Ik heb nog steeds de babyfoon op de kamer van mn dochter staan, eigenlijk alleen omdat ik het fijn vind om te horen wat ze aan het doen is als ze eigenlijk moet slapen in de avond en in de middag en zo kan ik hier fijn op inspelen. Verder kan ze zelf uit bed en is hij in de ochtend en nacht niet nodig. Ze is nu 2,5. Wanneer hebben jullie de babyfoon gebannen uit de slaapkamer van jullie uk?
Hoi, Ik gebruik hem ook nog voor middagslaap en inderdaad s avonds... als de tv beneden aan staat dan hoor ik haar boven echt niet, of ze moet bij traphekje staan schreeuwen, maar dat vind ik niet nodig. Ik lees dus mee, geen idee wanneer dit er af gaat...
wij hebben nooit een babyfoon gebruikt. inmiddels is onze jongste oud genoeg om uit bedje te komen en bij het traphekje mama te roepen als er iets is. dit is s'avonds nog nooit gebeurd. na zijn middagdutje wel. de tv staat bij ons nooit hard, ik hoor hem eigenlijk altijd vrij snel. (hij wordt eind volgende maand 2)
Mijn zoon slaapt al niet meer overdag sinds hij 2,5 is. Hij is nu 3 1/4 en ik heb nog gewoon de babyfoon staan hoor. Wel zo fijn als je in de woonkamer zit en hij ligt boven.
Ik gebruik ook nog gewoon een babyfoon en denk dat dit ook nog wel even duurt. ik hoor hem echt niet als hij boven ligt en ik zit beneden voor de TV. Laatst moest mijn zoon zo overgeven, ik hoor over de babyfoon de Overgeefgeluiden en mijn zoon slaapt zo weer verder in zijn eigen overgeefsel... dan ben ik echt blij met de babyfoon. Ik heb hem wakker gemaakt en verschoond en gewassen en het bedje van hem ook verschoond. Dit had ik echt niet gehoord zonder babyfoon en dan lag hij in zijn eigen overgeefrommel te slapen tot het moment dat ik bij hem zie 's avonds als ik op bed ga. dus ik denk dat het echt nog wel "even" gebruik.
Eva is nu 3 jaar en wij hebben 'm nog staan en hij zal er voorlopig nog wel staan. Wij horen haar niet als we in de woonkamer zijn en Eva komt haar kamer niet uit om ons te halen. Ze komt eigenlijk ook gewoon haar bed niet uit . Daarbij hebben we een traphekje boven, dus ze kan ook niet zo ver komen, ook niet bij onze slaapkamer. Ik denk dat de babyfoon er nog wel 1 a 2 jaar zal staan (totdat Eva zelf het traphekje open kan doen).
Ik vroeg me dit ook al af, ik heb hem namelijk zelf naast mijn bed staan snachts. Ik hoor haar zonder babyfoon echt niet namelijk boven of beneden, maakt niet uit, ik hoor niks.
we hebben hem nog steeds en ben niet van plan om hem binnenkort weg te doen. Als ons meisje wakker word is ze snel overstuur, dus moet er snel bij zijn dan anders slaapt ze niet meer in. Omdat we haar beneden met tv aan niet horen, nog een babyfoon. Straks als er nog eentje is kopen we een duo.....
Ik heb het bij de oudste gebruikt t/m 4 maanden en bij de jongste 4 weken (huilt veel) we horen ze via de verwarmingsbuizen...hihihi Bij de oudste werd ik knetter gek, want de babyfoon sloeg minste geringste aan.. Heel irritant
Sam is bijna 5 en nog steeds een babyfoon, heb laatst zelfs een nieuwe gekocht omdat de oude het niet meer goed deed. (heeft wel een rede, ze heeft astma dus ik wil haar wel goed kunnen horen)
Wij hebben er nooit 1 gebruikt, omdat we alles gelijkvloers hebben . Denk dat 2,5 een redelijke leeftijd is om het weg te halen hoor!
Wij hebben toen de jongste geboren werd de babyfoon naar de babykamer gedaan. Ik vond het gelijk al érg ongezellig! Toen we haar echter ineens óp de vensterbank vonden (met het raam op een kier, 1,20 hoog) hebben we gelijk weer een babyfoon gekocht, met beeldscherm (aanbieding van de aldi toevallig) . En die blijft voorlopig staan. Buiten dat het nodig was even, vind ik het ook zó leuk gelijk weer. De liedjes, de verhaaltjes die ze zichzelf verteld ! En inderdaad, het gelijk inspringen op reacties van boven vind ik wel érg handig. Verder zíé ik nu hoe ze reageert als ik onder aan de trap wat zeg tegen haar. Dus hier blijft hij voorlopig nog wel hoor!
Hier babyfoon bij ons zoontje op de kamer en ook eentje bij ons dochtertje. Voorlopig blijven ze alletwee in gebruik. Vind het gewoon handig. En als ons zoontje 's middags niet wil slapen en herrie zit te maken op z'n kamer, dan zet ik de babyfoon gewoon beneden uit. Anders heb ik nog geen 'rust'. Maar voor 's avonds vind ik het wel handig. Horen we tenminste als hij uit z'n bed is.
hier ook nu twee babyfoons voor beide kids. Hoor ze anders beneden niet goed en k wil ze wel graag horen! Ook al ga ik er niet gelijk heen als ze huilen, geeft mij rust dat ze in ieder geval niet een poos liggen huilen oid zonder dat ik het weet. Kortom ze blijven hier ook nog wel even. Ik denk dat het voor ieder persoonlijk is wanneer je gaat stoppen met gebruiken van de babyfoon. Ik denk niet dat je echt kan spreken van een leeftijdsgrens!
Ik woon in flatje, haar slaapkamer zitten tussen mijn slaapkamer en huiskamer in, hier dus geen babyfoon nodig. M'n ex woont in ons oude huis, die heeft de babyfoon nog steeds staan.
we wonen gelijkvloers... haha en ik hoor haar als ze huilt dus daarvoor is het niet nodig. ze zit alleen nog wel eens stiekem heel zachtjes te spelen en dat hoor je alleen door de babyfoon dus vandaar dat de babyfoon aangaat als ze op bed ligt... Vind het alleen zo moeilijk om te bepalen wanneer je zoiets nou loslaat en he zn gang laat gaan... Ik vind het zo fijn om te horen wanneer ik in kan springen als ze ligt te spelen.. verder niet, ze kan dr kamer uitkomen als ze wakker is en als ze huilt hoor ik haar.
Vanaf 2 jaar verhuisde onze oudste naar een andere kamer, met een groot bed waar hij zelf ook uit kan (en mag). 's Avonds is natuurlijk niet de bedoeling dat hij er nog uit komt, dus dat houden we wel in de gaten. Maar als hij 's morgens eerst even gaat spelen voordat hij ons roept, vind ik dat alleen maar fijn! En tussen de middag mag hij tegenwoordig (vanaf 2,5 jaar ongeveer) ook zijn gang gaan. Soms gaat hij slapen, maar soms speelt hij liever in z'n kamer. Nou ja, dat mag dan ook. Geen babyfoon dus op zijn nieuwe kamer; die staat nog steeds op de babykamer bij z'n zusje - zij schreeuwt ook minder hard dan hij, dus ze heeft 'm harder nodig
onze oudste is nu bijna 5 en heeft hem sinds kort niet meer dit ook omdat we hem kwijt zijn haha. verder ibj haar altidj gebruikt omdat ze veel koortstuipen gehad heeft en kon dit aan dr ademhaling horen. de jongste heeft hem nog en die blijft echt nog wel lang want ook hier hoor ik beneden echt niks erg dikke muren hier