagen.
    ik heb die voor in de maxi cosi al in gebruik sinds deze week en Noa zit nu heerlijk warm, jasje aan, mutsje op en zo komen we de winter wel door

19. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    @Mommy to be, meen je dat serieus. Ik heb gevraagt of het in de maxi cosi past, en hierop zeiden ze ja. Daarom heb ik hem ook gekocht!
    Maar waarom zitten die gaten erin dan?

20. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Er zijn ook mensen die helemaal geen voetenzak, dekentje of bunker gebruiken en met een buggy in de winter bij 5 graden in de stad lopen.
    De enkeltjes van sommige kindjes lijken helemaal rood van de kou. Zelf lopen ze zich wel warm, maar een kindje zit stil.
    Brrrrrr ik snap er helemaal niks van!
    Als ze het maar een beetje warm hebben, of het nu een dekentje is of dure voetenzak.
    Sorry, even een zijstapje door de hormonen ;)

Share This Page