drinkt weinig??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamavanmimi, Jan 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Goedemorgen dames!

Ik hoop op een beetje advies hier, mijn dochter is nu bijna 8 weken oud en drinkt voor mijn gevoel erg weinig. Dit drinkt ze ongeveer op een dag

7.30 165ml
    12.30 165 ml, maar laat vaak ongeveer 20-30ml staan
    17.00 165 ml
    22.00-22.30 krijgt 165ml, maar drinkt 130ml
    (rond 04.00 135 ml, deze is nu afgevallen)

En de nachten slaapt ze door sinds een paar dagen. ze drinkt dus maximaal 600-630 cc. Volgens de verpakking van van nutrilon zou ze 5x 165ml mogen hebben.
    Nu valt het me op dsat ze een erg droge huid begint te krijgen de laatste dagen, maar mijn vriend zegt dat het eczeem is, daar heeft ze ook last van namelijk. Laatste keer op het cb woog ze 4650 gr.
    Eigenlijk maak ik me ook wel een beetje zorgen omdat ze geen normale zw.schap heeft gehad, had vocht in de borstholte en is daarvoor "geopereerd" in de baarmoeder.

Moet ik me zorgen maken, of stel ik me aan.....??

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik vind wel dat je er te lange tijd tussen laat zitten dus van half 8 tot half 1 ik zou dat echt verkorten
    en dan half 1 dan om 5 uur weer vind dat echt te lang

zou haar echt om de 4 uur eten geven dus
    half 8
    half 12
    half 4
    half 8 savonds
    half 12 savonds

ik zou niet letten op de dingen die op het pak staan
    een kindje van die leeftijd mag je maar snachts rond de 5 uur laten slapen dan moet ze echt weer wat eten .
    ik zou haar echter wel wakker maken snachts omdat ze het wel nodig heeft

3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dat snap ik idd, maar het probleem is dat ze het zelf niet wil, als ik haar eerder de flessen geeft drinkt ze helemaal niet, of in elk geval nog veel minder, daarom heb ik de tijden maar zo gelaten....dan drinkt ze nog het meeste

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    @ bengeltje
    Snachts maar 5 uur achtereen slapen?
    Volgens mij klopt dt niet hoor...
    Hier mocht ik gewoon na een week de kleine man zelf laten komen snachts en niks geen maximum ofzo hoor...

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ja begrijpelijk maar dan geef je haar 5 x 120 ml zodat ze wel honger krijgt?
    zeker omdat ze ook moeilijke start heb gehad zou ik echter niet zolange tijden er in laten anders overleg met cb even

over die maximum is hier namelijk gezegd door de kinderarts en cb blijkbaar word het overal anders gezegd
    omdat ze nog zo klein zijn

6. Ess85

Ess85 Bekend lid

Nov 17, 2010
    950
    0
    16
    Ik vind het wel meevallen hoor. Ze drinkt meer als mijn dochter van 6 maanden.
    Die komt maar aan de 550 cc per dag. Die wil ook gewoon niet meer drinken. We bieden haar 4x 180 aan maar hier komt ze nooit aan.
    Vorige week heeft ze in het ziekenhuis gelegen en ze zeggen daar, zolang ze aankomt is er niks aan de hand en goed in de gaten houden of ze voldoende plasluiers heeft.
    Ze moet wel minimaal die 550cc per dag drinken maar dat is gebasseerd op een kindje van 6 maanden die 6 kilo weegt.

7. Ess85

Ess85 Bekend lid

Nov 17, 2010
    950
    0
    16
    Dit heeft mijn dochtertje ook, die krijgt de 1e fles om 07.00uur en de volgende pas weer rond 15.00uur en dan nog laat ze ruim 80cc staan.

Ze krijgt wel om 11.00uur een fruithapje maar dan nog zit er veel tijd tussen, maarja dan drinkt ze in ieder geval wat.

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hebben ze ook gezegd wanneer het voldoende plasluiers zijn? Die adviezen wisselen volgens mij ook erg, dus ik ben benieuwd, want een hele volle luier heeft ze nog nooit gehad! Ook komt het weleens voor dat het amper de moeite is om haar luier te verschonen.

9. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,713
    2,517
    113
    Volgens mij moet op die leeftijd iedere luier een plasluier zijn. Het hangt een beetje van haar gewicht af wat ze nodig heeft. Ze gaan uit van 150 ml per kg lichaamsgewicht. Drinkt ze iets minder, maar groeit ze goed, plast genoeg en is tevreden, dan is het prima.

10. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    MIjn dochter is 9 weken en wij zitten op 6x 120 ml. Die drinkt ze wel leeg als ze geen aanval van verborgen reflux heeft.

11. Ess85

Ess85 Bekend lid

Nov 17, 2010
    950
    0
    16
    Ja ze zeiden ongeveer elke 3uur een plasluier, maar ik weet niet hoeveel dit moet zijn bij jongere kindjes.
    En als je je zorgen maakt dan zou ik gewoon even langs de huisarts gaan. Dan weten ze er in ieder geval van en stel dat het nodig is dan word je ook eerder doorverwezen naar een kinderarts.

12. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Nou ik heb gisteren contact gehad met het CB en zei hebben me toch doorverwezen naar de ha. Vanmorgen geweest en ze was nog goed alert, dus geen probleem. De droge huid is toch echt eczeem, maar omdat ze ook veel slijmklachten heeft en gisteren in totaal maar 570 ml heeft gedronken en gezien haar voorgeschiedenis heeft hij ons toch voor extra controle doorverwezen naar de kinderarts. Niet omdat hij denkt dat er nu direct iets aan de hand is, maar meer omdat ze toch wel erg weinig drinkt. De klachten kunnen ook komen door kma dus dan moeten we daar ook maar naar kijken. We kunnen gelukkig morgen al terecht dus dat is fijn.

Ben ook bezig geweest om te proberen of ze vaker een kleinere fles wil drinken, maar dan heeft ze gewoon niet genoeg.....
    Dat je weer zo onzeker kan zijn met een 2e kindje he?? Toch de hele tijd het idee hebben dat je zelf iets verkeerd doet......:(
    Morgen weet ik hopelijk meer!!

13. Ess85

Ess85 Bekend lid

Nov 17, 2010
    950
    0
    16
    Oh dat is heel fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen. Gewoon het zekere voor het onzekere.
    Spuugt ze ook veel dan omdat ze denken dat t misschien ook kma kan zijn.
    Mijn dochtertje heeft namelijk heel erg last van reflux, dus ze drinkt al heel weinig en spuugt er ook nog eens een groot deel van uit.

Ja stom is dat he, ik word er ook best onzeker van. En het gekke is dat ik veel dingen niet meer weer van de eerste. Bijvoorbeeld wanneer ze hoeveel flessen dronk, wanneer ze helemaal geen melk meer dronk, dat soort dingen.

Nou heel veel succes morgen!!

14. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ben vanmorgen geweest en ze denken idd aan kma! Dus nu aan de pepti-melk en heb hele vette zalf gekregen voor de eczeem op haar huid. Over 4 weken een belafspraak om te kijken hoe het gaat en dan evt een eliminatie-provocatietest......
    Het drinken was echt niet te weinig want ze groeit gewoon goed, is sinds vorige week op het cb ruim 200gr aangekomen!!

Voor nu ben ik minder bezorgd en we gaan kijken hoe het loopt met de pepti...

15. Ess85

Ess85 Bekend lid

Nov 17, 2010
    950
    0
    16
    Dus toch kma, wat vervelend.
    Hopelijk helpt die zalf en gaat ze het beter doen op de pepti.

Dacht idd al dat het niet te weinig was wat ze binnen kreeg, maar dat is alleen maar goed!
    Ik ben vanmorgen op t cb geweest en ze is in 2 maanden tijd maar 600 gram aangekomen, de groeicurve buigt ook helemaal naar beneden. Hoop echt dat ze snel beter gaat drinken anders krijgt ze misschien een sonde :S
    Ze loopt qua ontwikkeling wel voor op andere kindjes dus dat gaat gelukkig wel goed. Is ook een hele opluchting.

Laten we hopen dat het met onze kindjes snel de goede kant op zal gaan zodat we ook lekker van ze kunnen genieten zoals het hoort!

Share This Page