Beste kinderwagen als je ook je hond wilt uitlaten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door S084, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Hoi allemaal,

de titel zegt het al,
    ik heb een labrador, en ik wil (als het zover is) samen met hond en baby naar buiten kunnen. Nu lees ik vanalles over 3-wielers en dat die niet stabiel genoeg zijn, dus dan neig ik al naar een 4-wieler.
    Ik heb zelf de Mura 4 plus van Maxi Cosi gezien die ik er heel erg tof uit vind zien, maar is die ook practisch?

Ik wil namelijk op tijd beginnen met de hond te laten wennen aan de kinderwagen, dmv de wagen in de woonkamer te zetten, en als we hem uitlaten, de (nu nog lege wagen) mee naar buiten nemen.

2. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Hier ook een Labrador, en die liep goed mee met een Quinny Buzz, met een Quinny Speedi en nu heb ik een Maxi Cosi Mura 3 en ik ga er van uit dat hij ook daar goed mee zal lopen. Hij loopt ook altijd goed mee langs de buggy

Ik had de kinderwagen tegen het eind van de zwangerschap beneden staan onder een stuk plastic ivm de katten

3. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Bedankt voor de tip, die ga ik ook eens bekijken!

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hier ook de Mura 4, super wagen!!! Ik loop elke middag minimaal een uur met mijn 3 meisjes hihi

Hij is ook makkelijk met 1 hand te bedienen en de wandelwagenbak is lekker groot!

5. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Kijk, dat is leuk om te lezen!

6. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ik heb ook de mura 4, en kan er prima mee wandelen en ondertussen mijn 2 hondjes uitlaten die trouwens niet zo netjes naast de wagen blijven lopen haha.

7. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet waar je wandelt met de hond, maar als je op wat ruwer terrein loopt , dan is de mura plus denk ik minder fijn dan de mura 2012. Omdat de mura plus geen luchtbanden meer heeft.

Ik heb de mura 3, vind hem absoluut niet onstabiel en vond hem ook net wat makkelijker draaien dan 4 (heeeeeel iets), 4 wel heel iets stabieler. Denk dat je beide verschillen in de praktijk niet merkt. De reden dat ik voor de 3 koos, was omdat je daarmee zou kunnen joggen (joggen kan niet met een 4 wieler). Toen ik hem had gekocht, las ik de gebruiksaanwijzing 'niet geschikt om mee te joggen'...zucht.

8. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Ook een goeie tip! De 2012 is die wel nog gewoon verkrijgbaar? We gaan vaak in het bos wandelen.

9. lilly90

lilly90 Actief lid

11 sep 2012
    140
    22
    18
    Vrouw
    Ondernemer
    Ja, de 2012 is nog gewoon verkrijgbaar, niet meer overal, maar als je op internet zoekt kom je ze zeker nog tegen (wel basic kleuren; zwart, bruin, maar wel voor een leuke prijs). Om eerder genoemde reden hebben wij ook gekozen voor de mura 2012, maar meer ook omdat we de mura plus veel minder mooi vinden! Nog geen praktijkervaring, maar het plan is om er ook met een labrador mee te wandelen!;)

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik had de Mutsy 4-rider single spoke en daar heb ik 4 jaar lang dagelijks de hond mee uitgelaten over verschillende terreinen. Dat ging prima, na die vier jaar was er nog niets kapot aan en daarna is hij naar mijn neefje gegaan, die gebruiken hem nu ook alweer anderhalf jaar.
    Ook fijn als je bekleding hebt die je makkelijk kunt wassen en afnemen, want het ding zat nogal eens onder de modder enzo ;).

11. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hoezo niet op te joggen?!?! Ik trekt regelmatig een sprintje en heb nergens last van hihi

Ik heb mijn mura trouwens via MP volgens mij heb ik de 2010 of nog ouder, hij is echt geweldig, wou dat ik ook voor mijn oudste had gehad hihi

12. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Als ik dat zo lees heb ik met de Mura mijn oog al op de juiste laten vallen! Nu nog even vergelijken welke het dan gaat worden.

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb een Bugaboo en 2 hond(jes) en dit gaat prima!

De Mura4 hebben wij ook nog naar gekeken. Ik denk dat dit een super wagen is om met de honden te lopen maar ik vond hem te groot om in de auto oid mee te nemen.

14. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, weet eigenlijk niet waarom. Ik las dat als je (ook) wou joggen met een kinderwagen (niet de mura specifiek) je een 3-wieler moest hebben en dat 4 wielers minder geschikt zijn. Dat was voor mij DE reden voor 3 wielen.
    Maar goed ook de mura 3 blijkt hiervoor dus niet geschikt volgens de gebruiksaanwijzing, had dus net zo goed voor 4 wielen kunnen kiezen.

15. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb een easywalker sky (3 wieler, dus) en een uit de kluiten gewassen, niet luisterende Bouvier van 55 kg (en 72 cm schofthoogte)
    Een driewieler gaat hier prima. Ook de wandelwageninzet hebben we bij de oudste tot hij 3 jaar was heel veel gebruikt omdat we veel lopen met onze hond.

Ik zou hem lekker in de winkel uitproberen en een stuk lopen met 1 hand aan de wagen en hand in hand met je man/vriend (dit loopt misschien een beetje ongemakkelijk, maar is te vergelijken met een riem van de hond)

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Heb je het al geprobeerd? Volgens mij kan het prima!

17. topper12

topper12 Niet meer actief

Geen enkele kinderwagen is geschikt om mee te joggen. De fabrikant laat dit opnemen in de gebruiksaanwijzing zodat hij niet aansprakelijk kan worden gesteld ;) Maar eerlijk gezegd vind ik het ook niet verstandig om te joggen met een kinderwagen, dat heeft namelijk te maken met de rem. Als jij struikelt en valt en daardoor de kinderwagen loslaat dan zal hij verder kunnen rollen... Met alle gevolgen van dien, dus vandaar de opmerking van de fabrikant :)

Oja, ontopic: absoluut de mura! Het is trouwens een fabeltje dat de vierwieler stabieler is dan de driewieler! Het enige verschil zit hem er in dat je moet oppassen met de stoepjes, die neem je iets anders met een driewieler. Maar goed als je een grote hond hebt dan zou ik gevoelsmatig toch voor de 4-wieler gaan. Hoewel ook die om kan vallen als er een hond tegenaan springt. Voordeel van de mura is dat hij luchtbanden heeft waardoor je er ook makkelijk het bos mee in kan + de bak is een van de ruimste kinderwagenbakken waardoor ze er langer ib kunnen liggen.

18. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Geweldig al die tips!

Ik ga, als het zover is, samen met mn vriendin en mn moeder (moeder geeft de kinderwagen kado) de winkel induiken om wat dingen te testen!
    Maar ik denk toch dat het een Mura 4 gaat worden, met luchtbanden welteverstaan!

19. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Hier ook een Mura 4 en een labrador ;)

20. S084

S084 Actief lid

16 jan 2013
    125
    0
    0
    Haha, de Mura 4 en labradors zijn een populaire combinatie zo te zien!

Deel Deze Pagina