Hoi Mijn zoontje is 9 maanden. Hij eet heel flink alles op dat hij krijgt, boterhammen, groenten, fruit en hij eet ook met veel smaak. Enkel steekt hij zelf niets in zijn mond. Geef hem een koekje of een korstje brood, dan speelt hij ermee en smijt hij het weg. Zijn beker neemt hij vast, kijkt ernaar en smijt het weg. Ik zou zo graag hebben dat hij eens iets in zijn mond steekt, behalve zijn handen want die verdwijnen dikwijls ver in zijn mond. ik denk dat dit nodig is om hem te leren zelfstandig te eten. Heeft iemand van jullie tips hoe wij hem dit kunnen aanleren. Ben ermee akkoord dat het goed is dat hij geen dingen in zijn mond steekt maar op vlak van eten vind ik dit toch een probleem. Mercikes Elsken
Hoi Elsken, hier geen tips want bij Justin is dit precies t zelfde. De fles houdt hij ook niet eens zelf vast en met eten gaat hij knoeien..
Lynn heeft tot een paar weken terug ook nooit iets in haar mond gestopt. Moet bekennen dat ik er nooit geen moeite mee heb gehad. Ik vond het wel makkelijk dat ik niets van haar af hoefde te pakken wat 'opeens' in haar mond zou kunnen belanden. Zelfs het cb vond het vreemd en heeft er een aantekening van gemaakt. Toen ging ik wel even twijfelen. Maar sinds een week of 2 stopt ze opeens alles wat ze tijdens het kruipen tegenkomt in haar mondje, zomaar van de een op andere dag. Ook kan ze zelf brood eten, terwijl ze normaal gesproken helemaal hysterisch werd als ik een korstje in haar handje gaf. Dus troost je, het komt wel goed....
Het is wel heel apart dat hij helemaal niets in zijn mond steekt. Babies hebben hun mond namelijk nodig om dingen te onderzoeken. Normaal gesproken komt er dan ook een fase dat ze alles met hun mond aftasten. Het kan zijn dat je zoon nog in die fase moet belanden, ik zou dit eens op het CB overleggen. Zelf eten is iets dat elk kind op z'n eigen tijd leert, zo lang ouders een kind daar maar de gelegenheid voor geven.
zelf eten denk ik af en toe proberen...gewoon stukje voor zijn neus neerleggen op zijn tafelblad, begin zal idd veel spelen zijn maar op een gegeven moment zal hij toch trek krijgen lijkt mij...misschien anders voordoen? hier was het de allereeerste keer ook kijken hoe de boterham stukjes met jam op de grond belandden...maar de 2e dag pakte hij alles zelf, resultaat alles zit lekker onder maar dat maakt me helemaal niet uit hihi, doekje erover en alles is weer schoon...
Om eerlijk te zijn, ben blij dat onze Tomas niet de enigste is... dacht al dat hij een specialeke ging zijn... We tonen het hem, we geven hem korstjes en dan brengen we dat samen met zijn hand naar zijn mond, ma dan nog helpt het niet. Kind&Gezin (jullie CB, ik ben belgische) maakt er zich ook geen druk over ma dan zeggen ze wel opeens: binnen 3 maanden moet hij zelf eten uit zijn bordje met een lepeltje! Mijn man zegt dat ik mij er te druk in maak, ma zegt zoals jullie, geen zorgen maken, ooit op een dag is het inorde... Khoop het... Mercikes voor de tips meiden!
Hier hetzelfde verhaal hoor, sinds een week wil finn wel 2/3 stukjes zelf eten maar dan wil hij weer gevoerd worden. Al het andere brengt hij wel na zijn mond hoor. Koekjes eet hij op zijn hondjes vanaf de boxgrond. We stimuleren hem elke dag maar het helpt niet hoor.
Hier ook hetzelfde Wessel doet echt niks in zijn mond. Heb het al met het cb over gehad en volgens hun moet ik me geen zorgen maken het komt vanzelf. Ik moet wel gewoon blijven geven en laten voelen enz. Als ik Wessel een stukje brood bijv geef gaat hij er alleen maar mee spelen.