Wel of geen compleet strijkkralenpakket kopen? Of gewoon alles los?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by hanna76, Oct 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hallo,

Ik heb even een vraagje over strijkkraaltjes (Hama). Je hebt ook zo'n zgn. 'wilde dieren-doos'. Zo'n compleet pakket, met strijkkraaltjes + 4 vormpjes van wilde dieren.
    Maar je kunt die 4 vormpjes van wilde dieren ook gewoon los krijgen.
    Dan is dat laatste toch veel voordeliger...?? Ik bedoel, strijkkralen heb ik hier al in huis...

Eigenlijk snap ik sowieso die hele strijkkraal-pakketten niet zo... Meestal heb je toch gewoon een groot vierkanten onderlegger? En niet specifieke vormpjes? Behalve op die standaardvormen na dan, maar die heb ik ook al: hartje, rondje, vierkantje, zeshoekje, sterretje...

Dus: wel of geen compleet strijkkralenpakket kopen?

Groetjes,
    Hanna

2. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat je jr vraag zelf al beanteoord hebt!

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ja, maar ik dacht dat ik misschien iets over het hoofd zag met die complete pakketten, maar niet dus. ;)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het is leuk voor de opa's en oma's zulke pakketten :)

Belangrijkste is dat de kralen van hetzelfde merk zijn en verder maakt het allemaal niet zo uit :)
    Al zat er in onze hello Kitty doos wel heel practisch: heel veel wit!
    En de emmer strijkkralen is natuurlik gewoon assorti.

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Vaak begin je met een pakket. en dan koop je naderhand alleen losse kraaltjes bij, omdat die vormpjes herbruikbaar zijn.

En idd. Leuk om als cadeau te geven. Zit zelf te denken om een cars-pakket (of ander stoere jongens pakket) aan Sint te vragen voor onze zoon. Kunnen we later dan weer extra kraaltjes of vormpjes bij kopen.

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    In die Hello Kitty doos, zit daar ook niet zo'n voorgevormd figuurtje?

7. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    yep Sinterklaas gaf/geeft hier ook vaak zo`n pakket of inderdaad een oma. Wel leuk, maar los alleen een vormpje kan ook. Is ook wel leuk als schoencadeautje...

8. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113

Yep wit en heel veel tellen om er een kitty van te maken.
    Dus de tip om er iets ander te leggen werkt niet.
    Hier wordt het maar weinig gebruikt daardoor.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#9 Saskia78, Oct 22, 2013
    Last edited by a moderator: Oct 22, 2013
    Mja wij hebben het dus gewoon bij de bak met strijkkralen gedaan.
    Ze maakt hier het liefst de ster, de bloem of het hartje.

Bij pipoos hebben ze overigens regelmatig zowel kralen als plankjes in de aanbieding.
    En bij de action hebben ze ook goedkopere kralen.. (Beter niet mengen met de hama kralen omdat ze niet even snel smelten) met plankjes van een beer en een bloem.

Even gecheckt.. In de bak strijkkralen zaten 8000 kralen plus de hk-set en de bak is ong half leeg. (Gekregen met kerst vorig jaar)
    Dus er wordt op zich aardig "gekraald" hier :)

10. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    bij de toysxl heb je nu 3 halen 2 betalen...

Mijn berichtje was wat vaag: ik bedoelde dat het plaatje niet doorzichtig is maar wit en dat je er dus geen voorbeeldje onder kunt leggen wat een ander pas als tip gaf. De kitty is heel veel telwerk (ogen moet je zelf bijv uittellen) en als je er willekeurig kraaltjes op legt is het niet te herkennen als hello kitty.

Hier een reden om niet te kiezen, dochter maakt wel graag plaatjes uit een boekje na. En afgelopen week veel uiltjes en cupcakes gemaakt met een plaatje van google gehaald.

Share This Page