luier of luierbroekje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door janette, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hoi
    Teun is overdag zindelijk op het poepen na, willen we wel graag op het potje of wc maar meneer heeft daar nog geen zin in...

maar nu krijgt hij met slapen nog een luier aan, zouden we deze ook kunnen vervangen door onderbroekluiers? of nemen deze minder op?
    voor de pyamapands van pampers en huggies is hij nog te licht hij weegt maar 15.5 kg en die zijn er vanaf 17 kg of 4 jaar en ja hij is 3,5.

hoor het graag

groetjes Janette

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik persoonlijk hou niet van luierbroekjes. vind ze erg onhandig.. ik gebruik hier gewoon nog luiers s nachts.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Luierbroekjes, wat een ondingen. Joey is altijd nat met die dingen en vind ze niet lekker aansluiten.
    1 keer gehad met een dunne luier dat toen ik hem open scheurde alles onder zat.

Ik heb liever een luier en daarover een stoere boxer!

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    TruusdeMier boxer hoeft er niet over want hij heeft een pyamabroek aan....lange of 3 kwart ligt aan hoe warm het is

hij poept nu ook in onderbroekluiers en daar hebben we geen last dat de poep eruit loopt.....

het gaat echt om plassen snachts want poepen doet hij niet in bed

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dat kan ook, maar hier wil mijn zoontje er graag een boxer over.;)

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat is voor jou de meerwaarde om een luierbroekje te proberen Janette?

7. Hester

Hester Niet meer actief

Wat bedoelen jullie met luierbroekje? :(
    Is dat een luier die je als broekje kan aantrekken in plaats van die plakstripjes aan de zijkanten?

Ik heb nooit geweten dat er echt een verschil tussen die twee bestaat, heb ze altijd door elkaar gebruikt, maar net wat ik - met het oog op de kleren die hij aanhad - makkelijk vond, maar nooit gemerkt dat de ene beter zou zijn dan de andere. We gebruikten overigens altijd Pampers en geen lekkage gehad.

Wat betreft zindelijkheid voor poepen: je zoon heeft wellicht vast een ritme daarmee of geeft subtiele signalen af dat hij moet - dan kun je hem op DAT moment snel op de wc / po zetten en aanmoedigen. Daarna belonen. Werkte hier heel goed.

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Sam heeft 's nachts ook zo'n broekje aan. Hij noemt hem zelf zijn slaaponderbroek. Meestal is hij 's ochtends droog, maar heel af en toe zit er een plasje in.
    Ik vind ze erg handig omdat hij ze zelf aan en uit kan doen, als hij gaat plassen op de wc.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter draagt ook luierbroekjes`s nachts. No way dat ze nog een luier aan trekt `s nachts sinds ze overdag zindelijk is. Dochter plast voor het slapen gaan en `s morgens als ze wakker wordt, broekjes zitten daardoor niet heel erg vol. Maar om ze achterwege te laten is nog te vroeg. Dochter is bijna 2,5 en die pyjamabroekjes is ze nog lang niet aan toe en ze zijn ook nog eens kei duur.

10. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    mijn dochter droeg toen ze 's nachts nog niet zindelijk was een luierbroekje, ook omdat ze dan zelf naar wc zou kunnen, of op de po zou kunnen gaan zitten. Wij hebben de luierbroekjes van de kruidvat gehad en verder geen problemen mee gehad. zij wilde ook echt geen luier meer aan, was voor kleine kinderen;)

Wat je zou kunnen doen is hem na het eten geen drinken meer geven, en hem voor je naar bed gaat te laten plassen (ook al slaapt hij nog)

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zweer bij de luierbroekies. Heb gewoon kruidvat eigen merk....en weer (bij de meiden ook gebruikt) heerlijk in gebruik.
    Goede absorptie bij veelvuldig plassen, makkelijk aan en uittrekken.

Kwebbel

12. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Kwebbel vallen ze groot of klein uit die van het kruidvat?
    heb nu maat 6 van bumblies en die is van 16 tot 25 kg

13. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    hier ook luierbroekjes.
    de jongste is net sinds een paar dagen zindelijk en als we weggaan trek ik hem nog zo'n luierbroekje aan, is wel makkelijk als ie dan ergens naar de wc gaat, hij dan gewoon dat broekje naar beneden kan doen. met een luier heb je dan meer gedoe, dat vind ik niet handig meer.

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Hulkie dta doe ik ook als ik ver weg ga..... het gaat nu echt voor met het slapen wat het handigste is en of er verschil in zit kwa opnemen van de plas omdat Teun nu met de luier gewoon nat wakker wordt ondakns dat hij bijna een uur voor het slapen gaan niets meer drinkt en voordat de luier aangaat op de wc gaat....

15. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    hier geen verschil met opnemen, vind de luierbroekjes net zo goed als gewone luiers. ook met poepen, bleef altijd netjes in de luierbroek.

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Tijn weegt nu 12,5 kilo en heeft maat 5. Die zitten hem goed.
    Vindt ze eerder iets ruim dan te klein vallen.

kwebbel

17. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Mijn dochtertje draagt nu al enkele maanden luierbroekjes van pampers en daar ben ik zeer tevreden over. Ik heb er nog nooit een 'ongelukje' mee gehad, terwijl ze voorheen toch altijd flink plaste in dat ding en er ook vaak behoorlijke poepluiers in had.
    Nog nooit gelekt of iets dergelijks.

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    hen Teun vannacht met een luierbroekje in bed gedaan...helaas geen succes, aan de achterkant zat hij helemaal tussen zijn billen en voor zat hij scheef met als gevolg een goed nat bed....

dus de juiste oplossing is er nog niet.....
    om nu een ander merk te proberen wil ik wel maar als het niet bevalt heb ik een pak over en dat is ook weer zonde en te duur...

ben er dus nog niet uit

19. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    He wat jammer nou dat het vannacht geen succes was met het luierbroekje! :(
    Het is misschien wel een verschil meisje of jongetje. Als een jongetje plast gaat het toch vooral aan de voorkant, bij een meisje achterkant luier.
    Misschien dat het vannacht beter gaat? Heeft hij zelf het broekje verschoven? Anders extra goed opletten dat je het vooral aan de voorkant hoog genoeg optrekt.

En misschien maakt het ook nog wel uit welk merk je gebruikt. Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar lukraak wat merken gaat uittesten, tenzij je van elk merk een probeerluier zou kunnen krijgen. Misschien is dat laatste nog wel een idee? Van vrienden/familie/bekenden met kleine kinderen wat testluiers vragen?

Ik weet het verder ook niet :(
    In ieder geval veel succes en ik hoop dat het de komende nachten wel goed resultaat geeft.

20. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    ja er zit zeker verschil in jongen of meisje we doen als de luier omgaat al zijn piemel naar beneden maar smorgens is hij altijd naar boven..en ja dan is hij daar al zovol dat het over d erand gaat..... het luierbroekje trekken we bijna al onder zijn oksels zeg maar :D

ach we zien wel ik heb zijn oude moltonzeiltjes weer te voorschijn gehaald en die op de hoogte neer gelegd waar hij telkens nat is dus het matras blijft nu wel droog...want ja het is ook niet echt fris al die vlekken en nattigheid in het matras....

Deel Deze Pagina