Mijn zoontje krijgt eczeem van de meeste zonnebrandcrèmes. Normaal gesproken heeft hij meestal geen eczeem, soms een paar kleine plekjes. Welke zonnebrandcrème zou ik het beste voor hem kunnen gebruiken?
Hier ook vision, heel tevreden over. Niet zo'n witte waas spul ook, trekt heel goed in en je kan er echt op vertrouwen dat ze niet verbranden. Geen reacties er op en hier ook gevoelige huidjes.
Wij gebruiken voor onze dochter P20 van Riemann (geen parfum en conserveringsmiddelen). http://p20.nl.bekijksite.nl/wp-content/uploads/2013/03/p20-producten1.gif Onze dochter heeft heel ernstige eczeem en mag nu zelfs nog maar 1x per week douchen/in bad. Wassen zonder zeep (ook geen neutral zeep- en parfumvrije wasgel) insmeren met cetomacrogolcrème. Vorig jaar was het nog niet zo ernstig en hebben we bijna de hele zomer P20 gebruikt. Dit jaar is het afwachten hoe ze er op reageert. Bij de opvang hadden ze per ongeluk met Nivea gesmeerd, dat was een regelrechte ramp, ze zat meteen onder de uitslag en had vreselijke jeuk. Ik heb nu om te proberen iets uit Duitsland meegenomen, volgens mij reageert ze daar ook wel goed op, maar we hebben het nog nauwelijks gebruikt. Kan dus nog niet met zekerheid zeggen of het goed gaat. Volgens mij heb ik de P20 vorig jaar bij DA gekocht, maar ik weet het niet meer zeker.
Wilde toch even snel reageren.. Mijn dochter heeft ook extreem eczeem en wij hebben zeepzalf gekregen voor haar. Is die cetomacrogol creme en die is dan in een zeepzalf vorm. Wilde je dit even als tip meegeven misschien eens aan je dermatoloog vragen of je dit ook kan krijgen. Vreselijk als je kindje zo'n erge eczeem heeft he
Mijn zoontje reageert ook op gewone zonnebrand. Vorige week paar keer gesmeerd en hij zit weer onder de eczeem. Ik gebruikte vorig jaar vision, dus die heb ik gisteren weer gekocht. Hier reageert mijn zoontje niet op. Er komt hier geen nivea, garnier, etos, kruitvat etc meer in huis.
Da's inderdaad een goede tip, ga ik zeker om vragen. Ja, vreselijk, die eczeem, vooral die jeuk. Is echt zo zielig, en ze heeft er met dat warmere weer extra veel last van We smeren ons suf en nog schilfert haar huid vreselijk... Heb trouwens wel extra vettende olie voor in bad, dat lijkt te helpen maar we moeten weer van alles opnieuw uitproberen. Het leek namelijk een tijdlang heel goed te gaan, maar nu zijn we weer helemaal terug bij af...
Heb je wel ook hormoonzalf? Want dat is iets wat je echt goed moet bijhouden als ik dat hier niet doe en te vroeg stop met smeren dan zit ze zo weer onder. Je hebt ook smeerschema's hiervoor.
Ja, ik heb weer een smeerschema meegekregen en een nieuwe zalf. Ben zelf niet kapot van dat spul, maar weet dat we niet anders kunnen... Wat gebruik jij voor wasmiddel? Hier al 3 jaar lang Neutral, helaas... Het ruikt nooit heerlijk schoon als ik gewassen heb, dat vind ik wel jammer. Mijn man kan ook niet zo goed tegen wasmiddel, maar ik gebruikte voorheen altijd Fleuril, daar kon hij wel tegen. Heb nooit wasverzachter kunnen gebruiken, maar Fleuril rook van zichzelf zo lekker dat dat niet nodig was. Nu ruik ik helemaal niks als ik gewassen heb...
Welke hormoonzalf heb je dan? Hier hebben we elocon, die vindt ik toch wel het fijnst.... Ja ik vindt dat spul ook niks en daarom wilde ik nog wel eens te vroeg stoppen maar dat werkt averechts Ik gebruik het wasmiddel van de lidl ja echt waar... Die werkt het beste hier en idd geen wasverzachter. Wel gebruik ik de shampoo van neutral... Maar ze heeft ook een erge droge hoofdhuid en daar heb ik nu eens eindelijk na lang zeuren een haarlotion voor gekregen. En dat van de kinderarts want ze staat daar onder behandeling voor andere dingen de dermatoloog zei altijd dat er niks was voor de hoofdhuid. Worden jullie daar nu ook niet gek van? Dat je werkelijk om alles moet zeuren en soms pas na een tijd iets krijgt? Zoals jij geen zeepzalf krijgt? Waarom schijven ze die niet gelijk voor .... Ik snap dat soms niet. Vast een geldkwestie
Dank voor de reacties. P20 of Vision dus, ik ga van de week eens op zoek. Mijn zoontje heeft soms alleen wat eczeem plekjes in de winter (net als ik trouwens, in mijn gezicht...fijn!), maar nu heeft hij net als voorgaande jaren eczeem van de zonnebrand, vooral in zijn elleboogholtes, knieholtes en gezicht. Gelukkig helpt smeren met Cardiflor van VSM hier goed, maar hij heeft het natuurlijk ook maar heel licht.
Niet zo'n heel helder antwoord misschien, maar bij de tuinen hebben ze ook een lijn zonnebrandcreme voor kinderen voor de gevoelige huid.
Eucerin heeft een speciale zonnebrandcreme die geschikt is voor mensen met eczeem, die werkt hier erg goed. En van la Roche-Posay is ook fijn.
Zeepzalf werkte hier juist averechts... als hij uit zijn badje kwam dan was zijn huid op de plekken waar we de zeepzalf hadden gesmeerd zo rood als een kreeft