Hey Ik merk dat ik toch wel behoefde heb wat dingen te delen. Niet zo zeer omdat ik ze goed of fout doe, maar miss voor tips of kijken of anders kan. Ik merk dat ik wel standvastig ben naar haar maar in me hart twijfel of ik het allemaal wel goed aan pak. Momenteel is ze..liefkozend bedoeld...een DRAMA queen.....alles MOET en ZAL op haar manier gebeuren en zo niet zet ze het op krijsen...paar voorbeelden, en ook hoe ik aanpak, en hopelijk vinden we herkenning in elkaar =) Sowieso slapen, ze is moe, wrijft in ogen maar zodra in bed is het springen, gillen, roepen, alles uit bed, kletsen maar niet slapen, hele dagen houd ze zichzelf wakker, maar is wel moe, wrijf in oogjes, word chaggo loopt overal tegenaan om vervolgens kijhard te gaan huilen.......wat ik doe is in bed laten liggen, als ze echt huilt even erna toe, lief toespreken, of juist niets zeggen, instoppen, vriendjes en speen en weer weg......naar na 2 uur ben ik toch zat en haal haar eruit, ze moet immers ook eten en 2 uur alleen maar drama in bed lijkt me niet fijn, dan gaat ze spelen eten en dan proberen we het later......maar ergens heb ik gevoel dat zij de boel dan heerst in huis, dus ja wat is nou goed denk ik dan, na 2 uur denk ik niet meer dat ze slapen gaat....... in bad en douchen, of aankleden en luier....nee hoor, krijsen en boosworden, wegrennen als ik haar wil pakken...verschonen kan ik nog zingen dat helpt, maar in bad of douchen gaat ze gewoon trappen wild heen en weer en als ik zelf spelende wijs zeg dat we gaan spelen met water schud ze nee.....ze moet toch wassen dus doe nu in bad zetten, kraan aan en dan inzepen, is wel wat kouder maar ze word wel schoon en dan maar even niet douchen of in grote bad..... eten....ze eet niet avond, kiest lekkere er tussen uit, maar groente of aardappels, rijst wat dan ook spuugt ze weer uit en schud NEE of zegt rustig ook NEE.....appelmoes en fruit gaat er wel in...dus geen kwestie van zere kiezen ofzo......dus zit elke avond met kind met honger of achteraf nog boterham/pap.....geef wel later op de avond toetje........ze eet zelf maar maak zooitje van en gaat spelen, en bij voeren roept ze gewoon NEE en duwt op de grond...... verschillende momenten is het DIE DIE DIE, maar als we dan samen gaan pakken is niets goed, ik til haar op zodat ze zelf kan pakken, maar ze heeft alles in dr handjes gehad maar niets is goed, en maar roepen DIE DIE DIE als ze de tandpasta ziet wil ze die eten, maar dat mag niet, gillen dat ik het afpak, op de grond liggen, kop stoten en dan nog harder huilen...even kijken naar me en helemaal overstuur ik geef niet toe, maar ze kan me heel goed schuldig laten voelen.......: rot mama ik mag van jou geen tandpasta, niets op de grond gooien en ik moet in bad, wat een rot mama ben je toch.." ze zegt het niet maar ik voel het zo wel en hele dag door is het gewoon drama, dan speelt ze lief, en dan wil ze met de loop wagen over een drempel en tussen de bank en tafel en als niet lukt word ze boos en driftig... ik blijf rustig en consequent en hard waar nodig....maar pffff......hopellijk is het herkenbaar =) Groetjes
Lastig ja. Hier werkt soms het volgende: - als alles drama is (jas aan doen, naar boven, etc) zeg ik vaak 'Ik tel tot drie en dan doen we de jas aan). Dan is het vaak wel goed, zowiezo werkt het hier beter als ik commando's geef , dus niet zullen we naar boven gaan? Maar: we gaan naar boven. Op zich wel logisch, want er is geen keuze. We gaan toch ook al zegt ze nee. - veel op pad op 'slechte dagen', op visite, wandelen, eendjes voeren, boodschappen, etc
Haha wel herkenbaar ons meisje is nu ook 19 maanden. Gelukkig huilt ze nooit maar het is idd nee ja die en ze begint nu ook volle zinnetjes te praten. Slapen is hier altijd drama geweest dus ze valt nog op ons bed langs mij of papa in slaap, en dan kunnen we haar op eigen kamer leggen. Blijf denken HET IS EEN FASE MAMA
Oh alsof je mijn kleintje aan beschrijven bent. Ook hier drama bij veel dingen, moeilijk doen met middagslaapje en avondeten. En over tandenpoetsen hebben we het maar helemaal niet, dan klinkt het hier alsof er een varken aan het gillen is ofzo. Nee leuk is het op het moment niet. Gelukkig hoor ik van meerdere (jou dus nu ook) dat het de leeftijd is. We hebben nog wel eens leuke momenten natuurlijk maar die rot moment verpesten het soms wel. Hier ben ik nu ook strenger en duidelijk aan het worden. Zo van nee ander dan pak ik het af/zet je weg. Zoiets en het lijkt wat te helpen. Maar ik ben verder bang dat we er door heen moeten. Misschien helpt het dat er meerderen zijn die hier mee zitten.
thx ja herkenning helpt zeker! en idd streng worden doe ik hier ook. dan gaan we naar beneden en dan rent ze weg pak haar op onder me armen hup trap af, geen keus! leuke is altijd als ik dan net fruit klaar heb zit ze lekker te spelen ga zo maar even boodschapje doen en mag zij lekker lopen, kan ze even dr energie kwijt en dan slaapt ze straks miss even...kijken of dat hier ook helpt ja en ergste is ze komt soms naar me toe, kusjes geven heel veel en knuffelen, en dan daarna is zoo moeilijk boos te zijn, maar ja manipuleren he
Nou ben ik toch een beetje jaloers. Hier geen gekusjes of echt geknuffel. Nee dan was mijn zoon op die leeftijd heel anders.
Het lijkt net of je mijn zoontje beschrijft! Het is dat het zo'n knuffelkont kan zijn, dat maakt veel goed. Ook kun je met het nee zeggen lol hebben. Veel vragen stellen, het antwoord is altijd nee, heerlijk. En als er dan toch een ja tussendoor glipt, dan zie je hem denken 'oh, nee, wacht even. dat is niet goed.' En dan komt er weer een nee. Het gaat voorbij, het is een fase, komt helemaal goed... ooit.
Haha herkenbaar! Mijn zoontje is dan niet zo'n dramaqueen (king), maar het is wel de hele dag nee! (nieuw woordje!) Ach, ik moet er wel om lachen, en hij gelukkig ook. Komt vast wel weer goed (toch?)
iggle: jammer dat hij niet zo was/is. hier ook sinds kort hoor, " nadeel" is alleen dat ze kusjes op de mond wil doen, en dan tong erbij dus das niet altijd erg lekker haha...schijnbaar ziet ze dat van papa en mama, ze zoekt echt je mond en dan smak tong eruit en kusje....wel lief...meestal voor slapen gaan...hoe zal dat komen rivier haha ja idd das leuk spelletje, dan antwoorden ze heel serieus alsof ze weten wat je vraagt, hier soms ook ben je lief: JA wil je drinken: JA is papa gek : ja wil je slapen: NEE!
Mijn zoontje is ook bijna 18 maanden en sommige dingen die jij beschrijft herken ik ook wel. Het is een drama om hem 's morgens aan te kleden of zijn jas aan te doen, dan gaat hij draaien en moet ik hem vangen of hij gaat keihard gillen. Dan loop ik erheen en doe zijn jas aan en dan is het ook goed en krijg ik een knuffel. Verder het slapen tussen de middag is hier ook een tijdje drama geweest, nu gelukkig weer goed. Maar hij slaapt ook al 4 maanden in een 1-persoonsbed, meer vrijheid en hij slaapt beter. Avondeten gaat hier ook niet zo goed. Hij wil niks en doet net of ik hem wil vergifitigen terwijl hij nog niks geproefd heeft. Het gaat wel steeds beter, maar goed is anders. Driftbuien herken ik ook als hij iets doet wat niet lukt, dan wordt hij heel drifitg pfff. En hij zit echt overal aan onze spullen en het is zo moeilijk om hem te leren dat hij er vanaf moet blijven. Mijn zoontje zegt overal ja op. Wil je slapen: Ja. en dan gaat hij ook naar de deur en de trap op, dan wil hij ook echt slapen. Gelukkig is het verder wel een vrolijk manneke en je moet er soms ook wel mee lachen.
ikkuh86: das wel fijn dat hij aangeeft dat hij wil slapen en dan ook echt wil slapen. Fijn dat er zoveel herkenning is hoor, het hoort gewoon bij de leeftijd. Tis soms zo moeilijk te beslissen hoe streng je bent, je wil immers niet dat je kind onhandelbaar word, maar je wil wel de lieve mama blijven. zelf ken ik dat mijn moeder toegaf, als het te moeilijk werd dan kregen we ons zin, nou het liep niet goed af moet ik zeggen, kindrbescherming enal, dus lieve mama zijn helpt helaas niet altijd. moet zeggen ging vanmorgen lekker wandelen heel stuk, en nu sliep ze wel goed, uurtje maar, maar toch, miss toeval maar miss is ze gewoon lekker nu lekker haar energie kwijt.