lieve leden , Morgen moeten wij met ons dochtertje (morgen word ze 2) naar het revalidatiecentrum. Wij zijn doorverwezen via de kinderneuroloog. De revalidatiearts van het ziekenhuis vond na aanleiding van wat de neuroloog verteld heeft het niet nodig dat we eerst bij hem kwamen , maar verwees ons gelijk door naar het revalidatie centrum. Nu word ze gezien door een revalidatie arts Vroegbehandeling . Het duurt een uur. Heb via internet al een vragenlijst moeten invullen. Wie weet hoe het er aan toe gaat de eerste keer? Hebben ze op basis van het verslag van de neuroloog en mijn antwoorden een team samen gesteld ? Gaan ze er eerst paar weken observeren voor dat gebeurd?
Mijn dochter is een paar weken geleden toevallig gezien door een revalidatiearts. Duurde ook een uur. We zijn er via een andere weg gekomen en mijn dochter zal ook niet naar de behandelsetting gaan, dit is uit dat gesprek gekomen. Maar ik kan je wel vertellen hoe het bij ons ging. Mijn dochter kreeg wat speelgoed om mee te spelen en de revalidatiearts stelde mij allerlei vragen. Ondertussen observeerde ze mijn dochter in haar doen en laten en haar communicatie. Na wat gesproken te hebben zijn we naar de fysio ruimte gegaan. Hier moest mijn dochter wat opdrachten doen en er is gekeken hoe flexibel ze is. Ondertussen werd ze weer geobserveerd in de kleinste dingen. Bewegingen tijdens het lopen etc. Daarna hebben we nog even gesproken en dat was het. Een paar dagen later kreeg ik een compleet verslag met alles wat de arts gezien had.
Oké super bedankt voor jouw reactie ! Mijn dochtertje kan nog niet optrekken tot staan , staan en dus niet lopen . Ze heeft een achterstand en met grove motoriek staat ze zelfs stil op 10maanden... praten doet ze ook niet of nauwelijks.
Onze dochter is sinds maart vorig jaar in behandeling bij het revalidatiecentrum. Tijdens de intake keken alle disciplines mee (logo fysio ergo revalidatiearts) er werden vragen gesteld en ze kreeg wat opdrachtjes. Week erna gesprek bij de revalidatiearts dat ze in aanmerking kwam voor therapeutische peutergroep. Ze is eerst een half jaar naar alle therapien los gegaan want er was nog geen plek op de groep en sinds september zit ze op de tpg. Toen ze startte was ze bijna 2 en had ze gemiddeld niveau van 11 maanden (spraak 9 mnd zelfredzaamheid 15 maand en de rest er tussenin) ze zei toen in de zomervakantie voor het eerst papa<3 en via hen heeft ze ook een rollator om mee te lopen. Afgelopen mei heeft ze haar eerste losse stapjes gezet. Wij zien dus enorme vooruitgang en zijn heel blij met het revalidatiecentrum
Mijn dochter is niet toegelaten tot de behandelsetting omdat haar motorische problemen niet op de voorgrond staan. Als ik jouw verhaal zo lees lijkt dat bij jouw dochter wel zo te zijn en ga ik ervan uit dat dit gesprek jullie veel meer gaat opleveren. Succes vandaag Hier was het trouwens zo dat een logopedist, fysio, ergotherapeut etc allemaal pas ingeschakeld zouden worden na het gesprek met de revalidatiearts en overal waren wachttijden voor bij ons. Hopelijk komen jullie niet in zo'n molen terecht.
Geen ervaring maar wou je feliciteren met je dochter, hieperdepiep hoeraa. Heel veel succes vandaag, hopelijk kunnen ze jullie goed helpen.
Bij de eerste keer hadden we een gesprek en was er een uitgebreid lichamelijk onderzoek. Naar aanleiding hiervan is dochter uitgebreid onderzocht door fysiotherapeut, ergotherapeut, psycholoog, logopedie en psychiater. Op grond van al deze onderzoeken is ze toen doorverwezen naar de kinderpsychiater.
Hoe is het gegaan? Ook nog een beetje kunnen genieten van haar verjaardag of vier je dat dit weekend?
Haar verjaardag hebben we een klein beetje gevierd die vrijdag , verder op zaterdag gevierd ! Dankjewel voor de felicitatie. Ze is idd door de revalidatie arts bekeken , afgelopen dinsdag is er een maatschappelijk werker van het revalidatie centrum thuis gekkmen en aankomende dinsdag heeft ze een observatie ochtend. Logopedist, fysio , ergotherapeut en een orthopedagoog. En dan in de middag krijg ik van twee revalidatie artsen de "uitslag" wat ze kunnen betekenen en eventueel behandel plan. De maatschappelijk werker vertelde wel dat hij enigsinds kan begrijpen dat ze nog niet loopt door de hypermobiliteit maar dat hij denkt dat ze nog niet op trekt tot staan met wat anders te maken beeft ...
Graag gedaan!! Fijn dat ze uitgebreid bekeken is al zal het een zware dag zijn geweest. Hopelijk zitten jullie nu in het goede traject zo dat ze goed geholpen kan worden.