Hallo! Ik ben aan het overstappen van borst- naar flesvoeding. Noa komt meestal de eerste keer tussen 5 en 6 uur, drinkt dan en slaapt nog een uurtje (of 2) voordat we echt opstaan. Aanleggen doe ik in bed en gaat zo snel en makkelijk, dat ik er tegenop zie om zo 's ochtends vroeg een fles warm te maken. Hoe doen jullie dit? Ik hoorde eens van een moeder die haar kindje ook om 5 uur wakker werd, maar dat ze het kon rekken met een speentje tot 7 uur... maar Noa wil geen speen (vind ik op zich helemaal niet erg!). Alvast bedankt,
Hier een die al bijna afgebouwd is met BV. Moira krijgt nu alleen BV sochtends - de eerste voeding. De rest van de dag krijgt ze kV. Ik heb het heel rustig afgebouwd. Eerst de voeding rond 18:00 vervangen door KV, daarna de voeding rond 10 uur. Daarna de voeding van 13:00. Toen Moira op 3 KV zat ging ze lekker doorslapen tot een uur of 7. Dat was toen ze 4,5 maand was. Anderhalf weken geleden heb ik de laatste voeding vervangen door KV. Ieder kind is anders, en ik kan met Moira ook een voeding rekken met een speentje, alhoewel niet altijd hoor. De laatste 2 dagen ben ik ziek geweest. Heeft manlief KV, flesjes, thermoskan met heet water, koud gekookt water naar boven gebracht. Hoefde ik niet naar beneden om haar eten te geven totdat ie weer thuis was. Misschien is dat een idee voor jou voor de ochtend als je daar zo tegenop zit?