luier uitslag of schilmmelinfectie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door susan28, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    amy is sinds een paar dagen super rood bij de luier. met sudocreme word het niets beter en het voelt anders aan ofzo als luieruitslag. weet iemand hoe je het verschil kan zien? ze heeft er ook niet echt last van, wat bij luieruitslag wel zo is. vorige week heeft ze de dktp en bmr prik gehad. kan het daarmee te maken hebben?

2. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi hoi

schimmelinfectie heeft inderdaad een andere kleur, donkerder dan de luieruitslag. Als de sudo niet helpt, zou ik gewoon ff naar de ha gaan. Krijg je ander cremepje en ben je er zo vanaf.
    Kweet niet of van prik kan komen. Of zijn het echt rode vlekjes? Maar heeft ze ze dan ook nog ergens anders? Als je twijfelt gewoon de ha bellen hoor....

twinny

3. Tweenie87

Tweenie87 Actief lid

26 apr 2007
    176
    0
    16
    Somewhere :)
    Tegen mij zei de dokter dat als het een schimmelinfectie is dat je dan een soort "eilandjes" ziet..Allemaal rode stipjes.. En bij luieruitslag is alles egaal rood.. Gister toevallig bij de dokter geweest omdat ik het verschil ook niet wist!

Succes.. Voor de luieruitslag gebruik ik Bepanthen zalf..Wordt meteen al een stuk rustiger.

Groetjes,
    Wendy

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

van de prik gaat je weerstand omlaag misschien dat dat schimmel zou kunnen veroorzaken? mijn zoontje had het eens, het waren rode puntjes, niet egaal rood als ik het me goed herinner. ik geloof dat je zalf ervoor (daktarin) zonder recept kan halen, alhoewel misschien in nederland niet, hier in engeland wel. ander idd even huisarts...
    bij gewone luieruitslag heb ik goede ervaringen met methanium creme.

5. Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft een schimmelinfectie in haar gezichtje. Klinkt erger dan dat het is, maar het zijn allemaal rode bultjes die op een gegeven moment een beetje nattig worden. Heeft te maken met de weerstand. Of eigenlijk die ze missen dus. Ik zou gewoon even langs te dokter gaan. Wij hebben nu daktarin creme, werkt super en het is bijna weg!

6. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Als je het niet vertrouwd gewoon even langs de huisarts :) Heb eigenlijk ook geen idee hoe je echt t verschil ziet.

Wij gebruiken altijd bepanthen zodra ik ook maar iets van rode vlekjes zie en dan is het altijd heel snel weer weg :)

7. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hmm oke . ik kan nu niet echt zeggen dat het rode stipjes zijn. vind het zo raar dat het totaal geen pijn lijkt te doen. maar er zijn 4 tandjes tegelijk onderweg dus ja luieruitlsag zou wel kunnen. en normaal helpt sudo hier perfect. zal eerst bepanten nog es proberen.

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Onze huisarts zei dat een schimmelinfectie te herkennen is aan dat de plek aan de randen roder is dan in het midden.

Deel Deze Pagina