Wat wil je weten? Als je via google zoekt vind je een hoop info zoals deze site: http://www.bas-info.org/nieuwetijdskind ... nderen.htm
Volgens mij spreken ze van nieuwetijdskinderen en ook wel van HSP (High Sensitive Person). Ik ben bij een psycholoog geweest en heb een keer een test gedaan op internet en bleek dus dat ik ook hoogsensitief ben. Ben hier mee bezig geweest omdat het mij tot 'last' was. Ik weet de site niet maar als je gaat googelen op HSP kan je vast een heleboel vinden. Er zijn ook boeken over.
Bijv. deze link. (ik heb trouwens heeeeel hard gehuild bij het maken van deze test omdat er zoveel dingen klopten en ik eindelijk een verklaring had voor veel dingen, zoveel herkenning.. Ik zeg het even omdat het dus wel wat emoties kan oproepen )
Ik had (en heb) er grote moeite mee om 'iets te hebben' of 'iets te zijn'. Inmiddels heb ik geaccepteerd dat ik nou eemaal gevoeliger op bepaalde dingen reageer dan de gemiddelde mens en daardoor sommige situaties lastig voor me kunnen zijn. Ik probeer aan de ene kant het positieve er van in te zien (want het heeft ook veel voordelen, zo voel ik vaak dingen aan waardoor ik vaak 'weet' of iets 'goed' is of niet) maar ik doe soms ook alsof ik een struisvogel ben als het om gevoeligheid gaat. Heb niet altijd zin om er rekening mee te houden.
Ik heb m eerlijk ingevuld en 16 keer ja, maar ik ben echt niet doog sensitief! Dit soort tests zijn niet valide, het is maar een indicatie. Ik heb adhd, ws dat het daarom zo hoog uitvalt!
Idd door alleen zo'n test in te vullen hoef je nog niet direct (grote) conclusies te trekken. Als je echt het gevoel hebt problemen te hebben door (over)gevoelig te reageren op bepaalde zaken of andere problemen tegenkomt zou ik daar sowieso hulp bij zoeken.
Mijn dochter is een nieuwetijdskind(bevestigd door mediums) Is niet altijd makkelijk...maar wel heel bijzonder. Ook spreken ze bij haar vaan een "liefdeskind"dit zijn kinderen die meer liefde in de wereld willen brengen (veel kusjes geven knuffelen en lichamelijk contact) heeeeeeeeeeerlijk! geweldig kind!
He meiden, even voor jullie info, van een professional, : 20% van de bevolking scoort hoogsensitief op dit soort testen. Wil je echt zeker weten of je hoogsensitief bent, dan is het handiger om eens een afspraak bij een psychiater te maken, die een dergelijke diagnose mag stellen... zelf een diagnose stellen is nogal lastig, omdat je voor jezelf vrij snel geneigd bent ja te antwoorden op een vraag. Toen wij destijds het vak psychodiagnostiek kregen, waarschuwde onze docent ons er ook voor dat we waarschijnlijk bij elk ziektebeeld zouden denken: Shit, dat heb ik ook. En dat klopte: je herkent overal wel wat van. Het gaat er dus niet om OF je dingen herkent, maar IN WELKE MATE. Een psychiater is opgeleid om te beoordelen of je in voldoende mate aan de beschrijving beantwoordt.
mediums gooien zo makkelijk met de term nieuwetijdskind. heel makkelijk ook, want tegenwoordig is ieder kind een nieuwetijdskind. ze worden allemaal geboren in de 'nieuwe energie', simpelweg omdat we nu op dit punt beland zijn in onze evolutie. en ieder kind komt liefde brengen. ieder kind spiegelt ons dat wat we vaak zelf uit het oog zijn verloren: dat we allen pure, liefdevolle en wijze wezens zijn. ik vind het wel jammer dat mensen de term nieuwetijdskind zo ophemelen, het is geen bijzondere status ofzo, het is gewoon een kindje wat in een andere energie naar aarde is gekomen dan bijv. onze ouders. het is never ending, de evolutie gaat steeds verder, en over 200 jaar zullen de kinderen nog wijzer e.d. zijn dan de kindjes die nu geboren worden. het is niets meer en niets minder dan een heel wijs zieltje wat nog in contact staat met zichzelf en daardoor heel gevoelig en intuitief is.