Ik weet even niet zo goed welke kant ik het op moet zoeken. Onze dochter was een heel tevreden meisje dat goed dronk en goed sliep en gewoon lekker tevreden was. Maar sinds een aantal dagen lijkt dat te veranderen. Ze lijkt niet meer tevreden..... is onrustig en slaapt niet goed meer. In der slaap kreunt ze heel erg veel huilt voor haar doen een stuk meer. Zelfs in mijn arm lijkt ze nu vaak haar rust niet meer te kunnen vinden of ze valt in slaap voor 5 minuten en begint dan weer te kreunen en te draaien. Kan het zijn dat ze heel erg last heeft van krampjes maar in plaats van heel erg met haar beentjes trekken etc. Dat ze meer kreunt dan huilt? Kan gewoon niet zo goed er achter komen wat haar nu dwars zit en waar ze last van heeft. Iemand een idee? Vind het zo erg haar zo onrustig te zien.
Veel baby's zijn de eerste 2,3 weken tevreden, daarna worden veel kinderen onrustig met een huilpiek rond de 6 weken die daarna weer langzaam minder word. Dit is een wereldwijd fenomeen en ze weten niet precies wat de reden is. Onrijpe darmen? Prikkelgevoelig? Wenfase? Ze weten het gewoon niet.... hier werd hij met 10 weken pas wat rustiger en met 15 weken was hij echt weer helemaal vrolijk. Ik was toen ook met ZL naar de osteopaat geweest, ook ivm een voorkeurshouding. Na 3 behandelingen werd hij ook rustiger....
Zoiets had ik inderdaad ook wel eens gelezen. En dat ze meer huilt is opzich niet heel erg. Merk dat ze nu rond etenstijd ook haar huil uurtje krijgt en dat is prima. Maar heb nu ook echt het idee dat haar iets dwars zit. Dat ze pijn heeft omdat ze ook in haar slaap zo vreselijk aan het kreunen is.
Krampjes zitten van rond de 6e week op hun piek. Wellicht dat het daar aan ligt. Geef je borstvoeding? Misschien krijgt ze niet genoeg? Kan ook zijn dat ze zich niet geborgen voelt. Ik heb 1e periode soms uren met mn zoon in een draagdoek gelopen. Hij werd anders ook onrustig
Nee geef fv. Heb ml al opdracht gegeven de dr brown fles te kopen en infacol om te kijken of dat verlichting geeft. Ik twijfel zo omdat ze niet de typische kramp klachten lijkt te hebben. Loop hier nu ook voor het eerst met haar in de draagzak. Zodat ik in ieder geval even wat kan doen.
Even een update. Nu begonnen met dr brown fles en infacol. Vanacht heeft ze 3 uur lopen spoken met veel huilen en heel onrustig zijn. Echter zag ik gister dat ze allemaal rode vlekjes op haar buik heeft en begint nu ook op haar rug. Geen idee of dit met elkaar te maken kan hebben maar vroeg me af of iemand dit herkend? Mocht het er morgen nog zijn of erger worden bel ik ook even de huisarts maar dacht misschien dat iemand hier een idee heeft wat het zou kunnen zijn. Hoop dat het op de foto een beetje te zien is!
Waarom geef je infacol? De werking van infacol is vrij simpel, het bind lucht. Niet meer niet minder. Als je op de juiste manier de fles maakt, juiste manier geeft en de juiste fles gebruikt zal de hoeveelheid lucht minimaal zijn. Dat maakt infacol overbodig. Soms hebben kindjes juist last van infacol. De foto is niet duidelijk genoeg om te zien wat voor vlekjes het zijn. Kan eczeem zijn, maar ook bijv een vlekjes ziekte.
Infacol werkte hier in eerste instantie super tegen de krampjes. Helaas raakte hij verstopt en kreeg daardoor alleen maar meer last van zn buik. Wij zijn de leefregels bij reflux (die eigenlijk altijd belanrijk zijn) gaan opvolgen en toen ging het beter. Als hij nu krampjes heeft geef ik hem cinababy en dat helpt goed. Met het huilen kan ik je helaas niet helpen. Na 6weken werd na hier minder. Yoshua wordt bijna altijd rustig in de draagdoek, daarin valt hij ook makkelijk in slaap. De vlekjes kunnen ook van alles zijn, daar zou ik als het niet minder wordt even de ha voor bellen.
Ik gebruik infacol naast de dr brown fles om toch te kijken of dit helpt tegen de krampjes. Wanneer ik geen effect merk stop ik er mee. Was al bang dat de foto niet zo duidelijk was. Het zijn echt vlekjes geen bultjes ofzo.
misschien 5e of 6e ziekte? misschien te warm of te koud? Kwa onrust mm teveel prikkels misschien in combinatie met dat ze inderdaad 4 weken is.. Ik zou lekker veel knuffelen en doen waar je je goed bij voelt. als je het echt niet vertrouwd lekker naar de huisarts bellen om advies te vragen
Maar als je 2 wijzigingen doet, hoe weet je dan of 1 van beide helpt en welke dat is of dat het beide helpt?
Precies. Wijzigingen altijd één voor één doorvoeren voor ongeveer twee weken. Ik zou persoonlijk eerst stoppen met de Infacol en de dr Browns de kans geven. De positieve werking van Infacol op darmkrampen is namelijk nooit wetenschappelijk aangetoond.
Ze zit waarschijnlijk in haar regeldagen. Wat gebeurt er als je haar tijdens onrust bloot-op-bloot bij je neemt en voeding aanbiedt?
Aangezien je begonnen bent met dr browns en infacol tegelijk kan je ook beide door blijven zetten tot het voorbij is. Gaat het niet over, dan kan je altijd nog infacol stoppen, dat hoef je niet af te bouwen ofzo. De onrust kan heel normaal zijn, maar vlekjes denk ik niet. Ik moest gelijk denken aan kma door de combinatie van onrust en vlekjes. Misschien dat je de huisarts eens naar de vlekjes kan laten kijken? Als je kunstvoeding geeft kan je op advies van de huisarts overstappen op een andere voeding.
Bedankt voor jullie adviezen! De ergste onrust lijkt nu wat af te nemen. Vanacht heeft ze weer redelijk geslapen en ze heeft nu wel duidelijk last van krampjes direct na de fles..... De vlekjes leken vanmorgen wat af te nemen dus dat hou ik nog even goed in de gaten. Blijft toch altijd weer even onzeker en zoeken met zo'n kleintje!