Mijn dochter(bijna 4wk) zit in maat 1van de pompers. Ik heb ook eigen merk prematuur gehad van de kruidvat. Dit bleek al gauw te klein te zijn. Inmiddels is mijn dochter zo bewegelijk dat ze het voor elkaar bokst om haar luier naar beneden te bewegen. Dus is hij naar mijn idee te groot. Soms is. Ook de onderkant van haar romper nat. Maar als ik dus terug ga naar die van kruidvat, past die niet om haar heupen. Iemand tips?
Hoe zwaar is ze? Toen ze hier te klein werden, kwamen ze te laag en zakten dan juist af. Misschien kan 1 ook niet alle plas meer opvangen?
Pampers heeft nog een maat kleiner dan 1. Onze prematuur geboren zoontje had deze in het ziekenhuis om. Omdat ik ze niet kon vinden in de winkel heb ik ook eerst die van kruitvat gebruikt toen we thuis waren. Nu heb ik ze later eindelijk gevonden, natuurlijk als je ze niet meer nodig hebt, maar de grote Etos filialen hebben ze. Wel alleen in kleine verpakkingen.
Probeer dezelfde maat of een maatje groter en goed sluiten om haar buik. Bij de buik mag de luier best iets strakker zitten. Vaak vinden kindjes dat ook wel fijn. Het is helemaal niet erg als je op haar buik een klein randje gaat omvouwen. Zolang je de luier goed laat aansluiten in de liezen en de buitenrandjes naar buiten houd, zal ze ook niet snel meer doorlekken.
Met dat gewicht kun je het beste maat 1 of 2 gebruiken en niet kleiner. Vaak lekken ze door omdat het bij de liezen niet goed aansluit en de flappen bij de liezen in de luier zitten inplaats van naar buiten gevouwen. Ook bij het buikje wat hoger. Als de luier te laag zit aan de achterkant kan de luier ook afschuiven.
Met dat gewicht zaten wij nog in new baby 1 van pampers. Ik zorg inderdaad dat de luier hoog genoeg zit, niet te los zit en de randjes bij de beentjes goed naar buiten zitten.
Goed de flappen van de voorkant van de luier naar achteren trekken voor je de plak-flappen erop doet, deze plak-flappen ook goed aantrekken, verder idd goed hoog aan en ook de randjes bij de beentjes goed uitplooien.
Pompers werkte ff op mn lachspieren, sorry! Alle adviezen zijn al gegeven, maar ik zou m strakker doen. Wij hadden toen volgens mij wel maat 2 van pampers new baby.