mijn zoontje van ruim 7 maanden is elke ochtend al tussen 5 en 6 uur wakker dan begint hij te gillen in bed totdat we hem eruit halen en blijft hij de rest van de dag wakker. Hooguit slaapt hij 1 tot 1,5 uur over de hele dag in stukken. S'avonds gaat hij rond 19.00/20.00 uur naar bed, soms zelfs eerder omdat hij zo moe is. Ik weet niet wat ik hiermee aan moet, omdat hij slaap te kort komt is hij de hele dag hangerig en een zeur. Later naar bed werkt niet want hij wordt toch zo vroeg wakker. heeft Iemand misschien tips of ervaringen? Ik heb hem nu om 10 uur maar in bed gelegd en hij gilt alles bij mekaar maar hij (en wij) is al sinds half 6 vanmorgen wakker en echt moe, continue in zijn oogjes wrijven en jengelen, enz... Ik hoop echt dat het een fase is groetjes
Geen ervaring mee. Kan een fase zijn, maar dat hoeft niet. De dochter van mijn schoonzus is ook altijd om 6 uur wakker ( ze is nu 3 jaar) Wij hebben boekjes en knuffels in het bed van Isabella. Ook heeft ze een paar spenen mee. Ze ligt soms vanaf 7.30 al wakker, maar gaat lekker lezen of spelen. Een uur later kan ik haar er rustig uithalen. In de middag gaat ze nog slapen. Soms slaapt ze echt en soms speelt ze twee uren. Misschien kun je van die stoffen boekjes bij hem leggen en een speen.
Dat kindjes tussen 5 en 6 wakker worden is heel gewoon... schijnt aan het tijdstip te liggen. Maar een kindje kan wel leren om dan zich weer om te draaien en verder te slapen. Heel lastig maar het kan. Wat bij ons goed geholpen heeft is een strak ritme. Dat heeft wel een dikke week flink wat doorzettingsvermogen en inspanning gekost (ook omdat ik niet in laten krijsen geloof) maar nu is het alweer maanden heerlijk. Dit is ons ritme.. misschien heb je er wat aan: 8:00 fles 10:00 slapen (45 - 60 min) 11:45 eten 13:00 slapen (ongeveer 2 uur) 15:00 fles 17:00 slapen (ongeveer 30 minuten) 18:30 eten 19:30 fles en naar bed Hij slaapt elke nacht van 20:00 tot 8:00 en wordt 's nachts misschien wel wakker maar we horen hem nooit (of te wel hij is stil of kletst zachtjes)
Mijn zoontje wordt momenteel ook tussen half 6 en half 7 wakker, meestal door een poepluier. Dan verschoon ik hem meestal en geef hem een flesje en dan weer in bed, vaak valt die dan meteen weer in slaap, maar soms ook niet. Ik heb hem idd Knuffels gegeven en de speen ligt in het bedje. Met de knuffels vermaakt hij zich dan wel of hij pakt de speen en gaat weer verder slapen. Je zou idd kunnen proberen knuffels of een zo'n zacht lappenboekje in het bedje te leggen, dit helpt hier wel, kan je jezelf ook nog even omdraaien
Dit probleem hebben wij al sinds Senna 8 maanden is (dus nu 1,5 maand). Senna wordt steevast rond 5 uur wakker. Laten krijsen is niet zo mijn ding. Je kan dat proberen, misschien werkt het bij jullie wel. Ik pak Senna bij mij in bed en zo slaapt ze meestal nog tot een uur of 6 waarna ze met haar knuffels gaat spelen. Ik ga er zelf vanuit dat het een fase is, we zullen wel zien. Succes
laten krijsen lukt niet want hij krijst errrg hard en lang, dat wil ik de buren niet aan doen. Bij mijn in bed nemen probeer ik altijd als eerste maar dan gaat hij door, en spelen wil hij al helemaal niet. Meestal ga ik dan zo vroeg met hem op de bank zitten en doe ik de tv aan (nickolodeon junior) en daar zitten we dan half slaperig
Pff, vroeg he!? Mijn meisje was vanmorgen ook al om kwart over 5 wakker! Weet zelf ook niet echt of we er iets aan kunnen doen. Ik kon de fles rekken tot half 6 en heb haar daarna er weer in gelegd, maar echt slapen wilde ze niet :S Zwaantje, hebben jullie die ochtendlfes bijv. uitgesteld toen jullie met het schema begonnen? Ik zou het liefst ook pas de fles rond 7 uur geven, i.v.m. de avondfles (anders ook zo vroeg namelijk) maar het geen idee hoe ik dat zou moeten aan pakken...heb je tips? Groet Snoozie
Wij deden steeds een paar minuten later uit bed halen. Het lichaam went aan tijden en als ie steeds zo vroeg eruit gaat dan zal ie daar dus aan wennen. Door onze oudste steeds 5 min. later eruit te halen leerden we hem steeds wat langer te slapen.
hier hetzelfde. sinds de wintertijd in is gegaan. dat si dus al sinds oktober ofzo.. elke dag tussen 5 en 6 wakker. en haar zusje kan zich rustig nog een keer omdraaien. later naar bed helpt niet, strak schema helpt niet. ze is gewoon om 5.30 wakker en vrolijk. laat haar soms gerust een half uur roepen hoor, zolang ze niet echt hystirisch gaat huilen. ga nu proberen om het idd steeds te rekken.. ooit moet ze toch wel langer gaan slapen? hopelijk luistert ze niet naar de zomertijd en slaapt ze dus een uur 'langer'
Hoi, Hier hetzelfde, sinds de wintertijd is ze ineens ook veel vroeger wakker. Voorheen was het ook geen langslaper, maar 7 uur vind ik prima. Nu is het vaak ergens rond 06.00 uur en als we geluk hebben 06.30 uur. Een paar weken geleden begon ze ook al om 05.00 uur maar toen hebben we haar een keer laten huilen (nadat we gecheckt hadden dat er zeker niets was). Volgens mij heeft ze ook erg veel last van haar sprongetjes. Ben benieuwd als de klok straks weer verzet wordt, hopelijk gaan we dan weer terug naar haar oude ritme...
onze twee zijn steevast tussen 5.30 en 6.00uur wakker en je kan ze met geen stokken langer laten liggen. ook niet bij ons in bed want dat vinden ze niet leuk. dusja flesje, pamper en meestan als ze een uurtje wakker zijn gaan ze weer een tukje van een goed uur doen.
randi, dat is bij ons ook vaak, maar als ik een uur wakker ben kan ik niet meer slapen ach ja het went. nog 2 md tot de zomertijd..
Ja hier precies het zelfde probleem ;-( tussen 5 en 6 uur wakker. De enige mazzel die ik heb is dat ik haar een fles van 60ml kan geven en dan gaat ze nog 1 of 2 uur slapen
Hier is het ook standaard 6 uur/6.30 uur. Nou ja ik moet er zelf toch om 6.30 uur uit omdat ik moet werken, dus ik heb er niet zo'n moeite mee. Je went er aan
nuja ik moet ook niet meer slapen hoor want mag dan gaan werken. denk dat zij zo vroeg wakker zijn omdat ze om 7.00u toch naar de opavang moeten dusja ook gewente hé. moet wel zeggen dat ze hier beiden wel om 19.00 in hun bed liggen dus we hebben wel onze avonden