Luier-uitslag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by susanne85, Jan 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook doorkomende hoektanden en ik smeer gewone zinkzalf, werkt het beste hier...

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Hier werkt Maizena ook het beste. Lekkere schep met een theelepel bij iedere luier verschoonbeurd.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Hier ook maizena als het open plekjes zijn.

Als het gewoon rood is smeren we hier weleda babycreme er op (in NL heb je alleen billenbalsem van weleda, in Dld heb je gewone babycreme wat nog beter werkt).

Gewone calendulanzalf helpt ook onwijs goed.

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Hier ook luieruitslag gehad van de week door doorkomende kiezen en ook ik zweer bij Maizena! het was na 1 nacht al zo goed als weg en open wondjes met enkele dagen..

en idd even niet met billendoekjes.. ik gebruik gaasjes, 1 natte om schoon te maken en een droge om alles droog te deppen..

Schimmeltje had ze een tijd terug ook, even zalfje gehaald bij de apotheek en weg was het weer :)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik gebruik nu er 4 kiezen achter elkaar doorkomen Cadula balsem van de Rode pilaren ( natuur winkel ) en merk dat dat ECHT goed werkt. Het is op natuurlijke basis, sterk huidherstellend en toch ook flink vettig. Haar billetjes en liezen zijn door de kiesjes-poep echt na elke poepbroek vlammend rood maar de cadula werkt hier nog beter als bepanthen.

Edit: Balsem ipv zalf, en link toegevoegd: Gezicht & Body

6. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,830
    883
    113
    Noord Holland
    nou ik had er dus die geklopte eiwit erop gesmeerd maar weet niet of t toeval is maar t is dus nu zo goed als helemaal weg:$:( zitten nog enkele rozige plekjes op van "nieuw huid"maar t verschonen was geen drama meer gelukkig:D hij lijkt nog wel een beetje die angst te hebben want als hij gepoept heeft kom je er bijna met geen mogelijkheid bij door zijn knietjes die hij vast klemt maar dat gaat vast snel weer over;)

iig bedankt voor alle adviezen. heeft erg geholpen. koop vandaag wel maizena want er zijn nog 3 hoektanden die door moeten komen dus dan ben ik maar voorbereid

7. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier ook in het hoektandenstadium... Eergisteren met knalrode billen opgehaald van het kdv (had 6x (!) gepoept). Daar smeren ze er ook Bepanthen op, maar heb inmiddels de ervaring dat het in zo'n geval niet werkt bij onze dochter!
    Ik zweer ook bij Maizena of talkpoeder... 's Avonds heb ik haar in bad gezet, daarna goed droog gedept, maizena erop en de volgende ochtend was het nog een beetje licht rood. Inderdaad gewoon met water en een washandje schoon maken, goed drogen en dan schep maizena erop!

Van dat eiwit heb ik ook nog nooit gehoord, maar zeker een goede tip om een keer te proberen!!

8. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Och hier ook drama momenteel. Zoveel dunne luiers dat zn billen ook open liggen... Ik gebruik normaal sudo cream maar lijkt nu ook niet meer te helpen. Ik ga de maizena maar eens proberen denk ik.

Share This Page