Het is een beetje een rare vraag maar wat is gebruikelijk... bestel je de geboortezegels (postzegels) tegelijkertijd met de geboortekaartjes of koop je ze pas als de baby is geboren? Het is ons gevraagd, maar ik weet niet waar ik verstandig aan doe... je gaat er immers vanuit dat een bevalling goed verloopt en dat het met de kleine ook allemaal goed gaat, maar je weet het natuurlijk nooit zeker...
ik heb de geboortezegels gewoon hier bij het postkantoor gekocht.. was een vel van 50 zegels voor 22 euro geloof ik. de baby is nog niet geboren, de kaartjes zijn wel besteld maja..ik was toch bij het postkantoor dus heb ze maar meteen gekocht.
ik ga de zegels pas komen zodra ze er is dan mag papa naar het postkantoor... ook omdat er een heleboel kaartjes geen postzegels nodig hebben ... en aangezien in nooit post verstuur heb ik liever geen zegels over... heb hier nog 2 vellen kerstzegels liggen ,,
Hangt er vanaf wat je met geboortezegels bedoeld. De standaard blauwe met ooievaar bedoeld lennylen denk ik. Je kunt er daarnaast bij TNT ook zelf maken. Dat ken ik verder niet. Wij hebben weekje voor bevalling de zegels bij TNT gekocht. Die op dat vel van 50 dus. Kun je gewoon bij je postkantoor halen. Groetjes!
Ik heb de zegels inmiddels al gekocht. De enveloppen liggen ook al klaar dus straks alleen kaartje erin en zegel erop en klaar. Er zijn een aantal kaarten die naar het buitenland moeten dus die moet VL maar even op het postkantoor afgeven.
Ik heb ze van te voren besteld op tntpost.nl (veel meer keuze dan bij postkantoor!) en heb ze zelfs al van te voren op de enveloppen geplakt (die idd ook al voorzien waren van adressen). Na de bevalling, kaartjes besteld en die hoefden toen alleen nog maar in de envelop en konden weg.
Bedankt! Ik denk dat ik ze deze week gewoon ga kopen. Dan heb ik ze vast in huis! De adresetiketten heb ik inmiddels ook al gemaakt, dus dat scheelt straks weer!
wij gaan ze vooraf bestellen bij de kinderpostzegels. Zij hebben ook speciale geboortezegels. Indien die niet meer verkrijgbaar zijn halen wij ze ook vooraf bij het postkantoor. De enveloppen van de kaartjes krijgen we ook vooraf en voorzien we dan ook al van de gegevens.
Ik had de postzegels (babyzegels) al op de enveloppen geplakt en de adressen stonden er ook op. Manlief hoefde dus helemaal niks meer te doen als alleen de kaarten erin te schuiven!
ikheb idd die postzegels met een ooievaar erop. ze worden per 50 op een vel verkocht voor 20-22 euro ofzo iets. heb ze ook al op de enveloppe geplakt dus mn vriend hoeft straks alleen de kaartjes erin te doen en op de post te doen.